Annons:
Etiketterallmänt-viktsnackkostdieter
Läst 153 ggr
91Marran
8/9/22, 7:43 PM

Extra protein - gå ner i vikt

Hej, jag äter modifast gröt till frukost vid halv tio. När jag kommer hem vid två halv tre äter jag olika saker. Sen blir det kvällsmat och eventuellt något litet på kvällen om jag är väldigt hungrig (Typ magont).
Men frukosten innehåller inte så mycket protein. När jag väl äter protein så mår jag bättre och är piggare. Protein (kött) äter jag på kvällen, men det är långt tills dess.
Testade denna idag och jag mår mycket bättre. Kan jag äta denna vid två och ändå gå ner i vikt? Jag tränar inte hårt flera timmar i veckan utan går ut en runda nästan varje dag och ibland två gånger då jag hjälper sambon med hunden.
Denna är ju för de som tränar men jag tänker att den kan hjälpa mig ändå.

Https://tyngre.se/produkter/kosttillskott/mannagrynsgrot-med-jordgubbar-750-g/?gclid=CjwKCAjwi8iXBhBeEiwAKbUofcum06uP5gb63l7NTDGtvy01ThEWVs5d6VHqwPFVetns_vNZ6PVxTBoCt18QAvD_BwE

Mvh
Mig

Mannagrynsgröt med jordgubbar är vår nya sommargröt där vi tar mannagrynsgröten till nya höjder – en len vaniljsmak packad med protein!
Annons:
Honestyisdead
8/9/22, 8:10 PM
#1

Beror mest på kaloriintag över en dag

Fridaaaa
8/11/22, 2:07 PM
#2

#1 För vissa hjälper det att reglera intaget av kolhydrater, protein och fett också och inte enbart kcalintaget. Det är inte så simpelt med kroppen "kcal in- kcal ut", utan kroppar är inte 100% lika, och såna saker kan göra skillnad, även om det landat på samma kcalintag

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

91Marran
8/11/22, 2:14 PM
#3

Får bara äta ca 1200kcal om dagen. Läste att man ska räkna kalorier per vecka istället per dag vilket jag gör nu.
Mannagrynsgröten är på 209kcal och Modifast är på 205 ungefär. Sen en kvällsmat på det, så är jag under 1200kcal sammanlagt.

Mvh
Mig

Fridaaaa
8/11/22, 3:18 PM
#4

#3 Man kan räkna per dag också, det gör de flesta :) och inte per vecka.
Men ligg absolut inte under 1200 kcal, 1200 kcal är egentligen rätt lite med, om det inte är så att du mest är stilla

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

91Marran
8/11/22, 4:31 PM
#5

#4 Har träffat två olika inom vården som säger 1200 och en som sa 1300. Har en medicin som jag går upp i vikt av. Lyckats hålla mig på samma vikt ett år snart. Har kanske gått ner lite nu sen vi skaffade hund. Under 1200 har jag ofta svårt att få till. Beror på vad jag har ätit och om jag får magont.

Mvh
Mig

  • Redigerat 8/11/22, 4:33 PM av 91Marran
91Marran
8/11/22, 4:33 PM
#6

Ska ner 23kg och sen utvärdera om jag behöver gå ner mer eller inte. Vill egentligen gå ner några kilo till men det får vi se. Jag är 176 och borde väga 64 som max. Har vägt mindre och då mådde jag bättre, men 64 låter som en bra vikt för mig att utgå ifrån. Jag såg bättre ut då också. Jag stirrar inte mig blind på kilon utan av tidigare erfarenhet.

Mvh
Mig

  • Redigerat 8/11/22, 4:34 PM av 91Marran
Annons:
Fridaaaa
8/11/22, 5:42 PM
#7

#6 Nja till din längd kan du väga mer, jag är 165 cm och 64 kg är till och med rimligt för min längd :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
8/11/22, 9:37 PM
#8

#2: här är det ju uppenbarligen kaloriintag det gäller. Ganska tydligt att det inte gäller kolhydratssnål kost.

Upp till toppen
Annons: