Annons:
Etikettallmänt-viktsnack
Läst 645 ggr
Nattis12
3/28/17, 6:38 PM

Att påbörja och avsluta

Hej alla, Har försökt med fasta, och scarsdale metoden. Både har funkat extremt bra tidigare. Men just nu har mycket stress accumulerats i mitt liv och min kropp samt hjärna vill liksom inte gå ner i vikt. Det behövs väldigt lite onyttig mat eller även vanlig för att jag ska lägga på mig några kilon. Samt så krävs det otroligt mycket för att jag ska gå ner. Motivation försvinner så enkelt pga detta. Jag är bara 24 år gammal så jag vill inte ge upp så lätt. Dessutom så är det så himla jobbigt eftersom kläderna bara ligger i garderoben helt oanvända, får inte på ngt. Kan det bero på insulin? Någon som har/haft liknande bekymmer? Vad ska man göra för att bryta detta hemska mönster… jag börjar bli helt ärligt deprimerad. Tacksam för alla tips!

Annons:
nypisnina
3/31/17, 6:45 PM
#1

Känner igen problemet, börja träna lågintensiv träning om du inte gör det redan. Promenera och kör yoga t.ex. Det får dig att stressa ner, vilja äta mer rätt och du kommer att sova bättre vilket gör underverk för kroppen. Börja ta det lugnt, gör mindfulnessövningar då och då och släng upp fötterna när du får chansen. Se till att äta ordentligt, det sista din kropp behöver när du är stressad är stressen den får från fasta - en stressad kropp lägger på sig lättare. Jag förstår att även vikten är stressande - för mig är den det iaf - men försök att tänka tvärtom, när du varvar ner, stressen blir mindre så kommer din kropp i balans och då kommer kroppen att svara.

Ät frukost, lunch, middag och ät bara mellanmål om du är hungrig. Se till att planera ditt matintag så att du inte misstolkar hunger för sug. Försök att vara utomhus och sov under natten - såna grejer gör också underverk för stressen och jag tror att stressen är boven i dramat. Du behöver vara lite snäll mot dig själv och ta hand om dig.

Jag la på mig oerhört mycket vikt just på magen (har alltid haft en platt mage) när jag var som mest stressad, hemskt. Och jag gick inte ner, bara upp, trots alla möjliga försök. Men först när jag stressade ner och gav kroppen utrymme för vad den behövde och lät viktminskningen ta tid så började det hända grejer.

Upp till toppen
Annons: