Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 1232 ggr
lunaaa
2/24/17, 6:10 PM

Mår dåligt

Hej, jag är en kvinna på snart 20 år, jag har gått ner 16 kg under 1 år och 3 månader men jag känner mig fortfarande missnöjd med min kropp. Vill tillägga att jag gick ner nyttigt. Jag är 160 cm och väger 45 kg på morgonen. Mitt BMI säger att jag är lite underviktig men jag tycker att jag ser mullig och otränad ut, hur kommer det sig? :(

Annons:
Honestyisdead
2/24/17, 6:19 PM
#1

Din hjärna har inte uppfattat viktnedgången och ser inte hur du verkligen ser ut. Råder dig att prata med en kurator eller psykolog.

lunaaa
2/25/17, 8:34 AM
#2

Har väntat sen i sommar på att få samtalskontakt :/

[Jbgs]
2/27/17, 9:02 PM
#3

#2 förjäkligt att behöva vänta på sånt ! Ring å tjata på dem

[Devya]
2/28/17, 11:11 AM
#4

Jag hoppas att du får hjälp asap. I värsta fall kan det leda till en ätstörning, tyvärr. För du väger ju alltför lite till dina 160cm. I min bok är du helt klart underviktig och jag kan inte tro att du alls ser mullig ut på något vis. Visst, jag vet att alla är olika men i det här fallet ser jag inte ens hur det skulle vara möjligt för dig att se mullig ut.

Så det hela är nog psykiskt och inte alls fysiskt.

Honestyisdead
2/28/17, 11:20 AM
#5

#2 var är det du väntar på kontakt? Om du väntat sedan i somras råder jag dig att söka på annat ställe!

lunaaa
3/8/17, 9:30 PM
#6

Jag har haft ätstörningar sen jag var 12, när jag var 18 flyttade jag till en fosterfamilj och då försvann ätstörningarna och jag började gå ner trots att jag åt som en häst. Har fått samtalshjälp nu men det går inte så bra då psykologen verkar oseriös eller vad man ska säga, hon småskrattar, flinar och skämtar och känner mig inte alls trygg med henne

Annons:
Ary
3/9/17, 12:21 AM
#7

Du kan ringa till den vårdcentral eller vart du nu har fått samtalshjälpen och be att få byta. Det är inga problem alls. Jag bytte två gånger.

em.nord
3/9/17, 6:36 AM
#8

Det är helt klart din hjärna som spökar vännen ♡ om du orkar ligg på och kräv samtalshjälp ♡

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Upp till toppen
Annons: