Annons:
Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1027 ggr
Haztparken
9/19/17, 7:18 PM

På det igen

Ja då ska jag försöka att gå ner i vikt igen!

Har haft problem med min vikt sedan jag fick min Crohns diagnos (Kronisk tarmsjukdom), väldigt många med denna sjukdomen är för smala då dom inte kan behålla någon mat, sen har vi den andra halvan dit jag tillhör, vi som när vi hittar fungerande mediciner går upp i vikt för att tarmen börjar läka och äntligen kan börja ta upp näring igen - vilket man inte är beredd på (eller får berättat) lägg till det med att vara sängliggandes och knappt kunna göra något pga smärta. Då kommer kilona smygandes!

Har försökt förr men nu är jag ordentligt trött på det och tänker att mina ledbekymmer också bör bli bättre om de har mindre kilo att bära runt på.

Min tanke är att lite halvt räkna kalorier för att få ett hum om vad jag ligger på men inte så strikt för det varken hinner eller ids jag göra.
Kommer använda appen Lifesum, gratis versionen.
Dra ner på kolhydrater, är en stor bov för mig.
Äta mindre portioner och bara ta en omgång.
Sluta med godis och fika, unna mig något litet på bara lördagar och ifall det är något speciellt tillfälle.
Äta bättre och inte massa skräp.
Dricka mer vatten.

Tror det var allt. Får se efterhand om något behöver justeras.

Längd: 172cm
Startvikt: 82kg

Nu kör vi! 🥳

Annons:
Mli.H
9/20/17, 5:50 PM
#1

Jag skulle nog satsa på att laga lågkaloriemat istället för skära ned på portionstorleken (själv hatar man hunger), tänker att det är snällare för tarmen också men självfalletvis ska du köra på det som känns bra för dig ^^

Fan bra initiativ, kör själv med Lifesum, hoppas det går bra! 😃🏆

Haztparken
9/20/17, 7:08 PM
#2

#1 Tack för din input! Försöker köra lite lågkalorimat också för att försöka maximera nedgången. Men bor fortfarande hemma och äter det som serveras så ibland blir det som det blir! Vill heller inte utesluta vanlig mat för då kommer jag tröttna utan kör på mindre portioner då jag brukar ta för stora och det är också en bra grej för tarmen att äta mindre för då har den inte lika mycket att jobba med och som behöver gå igenom på de onda ställena! Men allt är ju individuellt! Såhär funkar min tarm iaf men uppskattar alla tips och trix :) kan också tillägga att hittills har jag inte gått hungrig utan försöker sluta äta när kroppen säger att den faktiskt inte behöver mer. Tack för pepp! Lycka till till dig med!!

Haztparken
9/20/17, 7:11 PM
#3

Har ju fuskstartat sen några dagar innan jag skrev detta och låg väl inte exakt på 82kg men idag vägde jag mig på morgonen och då visade vågen 80,0kg exakt! Så nu får vi hoppas det fortsätter på rätt spår 💪 Tanken har varit länge att börja springa men får problem med andningen så står i väntelista till en astma sköterska som ska utföra lite tester ifall jag kan ha ansträngningsastma. Så får hålla lite till på det men annars rör jag mig som vanligt med hundarnas promenader och ska komma igång med simningen igen med min pappa.

Upp till toppen
Annons: