Annons:
Etikettoperationer
Läst 10902 ggr
Allamej
2009-09-10 15:01

Inskrivning på torsdag

Jag blir inlagd på kirurgen den 17/9 och opereras dagen efter. Jag fick veta det idag så jag är en smula… chockad.

En vecka… Oh my god!

Gastric Bypass here I come

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Annons:
shintaida
2009-09-10 15:22
#1

Lycka till! Skrattande

Måste man ha ett speciellt BMI för att få en GP?

Allamej
2009-09-10 15:23
#2

Över 35 tror jag att det var

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

shintaida
2009-09-10 15:40
#3

Oj, då kommer jag inte ens på tal!

Men jag är glad för DIN skull!

Ska hålla tummar och tår för Dig!

Allamej
2009-09-10 15:43
#4

Tack

Jag har ju komplikationer sen förra open och det är pga dom som jag främst ska opas…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

shintaida
2009-09-10 16:02
#5

Ojdå, har Du gjort det en gång innan?!

Är det svårt att så kallat "komma tillbaka" efter en sån op? Jag menar med mat och livsstil och sånt.

Känns det skönt att det finns sådana möjligheter som op?

Mår Du bra, psykiskt också efter en sån op?

Förlåt att jag frågar, jag vet ju inget om sånt!

Vill Du inte svara, så behöver Du inte det.

Ylva-Li
2009-09-10 16:22
#6

Oj! Spännande och lite läskigt. Men det kommer gå jättebra. :) Lycka till!

//Ylva-Li 

 || Studio Li (foto) ||

Annons:
kastanjen
2009-09-10 17:23
#7

Grattis! Hade gärna gjort en sån op själv men har "tyvärr" inte tillräckligt högt bmi

Bullisxxx
2009-09-10 20:13
#8

Lycka till!

Cerrolyn
2009-09-11 02:02
#9

Stprt lycka till.

**MVH Cerrolyn

TinaH
2009-09-11 02:04
#10

Jag ska själv göra en GBP i höst.

Lycka Till! :-)

Vad har du gjort för OP innan?

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

Allamej
2009-09-11 02:10
#11

Jag har en VGB, vertical gastric banding. Det tragiska med den är att bandet har ätit sig in i vävnaden och jag kan därför inte äta som man ska.. alls…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

[Norrbysa]
2009-09-11 11:02
#12

Hoppas det går bra! *håller tummarna*

Allamej
2009-09-21 17:09
#13

Jag lever!

Men nu är jag inte bypassad eftersom det skulle ha blivit ett på tok för stort ingrepp på mig så numera är jag "normal"

Jag äter flytande och hoppas på en knäckemacka imorgon. Och hem ska jag på onsdag :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Annons:
shintaida
2009-09-21 17:26
#14

Hmmm, vad menar Du med "normal"??

Är jag dum som inte fattar, eller?

Men GRATTIS!! Skrattande

Bullisxxx
2009-09-21 20:50
#15

Öhh, som sagt - vad menar du??? Hoppas i vilket fall du mår gott!

Allamej
2009-09-22 17:11
#16

Innan så hade jag ju en vertical gastric banding som gjorde i det närmaste omöjligt att äta normal mat. Tanken med operationen var att dom skulle konvertera mig till en gastric bypass men det visade sig att det skulle bli för stort ingrepp så det enda dom gjorde var att ta bort det förbenade bandet.

Så nu är jag som alla andra som inte gjort någon magoperation :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Ylva-Li
2009-09-22 21:12
#17

På sätt och vis kanske skönt? Äntligen kanske du kan få äta fast föda!

//Ylva-Li 

 || Studio Li (foto) ||

Allamej
2009-09-22 21:16
#18

Åh gud ja! Jag kommer antagligen att inbilda mig att jag har gjort open iaf. eftersom jag nu efteråt måste ta det väldigt lugnt med maten, kan inte äta särskilt mycket alls just nu och jag är fortfarande trasig på insidan.

Men med inbildning så ska jag gå ner i vikt, jag inbildar mig att jag kommer att dumpa på socker och att magsäcken inte rymmer mer än 2 dl :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Allamej
2009-10-15 13:35
#19

Jag känner att jag borde uppdatera lite…

Jag fick gå hem 22/9, tisdag. På onsdagkväll så sitter jag i telefon när jag känner att det blir väldigt varmt på magen väldigt fort. Kollar plåstret och det är fullt med blod och serös vätska.

Jag får total panik, ringer ambulans och snabbt in på akuten. Där får jag träffa en kirurg AT läkare, sonen till en av dom som opererade mig. Han säger att allt är normalt och att jag ska hem och gå till distriktsköterskan på måndagen för att bli omlagd. Mitt plåster exploderar och rinner ut över golvet inne på akuten. Jag är skitskraj.

Men jag fick fara hem med deras lugnande ord i ryggsäcken. 10 minuter efter att jag kommit hem är bandaget helt genomblött och jag sitter uppe hela natten och håller tätt med handdukar, toapapper och trosskydd.

Ringer distriktan tidigt på morgonen för att få komma in och bli omlagd. Kommer in på en akuttid och sköterskan blir paff. Hon ringer opererande läkaren och han säger att jag genast ska in på akuten.

Jag kommer dit, sänkan är skyhög och jag blir inlagd. Så en vecka efter att jag skrev in mig för operation blir jag inlagd igen och den här gången är det för komplikationer.

På akuten tar dom bort en av agrafferna för att vätskan ska kunna rinna fritt. Känslan att ha ett hål i magen är verkligen surrealistisk.

Jag ligger återigen inne till tisdagen. Jag far hem med ordern att jag ska sköljas och läggas om en gång om dagen på VC och lägga om på kvällen själv. Jag äter penicillin och min mage är åt helsefyr… diklofenak som smärtis och penicillin tre ggr per dag tar bort alla bakterier i magen. '

Torsdagen efter att jag blivit utskriven så sitter jag och tittar på tv när jag känner att det börjar spänna i benen. Jodå, dom ser ut som ballonger…

Ingen vet varför mina ben sväller upp. Ingen kan säga mig hur länge min mage kommer att lacka.

Ingen har något bot mot det faktum att jag reagerar på mefixet… magen är sårig och öm.

Jag vet inte hur länge jag kommer att ha dessa problem. Det finns inget någon kan göra och problemen håller i sig.

Men jag har ätit morötter.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

shintaida
2009-10-15 14:23
#20

Jösses, Veronica, vad Du har gått igenom!

Förstår att det måste kännas hemskt att ha hål i magen.

Hoppas att ALLT kommer att ordna upp sig för Dig!

Men Du…jag tyckte ändå att Du hade en kul avslutning på Ditt inlägg:

"Men jag har ätit morötter"

Det tog liksom udden av det hela. Jag menar, det verkar som om din humor är kvar!

Om jag har fel, så ber jag om Din förlåtelse!

Annons:
Allamej
2009-10-15 14:37
#21

Du har inte helt fel nej :) Jag gör mitt absolut bästa att inte tappa sugen och det jag hade drömt om i 8 år, äta färska morötter, har jag äntligen kunnat göra.

Men jag hoppas på fler positiva saker i livet för som det är just nu är det inte kul…

Jag kan knappt böja mig, mina ben är värdelösa och fungerar knappt att ta mig från punkt A till B. Jag kan inte pärla och mina råttor kan inte gosa med mig som dom vill… eftersom dom inte kan komma innanför tröjan..

Jag vill ha mitt liv tillbaka… inte bara leva med rädslan att huden ska spricka upp… och det är ingen idé att säga att när det är läkt så är det läkt för förra fredagen tog dom agrafferna och det sista läkaren sa till mig var att jag inte skulle spricka… och natten mot söndagen fick jag ett hål till i magen… mellan det som läcker och naveln…

Jag vill att folk ska veta hur det kan gå.

Ok, jag lever i den mening att jag inte är död men det jag har nu är inte ett liv.

Till råga på allt så är jag på väg att bli sjuk sjuk… och med min tur så är det väl nasseinfluensan…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

sema
2009-10-17 19:48
#22

#21

"Ok, jag lever i den mening att jag inte är död men det jag har nu är inte ett liv."

ge det lite tid, livet som du längtar efter kommer!

hade jag haft dina problem efter op. hade jag sökt hjälp på annat ställe…var opererades du?

Allamej
2009-10-17 19:55
#23

Jag opererades i Lycksele, där jag bor och dom tydligen ska vara bland dom bästa i Sverige på magsäcksoperationer… Men men… Som det är nu, med benen och magen så vågar jag inte fara någonstans…

Enda kirurgen jag har tillit till är i Danderyd… och det blir för häftig resa för mig just nu..

Men det är en månad imorgon sen operationen… och på onsdag så är det 1 månad med läckande mage… hur mycket tid jag än verkar ge det så är det inte nog…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

sema
2009-10-18 07:31
#24

jag blir så ledsen när jag läser om dina problem efter operationenGråter…hoppas det löser sig snart!

stor kram

Only-Me
2009-10-18 19:40
#25

Usch *skickar styrkekramar*

Det är farligt med operationer tyvärr men jag hoppas att du kommer bli bra snart!

Hausswolff
2009-10-19 18:15
#26

Huvva, vad jobbigt.

Ja, det är ett elände med dessa operationer. Vad bra det vore om de inte behövdes alls.

Krya på dig!

Allamej
2009-10-19 20:31
#27

Hausswolf, jag är ju äntligen normal nu med allt vad det innebär… just nu frossar jag lös på sånt jag inte kunnat äta under de 8 år jag har haft ett band runt matstrupen vilket innebär morötter och färska saker :)

Även om jag just nu är less och bara vill kräkas över allt så vet jag att det är en bra sak att man får göra dom… dock så bör den jag gjorde förbjudas i hela världen eftersom majoriteten som gjort den måste opereras om.

Men hålen kvarstår… benen försöker jag fixa eftersom snön nu ligger på marken och jag vill inte ramla och spilla ut inälvor över trottoaren.. Dvs. jag måste ha vinterskorna på mig och med mycket möda så fick jag på mig dom i morse.

Det första hålet håller på att bli mindre men det nya hålet växer… jag läcker fortfarande…

Jag skyr stanken av mefix som elden… den lukten svider i näsan… skulle hellre ligga i en nerkissad råtthängmatta än att fortsätta med omläggning… men men.. måste kämpa på

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Annons:
Hausswolff
2009-10-20 11:23
#28

Usch, jag blir så upprörd öer att du ska behöva ha det så. Jag hoppas att du har människor omkring dig som stöttar och hjälper.

KRAM

Allamej
2009-10-25 12:16
#29

Far snart till kirurgen för omläggning. Dom håller såren öppna med aquacel och jag måste sköljas varje dag.

Igår så hände något som gjorde mig orolig och rädd… det har börjat puta ut högst upp på ärret… jag känner mina hostningar genom huden väldigt väl så jag undrar ju vad som har trillat ut genom maghinnan.

Jag blir inte bättre… direkt någon säger nåt som kan tolkas positivt så får jag bakslag och mer skit tillkommer.

Jag blir mer och mer säker på att jag inte kommer att överleva detta… att jag kommer att bli en i statistiken som dör pga av operationen…

Jag vet att jag inte låter särskilt posistiv men det finns fan inget positivt att säga eller känna.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Meghan
2009-11-16 18:35
#30

Hur har det gått för dig ?

Mvh Ann

Allamej
2009-11-16 18:53
#31

Snart är det 2 månader sen operationen och jag börjar se ett ljus i tunneln.

På torsdag ska jag träffa en kirurg som kommer att avgöra om jag kan sluta med aquacel och spolning varje dag, som bestämmer om den här pinan ska få ett slut eller om vi ska fortsätta ett tag till..

Jag läcker inte lika mycket som förut och när dom spolar så är det rent nu, jag vill att hon ska säga att jag kan sköta det själv hädanefter.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

[Tassy]
2009-11-17 19:33
#32

Åh herre gud, finner inga ord mer än att jag verkligen lider med dig! Vilket helvete! Gråter

Allamej
2009-11-19 12:31
#33

Det är inte över..

Kirurgen sa igår att det ska fortsätta spolas och läggas i aquacel tills det är helt läkt innifrån.

Sen så skriver hon en remiss till medicin för att dom ska kunna testa och ultraljuda mitt hjärta… allt för att få reda på varför mina ben är så svullna precis hela tiden…

Jag är rädd.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

[Tassy]
2009-11-19 18:19
#34

Kram på dig!

Annons:
TinaH
2009-11-19 19:10
#35

Allamej

du finns i mina tankar!

Lycka till!

Kram!!

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

[Tassy]
2009-11-21 16:37
#36

Hur går det för dig Allamej?

Allamej
2009-11-21 16:54
#37

En dag i taget… man är så deprimerad som man möjligen kan bli. Men en dag i taget och hoppas på det bästa.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

[Tassy]
2009-11-21 22:43
#38

Usha, hoppas verkligen det läker ihop snart! Nog med elände nu Rynkar på näsan

TjockaBerta
2009-11-22 13:20
#39

Hoppas du blir bättre snart. Varma kramar.

>>>Malum domesticum<<<

Allamej
2009-12-03 04:31
#40

Farsen fortsätter…

Under hela tiden jag har gått på distriktet har jag förklarat att jag har ont ca. 4 cm ner på ärret. Jag trodde det var ett brock men alla läkare och sköterskor har hävdat att nej det är det inte det där är helt normal och helt ofarligt…

Att jag skriver ner detta borde få er att förstå att så inte är fallet… Jag ska in på akuten imorgon bitti… jag väntar tills dess eftersom den som har bakjour är den som har störst risk att lämna mötet med en blåtira eller knäckt näsben.

Jag kan inte för mitt liv hitta på ett snällt ord om den mannen…

Jag har gått sönder igen. Jag har nu vadderat upp mig med absdynor till förbannelse att jag borde klara mig tills imorgon.

God natt och håll tummarna att jag inte dör den här gången heller.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

[Tassy]
2009-12-03 13:46
#41

Åh herregud! Rynkar på näsan

Finner fortfarande inga ord för det du får utstå, men jag tänker på dig och önskar verkligen att du får bli hel så snart det bara går!

Annons:
TjockaBerta
2009-12-03 15:27
#42

Vilket annat yrke kan man misslyckas så gravt utan att ställas till svars. Säljer man en defekt vara måste man betala tillbaka pengarna eller skaffa fram en hel vara men inom vården är det patientent som får betala för alla fel. Ju flera fel en läkare gör desto "dyrare" blir det för patienten.

Ta med dig vittnen in till läkaren. Helst en man. Be att de skriver ner att allt är normalt (om det är det man säger) i journalen och be att få en kopia av journalen med dig hem. Nöj dig aldrig med ett muntligt besked.

Vi vill höra av dig snart igen. Så fort du orkar.

>>>Malum domesticum<<<

Allamej
2010-10-29 13:42
#43

Jag lever, anmälningarna är gjorda pga. alla fel som gjordes i samband med min operation.

Konstaterades på en skiktröntgen att jag har ett rejält bråck där dom sa att inget bråck fanns.

Jag har nu levt med en gördel, dygnet runt, året runt pga. bråcket som gör otroligt ont om det är "löst" + de nervsmärtorna som jag har runt ärret. Dom kommer nog att visa sig kroniska.

Och jag tog bara bort mitt band…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

ttss
2010-10-30 02:32
#44

Klarar inte att skriva något långt men här kommer 2 saker.

Hemskt. Kämpa på.

Och de är vätska du har fått i benen alltså, ödem, så kanske läkarna borde ge dig furix(=vätskedrivande)

Allamej
2010-10-30 03:07
#45

Jag har ätit varenda vätskedrivande som finns och den enda som funkiade någotsånär var burinex. Men ödemen är inte fullt lika illa som tidigare eller så är det bara jag som har blivit blind… folk reagerar fortfarande på dom så bra är dom inte.

Inget fel på hjärtat eller njurarna eller levern. Inga blodproppar heller.Så ingen vet varför.

Vad jag vet är att folk tänker "woohoo rutinoperation" när det tyvärr kan sluta så här, eller jag är inte avslutad än, HSAN och LÖF ska få säga sitt… + att jag har skador efter operationen som jag antagligen kommer att få dras med resten av mitt liv.

Andra ligger i koma med magen uppfläkt pga infektion, andra dör… Och även om operationen görs ofta så finns det inget rutinartat med den..

Jag vill att min historia ska finnas här som en påminnelse att även om det verkar enkelt så finns det alltid en baksida.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

ttss
2010-10-30 15:52
#46

Har du bara fått vätskedrivande i tablett form? Sprutor hjälper mycket mer (iallafall vad gäller furix)?

HÅller med dig vad gäller det med operationen. Det är absolut inte säkert.

Bra att du berättar din fruktansvärda historia, och jag tror att det finns de som fundrara på att göra en magsäksoperation (av något slag) men ångrar sig när det läser din berättelse. Eller vänta nu, jag har kanske fel, många tänker ju "det kan inte hända mig".

Allamej
2010-10-30 17:07
#47

Det finns fler historier… direkt man går in på viktop.se eller regndroppar.vad det nu var för nåt där, så läs på komplikationer… och gör det innan ni opererar er.

Jag läste efteråt… My bad… men å andra sidan så hade jag ju inte räknat med att nån av läkarna inte skulle ha skött sin hygien som han skulle… för det var hudbakterier i min mage… och eftersom jag var sövd så kan dom inte skylla det på mig men ska vi slå vad om att dom kommer att göra det iaf. nu när deras version ska vara inne hos HSAN imorgon

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

[linda-pinda]
2010-11-21 15:15
#48

Allamej, det är första gången jag läser din berättelse och tårarna rinner nerför mina kinder. Jag vill sända dig styrka och hopp och glädje! Men genom dina kreativa, vackra smycken vet jag att du redan besitter oerhörda mängder av dessa känslor! Jag hoppas att allt blir bra till slut och vill gärna läsa mer om vad som händer framöver om du vill och orkar dela med dig mer! Min aktning hade du sedan tidigare; nu i än högre grad.

Kram!

Annons:
Allamej
2010-11-21 15:48
#49

Linda-Pinda… ödemen i benen blir värre igen och eftersom jag nu har genomgått alla tester och dom är fina så är det bekräftat att det är en komplikation efter open.

Mitt bråck har nu storleken av en DD kupa… hade jag haft 2 av dom placerat på platserna där tuttarna ska vara så hade jag varit nöjd… men som det är nu så  har jag ett par hängande C kupor med en uppnosig DDkupa strax nedanför och mellan dom. Ont gör den också.

Har pratat med både HSAN och LÖF och dom säger att alla papper har kommit in och att dom nu börjar hantera ärendet… jag kommer inte att få svar förrän vår/sommar 2011.

Nervskadorna håller i sig och det är inte troligt att dom kommer att växa bort.

Det jag gått igenom och fortfarande lever kan hända alla som opererar sig… jag är bara glad att dom inte gjorde en bypass på mig… hade dom gjort det så hade jag varit död nu eftersom kroppen inte haft näring nog att hantera de stora skadorna som blev på min kropp.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

TjockaBerta
2010-11-21 17:11
#50

# 45

Vilken fruktansvärd historia. Hoppas din kropp orkar med allt som hänt. Det finns inget ingrepp som är rutin. Alla operationer är förenade med en risk.

Jag önskar att du blir bättre snart.

>>>Malum domesticum<<<

Allamej
2010-11-21 20:34
#51

Det hoppas jag med, jag är ju medveten om att det kommer att bli en operation till framöver eftersom bråcket är så stort och ivägen.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

mieeow
2010-11-23 20:56
#52

fyfan :( styrkekramar till dig!! håll ut bara

Honestyisdead
2011-02-24 21:50
#53

Allamej; hur går det för dig?

Allamej
2011-02-24 22:24
#54

Benen läcker och är svullna, har ett bråck stort som en fast DD-kupa just under och mellan tuttarna och konstanta nervsmärtor runt ärret. Och det är inget man kan få ersättning för

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Honestyisdead
2011-02-24 22:25
#55

#54 Herregud! Måtte det blir bättre! Hemskt att du ska lida på detta viset!

Skickar lite styrka till dig!

Annons:
Allamej
2011-02-24 22:27
#56

Bråcket måste opereras men jag vill ha en kirurg jag litar på för den saken. Benen kanske går ner sig men ingen vet eftersom det är infektionen som orsakat dom. Alla andra möjliga prover har varit negativa och nerverna… ingen vet om det går över

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

TjockaBerta
2011-02-25 20:47
#57

Stackars vän. Jag vet inte vad jag ska säga som kan vara till tröst. Du har all min medkänsla. Det är något av det värsta jag hört och ingen som tar ansvar.

Hoppas du kan bli bättre snart. Jag tänker på dig.

>>>Malum domesticum<<<

Meghan
2011-02-26 00:26
#58

Finner inte ord KRAMAR om massor och hoppas verkligen att du skall bli bättre och få tillbaka ditt liv igen

varm innerlig kram Ann

CelsiusT
2011-10-16 00:38
#59

Jesus vad läskigt… =( Hur har det gått nu? Hur ser ditt liv ut idag?

Hur har det gått med åtalet mot läkaren?

Medarbetare på westernridning.ifokus

Allamej
2011-10-16 05:56
#60

Hejsan Celsius

Ja vi kan ju börja med att jag har vätska upp till halva låren och på en tjej med kort rygg och långa ben så är det ungefär halva min kropp som har ödem.

Bensåren börjar läka nu när det blir svalt och torrt.

Jag kan inte böja mig som en vanlig människa för att smörja in fötter, klia mig ect. för jag får sendrag under revbenen då.

Bråcket är ju säkert mer än 10 cm nu men jag fick en förstående undersökningsläkare i Umeå

(huvva för den stan) som förstod dels mina problem som bokstavsmänniska och dels förstod behovet av operation. Jag är nu en prio 3 för bråckoperation. Och förhoppningsvis så slipper jag gördeln till nästa sommar.

Gördeln som jag har på mig 24/7 året om. Som gör att bråcket inte trillar ut för det gör så otroligt ont.

Det går långsamt på både socialstyrelsen och LÖF i den andra anmälan som dom tyckte jag borde göra. Men dom vet om min problematik och jobbar på.

Till alla ni som får beskedet av läkare att operationer är säkra, kolla en extra gång, googla läkaren och se om det är någon som har dåliga erfarenheter av denne, för finns det en som skriver på nätet finns det hundratals som antingen lider i det tysta eller är döda.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

CelsiusT
2011-10-16 08:46
#61

Det är verkligen bra att du vill dela med dig! Jag lider med dig. Att läsa det du skriver berör! Jag hoppas på din lycka!

Medarbetare på westernridning.ifokus

Ylva-Li
2011-10-16 12:45
#62

Tänkt på dig.. Skönt att höra av dig, även om det är trista nyheter. Man hoppas ju att få höra att du mår bra igen, får äta normalt, inte ha ont. Rynkar på näsan

Hade jag inte bott halva landet bort hade jag kommit och piggat upp dig lite nu och då. Ingen ska behöva gå igenom det du har gjort.. 
*all världens kramar*

//Ylva-Li 

 || Studio Li (foto) ||

Annons:
Allamej
2011-10-16 17:21
#63

Tack Ylva-Li, du är välkommen iaf. :) Man kan inte säga att jag är säker, jag känner att jag kan dö vilken dag som helst för det finns gränser för hur mycket extravatten kroppen klarar under flera års tid. Men jag har roligt med mina pärlor och kurser. Försöker komma över att jag aldrig kommer att bli älskad av en man igen för jag kan inte böja mig åt nåt håll så är han inte kastrat så vill han inte ens se åt mig. Men jag ser till det goda, acceptyerar det onda och drömmer om en dag då jag slipper allt det här, hur det nu visar sig.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

TjockaBerta
2011-10-16 18:32
#64

Hej Allamej,

Jag har också tänkt på dig och funderat över hur det gått för dig.

Hoppas du orkar kämpa med både kropp och byråkrati. Fy att det ska kunna få gå till så här.

Jag skickar dig lite styrketankar och kramar om dig.

>>>Malum domesticum<<<

Allamej
2012-02-12 07:00
#65

Tänkte uppdatera lite… kanske blir det lite paranoida tankar också… ni kommer att förstå.

Vattnet är kvar och har fått sällskap att ca 5 l per lår. jag har blivit diagnoserad med rosfeber. Läkaren vill ha mig inlagd men jag vägrar. Då borde han lagt in mignär jag fick bensår första gången.

Och nu kommer det paranoida. det är stafylockokocker jag har som utlöste rosfebern. Samma bakterie som jag hade växande i min mage… Kan det vara samma?jag har ju fått illröda bensår majoriteten av tiden sen sommaren 2010. Då fick jag Lyrica och allvarligaste biverkan på dom är att huden blir röd och spricker…

Och vad gjorde då min.. jo blev illröd och sprack. Hej bensår.

Tiden jag har haft hela ben, utan smärta är betydligt lägre än tiden jag gått omkring med bensår efter bensår… Det är därför jag är uppe och skriver nu. Jag har så ont att jag inte kan sova. Jag har inte sovit ordentligt på månader, men senaste tiden har det varit max, och jag menar verkligen max 4 timmar.

Nu fick jag 2.

Men jag lever för om jag varit död hade jag inte velat hugga av mig benet…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Allamej
2012-02-14 04:56
#66

Jag är helt övertygad om att jag kommer att bli galen på riktigt, jag vet att jag använder ordet med jämna mellanrum men jag har sällan varit så allvarlig i det hela som jag är nu.

Jag måste säga åt dom på VC att om jag inte får tillbaka den proceduren som jag hade med min förre läkare så kommer jag att bli helt galen och anmäla dom för misshandel.

För egentligen så är inte bensår något som dom hanterar varje dag. Snarare är det ett extremt undantag för dom som brukar få bensår brukar bo på äldreboenden och då tar boendets sköterska hand om att se på det sen gör personalen omläggningarna.

Jag jobbade som vårdbiträde av och till i 3 år. jag har dessutom tagit hand om mina egna sår i snart 2 år. Vem är mer kvalificerad? Japp jag.

Jag måste få mer penicillin, jag ser på såret och min kropp säger att detta inte räcker, jag behöver omläggningsmaterial levererat till dörren ett par ggr per vecka och sen LÅT MIG VARA IFRED!!!!! jag skakar för det bränner i skallen, jag är ledsen, panikslagen, total ångest och detta är min verklighet. Jag får inte sova.

Till råga på allt så förstår dom inte vad jag säger, dom är fullständigt ignoranta inför mina problem.

Så jag sitter vaken. väntar på att klockan ska bli 8 så jag kan ringa psyk och försöka få tag i min kontaktperson och tigga att han följer mig till VC och agerar tolk åt dom.

Om dom trodde att jag skulle komma över fobin på detta sätt så hade dom så otroligt fel att det borde vara straffbart.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Ylva-Li
2012-02-14 12:06
#67

Men fy fan AllaMig.. Rynkar på näsan Så här får det inte vara! SKA det inte vara!
Blir alldeles mållös. Att du ska få lida såhär..

//Ylva-Li 

 || Studio Li (foto) ||

Allamej
2012-02-15 07:18
#68

Näe Ylva-Li men så är verkligheten.

Efter att jag skrev derra inlägget så tuppade jag att smärta och fick mig 2½ timmars "sömn"

Nu sitter jag här och skakar av smärta igen och förbannar världen, vården, allt.

jag tror iaf att jag lyckades få ner besöken på VC till en ggr/vecka. Man kan hoppas… det trodde jag dagen innan också när minhitler var här och drog med en torr kompressöver mitt öppna sår… ett sår med alla nerver intakta.

Tragiska saker har hänt dock och om inte ett mirakel inträffar så är det en ny begravning på G. jag kommer inte att få fara…Jag fick ju inte fara till sjukhuset i Umeå, jag fick välja, ställ in eller inläggning….

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

TjockaBerta
2012-02-15 10:27
#69

Jag har följt din tråd från den hoppfulla starten och genom problemen. Det är förskräckligt det som hänt dig. Hoppas du går mot en bättring och att du orkar med det som ligger framför dig.

Du har all min medkänsla.

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
tankgirl
2012-02-15 13:21
#70

Hej Allamej!

Jag hittade några länkar som kanske kan vara intressanta för dig att läsa. Ge inte upp, utan leta vidare efter sanningen!

Dagens läkare och VC är präglade av okunskap om dessa åkommor du beskriver. Kan också rekommendera en bok:

http://www.bokus.com/bok/9789163029776/candida-var-tids-folksjukdom/

Om candida:

http://www.ehdin.com/?navid=98&sub=10

Om viktoperationer:

http://www.kostdemokrati.se/viktoperationer/

http://www.kostdoktorn.se/kategori/viktnedgang/fetmaoperationer/

Allamej
2012-02-15 14:47
#71

tankgirl, har du läst tråden? Om inte så gör det. Det står att jag TOG BORT mitt VGB band. Jag är alltså precis som en vanlig människa i magen förutom att jag har ett megabråck som gör att jag aldrig kan sjunga igen.

Candida har inget med saken att göra. Jag har stafylokocker som kommit in i mitt ben.

Jag har redan gått på LCHF men det var för dyrt, nu är jag lovad av soc att dom tar matkostnaden utöver om jag vill gå på någon hälsobefrämjande diet. Så jag ser vilen det blir, raw food eller tillbaka till LCHF. Fräls mig inte i tråden som handlar om vad som kan hända om man låter kirurger i närheten av ens matsystem.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

tankgirl
2012-02-15 15:19
#72

#71

Ok, hoppas du hittar ett sätt att tillfriskna ändå.

Allamej
2012-02-15 15:44
#73

Jag tror inte du förstår vad den här tråden handlar om, har du ens läst? Jag vet att du ville hjälpa men om man har så ont att man sitter och skakar av smärtan som man VET inte går att bota med kost så blir man lite upprörd.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

ingann
2012-02-15 16:50
#74

Oj, hoppas verkligen att du lyckas komma tillbaka efter allt detta!

Du måste fått all otur världen kunnat uppbringaObestämd

Men får jag fråga en sak? Vem har sagt att huden kan spricka av Lyrica? Jag äter Lyria och funderar på en GB…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Allamej
2012-02-15 21:47
#75

Det är den mest sällsynta biverkan man kan få… huden blev röd och sprack. Sen dess har jag mer eller mindre hela tiden haft bensår.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

ingann
2012-02-16 01:49
#76

#75 Det finns inte med som någon av biverkningarna i min bipacksedelObestämd Jag har lusläst den nu då jag blev lite rädd när jag hör vad du råkat ut för.. Det närmsta jag hittar är rodnad och blåsor…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Annons:
Allamej
2012-02-16 01:55
#77

På min stod det med tjock svart text att genast upphöra med medicinen och kontakta läkare, jag hade lägsta dosen och åt den i 3 dagar.

Men man ska ha i åtanke att jag hade ödem då också.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

ingann
2012-02-16 02:46
#78

Okej, det beror säkert på ditt ödem då…  jag äter 2 st lyrica á 75 mg tillsammans med 2 alvedon morgon och kväll mot värk så totalt 300 mg/dag…. jag började med hälften och dubblade efter inkörningstiden på 1 vecka… Jag har ätit dem i 10 månader nu sedan mina gamla mediciner (doloxene) blev förbjudna i europa…

Hoppas du blir bättre snart!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Allamej
2012-02-16 07:51
#79

Inte bara ödemen, jag blev piggare, ångesten blev värre och enda effekten var att jag blev av med lite nervsmärtor i msgen. Jag är allergisk mot lyrica

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

ingann
2012-02-16 10:32
#80

Oj, ja det måste du vara. Jag har reagerat helt tvärt om. Jag sover bättre, panikångesten har minskat och är nästan helt borta, jag har kunnat dra ner från 27 tabletter till 8/dag pga att de har bättre verkan på min värk.

Men för att återgå till trådens ursprung.. Hur går det för dig? Blir såren nåt bättre?

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Allamej
2012-02-16 11:06
#81

Nej, jag sove knappt 3 timmar per natt, sen vaknar jag av att det så otroligt ont.

Jag byter omslag för jag är oftast genomblöt då och sen kommer 2 timmar av "Å gud jag tar livet av mig" smärta.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

ingann
2012-02-16 14:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#82

Åh, vad jag lider med dig Gråter Jag beundrar dig för att du trots allt orkar och dessutom orkar berätta för andra vad du går igenom!

En stor ros till dig!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Allamej
2012-02-16 18:30
#83

Det är enda sättet för mig att få andra att tänka två ggr innan dom lägger sig under kniven…

Dessa läkare har dessutom gudastatus i den här stan så ibland kan man få känslan att dom tror att jag stoppat in en hand i mig själv, trots nedsövning.

Men att dom klarar en sak men misslyckas kapitalt med en annan, borde dom inte då kunna ta ansvar för sina misstag?

Nä, ju fler som vet om detta desto bättre. Jag är 35 på väg till 91 levnadsmässigt så jag har blivit bestulen på mitt liv.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Annons:
ingann
2012-02-16 19:11
#84

Ja, man ska alltid väga fördelarna mot nackdelarna och ta reda på vad operationen man ska göra kan ha för verkan senare. Ingen operation ska göras lättvindigt.

Jag vet av egen erfarenhet hur fel det kan gå och att ingen vill ta ansvar.. En kirurg förstörde nerverna i min högerarm/hand under en "rutinoperation" av ulinarisnerven. Så från att vara utan känsel har jag gått till ständig värk och livslång medicinering. Men operationen "gick som den skulle"Obestämd

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Allamej
2012-02-16 20:12
#85

Då vet du vad jag talar om.

Mina kirurgers fel kommer antagligen att sätta mig i rullstol förr eller senare, antagligen förr än senare

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

ingann
2012-02-17 02:25
#86

Det låter hemskt! Du borde ju ha hela livet framför dig…  Du har inte övervägt att gå ut i pressen med din historia? Om du har någon närstående som kan hjälpa dig så det inte blir för ansträngande?

Ofta brukar de ansvariga göra rätt för sig när de får medias ögon på sig.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Allamej
2012-02-17 03:47
#87

Jo jag har övervägt det men jag tror mina anhöriga skulle få spel om dom fick se något sånt…

Och ingen ersättning från LÖF… Socialstyrelsen är djupt kritiska över den extremt långa tid som det tog från det att jag blev sjuk till dess att någon tog en odling. Efter odlingen fick jag rätt medicin och magen var hel på en månad…

Benen är det bara tid som kan bota. Bråcket ska opereras men eftersom det är så stort så är det inte troligt att det håller…

Och jag sitter uppe nu för att benet bränner så otroligt att jag kunde inte göra annat än ligga och skaka…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

ingann
2012-02-17 13:46
#88

Tror du inte dina anhöriga skulle stötta dig i det? De vill säkert också att du ska kunna få det erkännande och skadestånd du förtjänar.

Prata med dem om det iaf…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Allamej
2012-02-17 14:36
#89

Mamma är ok, frågade henne. Pappa pratar ju knappt med mig så hans åsikt blir ju av mindre intresse… Ska tänka på det.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

ingann
2012-02-17 14:46
#90

Det tycker jag…  Media är tyvärr det enda som verkar bita på byråkraterObestämd

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Annons:
Allamej
2012-02-17 21:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#91

Utdrag av biverkningslistan på fass.se

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

ingann
2012-02-18 21:09
#92

#91 jo, men att få blåsor eller fjälla är ju inte samma sak som att huden spricker.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Allamej
2012-02-18 21:22
#93

Om man har ödem så innebär fjällning att huden spricker upp.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

ingann
2012-02-19 01:59
#94

:) Det var ju det jag skrev att det måste bero på ditt ödem…  Men sprucken hud är ingen biverkning annars :)

Du har haft maximal otur med allt! Nu måste det väl snart vända…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Allamej
2012-02-19 05:34
#95

Fjällning är ju sprickor i huden, men dom har skrivit om biverkningslistan ca 10 ggr så vem vet vem som har rätt… Det kommer nya skrämmande biverkningar hela tiden.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

ingann
2012-02-19 19:18
#96

Fjällning är väl som när man flagar efter för stark solbränna? Så har iaf läkarna förklarat för mig…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Lillfjanten]
2012-02-19 19:44
#97

http://www.netdoktor.se/astma-allergi/?_PageId=998

lägger mig i lite ang fjällande hud, lite info finns i länken ovan.

fjällande hud ger ibland sprickbildning.

ts: har läst din gripande tråd, jag lider verkligen med dig! Håller dock tummarna för att du kommer att må bättre. och hoppas att folk som ska göra en gbp tänker sig för många gånger, jag gjorde en för många år sen, och det är något man får leva med varje dag, nu hade du en extrem otur, men den risken bör folk veta om. allt gott önskar jag dig!

Annons:
ingann
2012-02-19 21:18
#98

#97 vad som står är att vid ökande torrhet, alltså om man inte smörjer sig ordentligt och återfuktar huden, kan huden spricka och bli oelastisk. att ha fjällande, fnasig, torr hud ger normalt inga sprickor. Jag har i alla år haft precis så som beskrivs i din länk men aldrig fått någon spricka. Om jag inte smörjer ordentligt flera ggr om dagen så "fjällar" mina armar av sig så det ser ut som ett snötäcke på kläderna.

ts har inte gjort någon gbp utan tagit bort ett band…  så det är är ju inte riktigt en konsekvens av gbp.. Men tragiskt är det och hemskt att ingen vill ta på sig ansvaret för vad som hänt.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Allamej
2012-02-19 23:16
#99

Tanken var ju att jag skulle göra en GBP men 10 min före op  kom ena kirurgen och sa att det skulle bli för stort ingrepp. Bevisligen eftersom dom klantade till sig ordentligt i denna…

I senaste utlåtandet till socialstyrelsen gjorde han, eller egentligen båda bort sig.

Jag frågade dagen efter om dom kunde ha glömt något, men fick svaret att allt var som det skulle. Jag bad att få ett ultraljud och detta har förnekats till nu när huvudkirurgen skrev det som att jag skulle varit tokig från början, han erkänner ju att det jag hävdade var rätt.

Kirurg 2 som gjorde gastroskopin gjorde också bort sig i sitt senaste utlåtande… Han sa att det aldrig varit tal om GBP på mig men han minns inte att min mamma, som är uska och min syster var med på gastron. Han hävdar att han alddrig sagt det och att jag inte går att lita på eftersom jag var nersövd under gastron… Mamma har fortfarande kvar pamfletten.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

ingann
2012-02-20 02:28
#100

Precis… Ditt tillstånd är en hemsk konsekvens efter magsäcksbandet och borttagandet av det.

Det är hemsk att det kan bli som i ditt fall i dagens moderna sjukvård. Du har fått genomgå och gör fortfarande något ingen levande varelse borde få utstå!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Allamej
2012-02-20 02:32
#101

Problemet att om jag inte får en paus snart så vet jag inte om varken jag eller kroppen orkar…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

ingann
2012-02-20 03:28
#102

Jag förstår detObestämd

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Lillfjanten]
2012-02-20 07:04
#103

#98  jodå, jag har läst tråden, men jag anser ändå att gbp är ett stort ingrepp också som bör tänkas över. vad gäller fjällandet så kan det även innebära sprickor i huden, det var det jag ville poängtera, men vi har var och en våra åsikter.. sen vad en spricka är kan man ju också diskutera om man vill :)

#99  svarar samma här, om att det är riskfyllda op man gör i magen och bör noga övervägas.

#101  ja vad säger man.. det är så hemskt för dig.. Gråter

ingann
2012-02-20 12:06
#104

Alla op oavsett vad ska väl tänkas över…  det är därför man går på informationer både i grupp och enskilt och sen blir bedömt om man är lämplig för op eller inte.

Jag tror faktiskt andra op är farligare då det inte kollas något innan utan bara bokas in…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Annons:
[Lillfjanten]
2012-02-20 15:20
#105

#104  hur menar du att andra op inte kollas något innan? att man går i grupp och enskilt för infon tycker jag pekar på att det är många och stora risker med magsäcksop.

ingann
2012-02-20 16:00
#106

#105 tex min ulinarisop.. där gjordes bara en undersökning, jag fick tid för op, det skulle vara en "lätt rutinop" och jag skulle bli så bra i armen… nu 12 år senare sitter jag fortfarande med ständig värk, mediciner, muskelförtvining och en helt obrukbar arm…

inför en gbp får man massor av info om vilka fördelar den har och om vilka risker det finns…

så jag anser nog att de har bättre koll när det gäller gbp.. här väger jag själv fördelar mot risker på ett helt annat sätt…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Lillfjanten]
2012-02-20 17:29
#107

#106  ja, då anser vi olika. igen :)

ingann
2012-02-20 23:22
#108

#107 haha ja, det börjar nästan bli en vana:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Allamej
2012-02-21 02:50
#109

Ska försöka lägga mig och se om benet låter mig sova en stund… Och gud nåde sköterskorna imorgon om dom tycker att jag ska fortsätta klistra ihop pytte absdynor med gaffatejp, nu är det inget snack om saken, dom ska ge mig så att jag klarar mig utan problem mellan besöken. Jisses, såret får ju inget syre och då möglar det ju… miffon.

2 år har jag haft en underbar läkare, sen slutar han och dom drar in stafetter och sköterskor som inte vet nånting… Hoppas bara att jag får mer penicillin… för jag är fortfarande infekterad…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

ingann
2012-02-21 17:51
#110

men jösses! får du inte ens tillräckligt med material?

på dem bara! du har lidit nog!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Allamej
2012-02-21 18:02
#111

Det är väl inte normalt att dra bort den skyddane hinnan över såret eller hur? well… det var vad hon gjorde…

Fortfarande ingen leverans men nu fick jag dom bautastora absdynorna som inte skulle existera och jag fick tejp!

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Annons:
mongu
2012-02-21 18:18
#112

Det är med sorg i hjärtat jag läser om hur det blivit för dig. Så fruktansvärt.

Har du nån smärtlindring som funkar? Som du kan ta innan varje omläggning av dina sår? Det borde va en självklarhet tycker jag.

Vet att många av de vi hade när jag jobbade tog smärtmedicin en stund innan.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Allamej
2012-02-21 23:58
#113

Mongu, jag kan ju bara ta smärtis 4 ggr/dag. Men tar jag det innanså försinner effekten vid bytet… och kommer inte tillbaka..

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Allamej
2012-02-22 04:35
#114

Ok, insett en sak, väldigt ont gör att man inte kan sova.

Ofantligt ont gör att man tuppar rakt av.

Jag ska gå och hoppas på nummer 2 nu.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Jandy81
2012-07-05 22:01
#115

Har just läst igenom hela tråden för första gången och blir helt mållös…

Hur går det för dig? Flera månader sedan du skrev senast ju…

Jenny

Allamej
2012-07-05 22:40
#116

Jag kämpar fortfarande med såret på vänster vad. Det är sen i december så man tycker att det ska läka och nu, när jag fått byta omläggning till honungsplattor så är jag betydligt mer övertygad om att det faktiskt kommer att ske och det är väldigt läbbigt att byta men det är bättre än att jag ska byta hela tiden och äka penicillin.

Bråcket känns större, jag är rätt missmodig om att dom ska kunna laga det alls. Försöker finna mig i att ha en stor klump just under bysten.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Allamej
2012-09-18 16:09
#117

Idag är det tre år sedan jag blev inlagd. Imorgon är dagen då helvetet började för 3 år sedan.

Mitt sår på vänster vad gör ont och bråcket inser jag att jag kommer att få leva med… det är ju bara att hoppas att jag inte spricker…

Jag försöker förlåta men det är svårt när läkarna ljuger och undanhåller fakta. Snart skickar jag in nästa anmälan till LÖF eftersom jag har socialstyrelsens beslut som är skarpt kritiskt mot hur infektionen behandlades + att jag har kirurgernas utlåtanden, dom borde ha lärt sig att om dom ska ljuga så ska dom komma ihåg vad dom skrivit… motsägelser hela vägen.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

TjockaBerta
2012-09-18 19:29
#118

Jag önskar dig all lycka till.

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
Allamej
2012-09-18 20:11
#119

#118, tack, jag hoppas att jag får ett liv innan jag faktiskt är så gammal som min kropp är…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

jagga-ewe
2012-09-18 20:13
#120

Precis innan jag läste ditt inlägg, Allamej, om att förlåta, såg jag den här bilden. (Önskar jag kunde länka in den här, men det funkar ju inte på iFokus.) Det kändes som det hörde ihop på nåt vis.

Hoppas du får upprättelse nångång, vännen!

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Ylva-Li
2012-09-18 20:43
#121

<3

//Ylva-Li 

 || Studio Li (foto) ||

Allamej
2012-09-18 21:05
#122

Så sant Jagga-ewe och tack Ylva-Li, Jag hoppas bara att kunna skratta igen, att sjunga… röra sig som en normal människa…

Skrattet är ju omöjligt för något med bråcket nyper åt och jag får så ont… Sången är en dröm…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

[Emma--]
2012-09-22 00:52
#123

Men oj vilken historia. Fy, stackars dig. Hoppas du kan få ditt liv åter eller vad man ska säga. Antar att en op för bråcket är omöjligt förrän du är helt läkt? Eller kommer det inte alls vara möjligt?

Allamej
2012-09-22 04:38
#124

Emma, det beror på hur stort det är men eftersom jag inte verkar läka ut infektionen som jag haft i kroppen i tre år nu så känns den inte aktuell.. Den går inte att ta kål på med mediciner, vi har testat…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

[Emma--]
2012-09-22 09:34
#125

Hoppas ändå det kan läka helt. Fy sådär mycket ska inte en människa behöva gå igenom.

Annons:
Allamej
2012-09-22 15:29
#126

Såret på vaden har jag hju haft sen dec.-11 så det är jag ju rätt less… Sen bråcket har ju varit med sen dec-09 så det är ju ytterligare en sak som jag är galet less.

Jag borde kunna leva och ha kul men istället så har jag en kropp som en 85 åring… och ingen kan göra något.

Samtidigt anser GP pre oparna att mina kirurger är gudar…

Har dom otur så vet dom nu hur det kan gå… om dom vill läsa alltså…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

TjockaBerta
2012-09-22 18:21
#127

Det är förskräckligt det som hänt dig. Någon måste kunna ställas till svars. Man får inte handskas med människor så här.

Jag bråkar själv med vården och anmäler hit och dit och  inget händer. De skriver att det var tråkigt det som hänt och att de ska se över sina rutiner.

Inte konstigt att de vill att man ska anmäla. Då behöver de ju inte göra något. Värre är att ha en galen kärring i telefonen som ringer och gnäller.

Det är helt otroligt att du måste driva hela frågan om ansvar helt själv. Det borde samhället ta hand om. I din situation är det heller inte säkert att man orkar skriva anmälningar. Det är svårt och tidskrävande. Man borde få ett biträde som kan driva det juridiska.

Mitt enda råd är att kämpa på. Försök att sänka så många som möjligt.

>>>Malum domesticum<<<

Allamej
2012-09-22 21:44
#128

#127 Jag och mitt personliga ombud ska göra det hädanefter, jag säger hädanefter för det jag vill ha kommer jag inte att få så då tar jag det näst bästa, anmälan på anmälan…

Jag vill bara att dom erkänner sina fel i min behandling och ber om ursäkt. That is it…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Tullerusk
2015-07-27 12:02
#129

Ser ju att detta är en gammal tråd, och inser att det troligen inte alls är lönt att kommentera, men jag undrar så hur det gick för dig.
Kram och goa tankar från mig!

TjockaBerta
2015-07-27 12:42
#130

Jag tänker på dig ibland och undrar också hur du har det.

>>>Malum domesticum<<<

Allamej
2015-08-17 16:57
#131

Jag skrev ett långt inlägg som förklarar hur det är nu men min telefon loggade ut. Ligger inne för tredje gången. Har varit på avdelningen sen oktober förra året. Jag har vårdplaneringsmöte imorgon och egentligen var det tänkt att jag skulle få fara hem på onsdag men det är framskjutet två veckor… Jag kommer att skriva och berätta allt, om inte så för min egen skull.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

TjockaBerta
2015-08-17 18:20
#132

Jag skickar en stor kram och hoppas att ditt elände tar slut någon gång och att du får en ursäkt och upprättelse.

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
SpurtAnne
2015-08-24 11:18
#133

Fy vad hemskt du har det och har haft det i så många år. Helt galet och jag lider med dig! Ännu galnare att man fortsätter med dessa operationer! Skulle aldrig någonsin lägga mig under kniven för att skära bort eller ändra på friska organ! Jag hoppas att du kommer att må bättre så småningom och jag hoppas att många som går i gbp-tankar hittar hit.

Allamej
2015-11-27 03:46
#134

Hejsan!

Jag kom hem igår efter över ett år ytterligare på sjukhus.

Hudbakterierna som hamnade i min buk har orsakat något som ingen vet vad det är men jag kan säga att sedan 7:e oktober 2013 har jag varit hemma 3½ månad.

Jag läcker albumin, det protein som läker sår så om jag får några så har dom fritt lekrum. Ingen har listat ut något bot och jag dricker proteinersättning varje dag.

Jag kommer nog att dö av detta… tragiskt nog. Men inte ens arga doktorn ville röra vid mitt fall.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

TjockaBerta
2015-11-27 13:50
#135

Har det hållit på i 6 år nu? Otroligt att du har orkat kämpa med allt utan att något blir bättre. Hoppas du har fått slippa krångla med Försäkringskassan också. 

Vad sa Arga Doktorn om det hela?

Tror du att du klarar dig hemma ett tag framöver? Sjukhusmiljön är väldigt deprimerande.

>>>Malum domesticum<<<

Aleya
2015-11-27 21:01
#136

#134 men kära vän. Stor kram till dig. Blir ledsen då jag läser detta. Varför ville inte arga doktorn ta tag i detta?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Allamej
2015-11-27 21:12
#137

I september var jag så otroligt deprimerad eftersom det var 6 års jubileum…

Jag var lyckligtvis tillsvidare sjukskriven redan innan så jag slapp bråka med FK.

Jag skickade hela min sjukdomshistoria med provsvar och allt. Han skrev ett vänligt men bestämt brev att han önskar mig all återhämtning men att han inte kunde ha med mig i programmet för han hade inte en susning om vad jag har.

Det bekräftade vad andra sagt… att han bara tar sådana som han kan lösa redan innan det spelas in.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Aleya
2015-11-27 21:17
#138

#137 det borde finnas NÅGON i världen som vet vad detta är. Jag skulle försöka sprida min historia så något proffs hittar den.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Allamej
2015-11-27 21:25
#139

Det har jag gjort men det går hela tiden tillbaka till den olycksaliga magoperationen..

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Annons:
lchfmama
2015-12-12 06:52
#140

Stackars dig vännen, otroligt sorglig historia. Tack för att du orkar dela den här men jag skulle kontakta media som tex programmet "Fråga Doktorn" och även anlita en advokat som kunde föra min talan mot de skyldiga. Ge inte upp, kämpa kära du! Kram <3

Honestyisdead
2015-12-12 11:34
#141

Fråga doktorn? 

Snarare uppdrag granskning!

Allamej
2015-12-13 02:38
#142

Jag kontaktade Arga Doktorn med mina symptom och han ville inte ha med mig i programmet eftersom han inte skulle kunna lösa problemet.

Det avslöjade egentligen bara att dom där doktors showerna är bluff eftersom dom redan vet vad som är fel innan dom tar med sina "patienter"

Just nu är det sista såret väldigt fint säger hemsjukvården men jag har överansträngt höger fot så den håller på att ta bort mig.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

K.a.m.h
2018-05-07 17:38
#143

Jag sitter med gråten i halsen och mår illa när jag läser din historia, Allamej. Vilket helvete du råkat ut för! Det är några år sedan du uppdaterade tråden sist, men om du läser detta får du gärna berätta hur det har gått och hur du mår.. Jag hoppas verkligen att turen har vänt för dig! 🌷

Upp till toppen
Annons: