Annons:
Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 3443 ggr
gickan87
3/4/17, 12:34 AM

Fettbindande läkemedel?

Tips på fettbindande läkemedel? Har precis börjat äta sundare och har Butt ut pasta,ris och potatis mot bönor,linser och quinoa. Men vill ha lite hjälp på traven, så det märks på vågen så jag kan peppa mig själv. Läst om bl.a XL-s Medical. Funkar dem eller är det bara onödigt dyra pengar?

MVH Erika :)

Annons:
Honestyisdead
3/4/17, 11:25 AM
#1

Om du äter hälsosammare behöver du inga piller. Rör på dig istället så ska du se att det går nedåt på vågen.

Jag tror ju inte på några piller. Pengar i sjön.

ashaltienne
3/6/17, 11:59 AM
#2

Vad menar du med fettbindande? Alltså som gör att fettet binder till kroppen? Om du istället menar något som verkar på motsatt vis alltså som gör att du tar upp mindre fett från maten så finns det Orlistat som säljs receptfritt under namnet Alli eller på recept under namnet Xenical. Det är det enda godkända bantningspillret i Sverige. Det gör att kroppen tar upp 30% mindre av fettet man äter.

tlover
4/4/17, 10:46 PM
#3

Om jag skulle försöka mig på något som gör att man tar upp mindre fett så skulle jag satsa på att få i mig det på naturlig väg.

Kalcium gör så att man tar upp fett i mindre omfattning, även te* gör det om man dricker det i samband med måltider.

Men träning och bra kost är ju a och o (men då är det ju bra att få i sig kalcium och te så det kan ju höra till bra kost).

* det gäller då riktigt te som svart te, grönt te, vitt te, gult te, oolong och pu-erh och inte örtteer som tex rött te eller kamomill. Men te hämmar järnupptaget litegrann. Har du inte problem med järnbrist så gör det inget men har du problem med järnbrist så ska du inte dricka te 30 min före, under och 30 min efter du äter.

l'm back

Carrosh
4/9/17, 1:01 AM
#4

S.k. bantningspiller är bara pengar i sjön. Bra mat och motion/träning är det enda som funkar i längden. Det handlar inte om att snabbt gå ner mycket vikt utan om att hitta något som fungerar i längden. Vanor man faktiskt kan hålla vardagligt. Det är det bästa och snällaste du kan göra för din kropp.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Upp till toppen
Annons: