Annons:
Etikettmediciner
Läst 19423 ggr
Mandysan
2008-08-29 20:07

Liposinol

Hej!

Är det någon som har provat Liposinol? Det är ett preparat som finns receptfritt på apoteket som bla minskar sötsug.

Jag har ätit det i omgångar och det hade effekt på mig! Var dock tvungen att alltid ha en toalett nära till hands Tyst.

Nackdelen är dock att det är väldigt dyrt men för mig var det värt vartenda öre :)

Äter det dock inte längre pga att jag äter andra mediciner men kan alltså rekommendera det, jag märkte inte av några biverkningar..

/Amanda

Annons:
Ylva-Li
2008-08-29 22:24
#1

Hm, personligen skulle jag nog inte våga testa något receptfritt så. Det finns ju liknande preparat som går att få från läkarna utskrivet. Men biverkningar finns det ju förstås..

Toabesök ideligen låter ju dock inte så skoj! Men kul att det funkade! :)

Själv har jag bara testat reductil från läkaren. Det funkade likadant, men det hade ingen effekt på mig viktmässigt då jag inte orkade träna.. så jag rörde mig inget.

//Ylva-Li 

 || Studio Li (foto) ||

AnneN
2008-08-29 22:31
#2

Hittade lite info om produkten på apoteket.se

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Ylva-Li
2008-08-29 22:35
#3

Ja det lät ju inte så negativt ändå.
Försökte hitta det på fass, men det fanns inte. :/

//Ylva-Li 

 || Studio Li (foto) ||

Mandysan
2008-08-30 11:28
#4

#1 Fast det är ju knappast som reductil eller dyl… Är ju ett betydligt "snällare" preparat.

Ylva-Li
2008-08-30 13:44
#5

Ah jo det är klart. :)

//Ylva-Li 

 || Studio Li (foto) ||

choklatship
2008-10-21 03:33
#6

Är ma behov av medicinering är de ju bäst att ta upp de med sin läkare. Vi har oftast en helt annan syn på våra kroppar än dom

min läkare är tunsom tråden

jag h väge rnog 3 gånger mer än han

Och mina blodfetter är perfekta och hans för höga ;)

Mittblodtryck är väldigt mycket mer än hans.

Inte bra att exprimentera med sin kropp

Även om de är receptfritt.

Glöm inte. VOltaren ex. har varit på recept. De är Eu regler som gjort att de förrändrats. Även vår kända varnings triangel är borta.

Va försiktiga.

Annons:
Carlo
2009-02-01 00:52
#7

Nepp, (det sa min mamma och pappa) själv så var jag för spinkig förr eftersom jag aldrig ville äta.
Men sen så gav doktorn mig medicin som gör att man har lust att äta, och efter 3 år så har jag blivit fetare.. =(

Nu är jag lite mullig

Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.seblodgivning.ifokus


peaches
2009-02-01 12:07
#8

Jag funderade på det, och gick till hälsokosten, men det är så himla dyrt och för att få ett önskat resultat behöver man köpa ett ex antal paket i månaden. Kändes inte som om det var värt att prova.

my-real-life
2010-01-31 16:46
#9

hur mycket kostade  det?

[SarahOhrn]
2010-01-31 18:40
#10

Då skulle jag nog föredra alli.. Det är visserligen receptfritt men väldigt vetenskapligt testat och ganska så säkert.

Finns lite jobbiga biverkningar men endast dom du inte sköter kosten som du ska, jag har fuskat och blivit lite, lite dålig men äter jag som jag ska behövs ingen toa nära till hands =)

Chestnut
2010-01-31 20:05
#11

Kan konstatera efter att ha provat även alli att OM man får biverkningar så är de kraftigare av alli men samtidigt är effekten större.

Dessutom är alli ett komplett program, Liposinol är bara ett medicintekniskt hjälpmedel. Dock är även liposinol väldigt noga testat så det är ingen skillnad på säkerheten över preparaten =)

(Mandysan = Chestnut)

Med vänliga hälsningar
Chess

[SarahOhrn]
2010-01-31 20:35
#12

#11 Okej! :) Ja, Alli är ju väldigt bra så sett att man får det här programmet, tips på recept, sin alli-plan, motivation! :) Sen BÖR man inte få några biverkningar om man håller sig under sina 19g :)

Calmare
2010-02-01 09:20
#13

Reductil dras in, bara pruttpillret kvar Flört Efter att en annan bantarmedicin (Acomplia) visats ge depression, ångest och självmord finns nu bara en enda bantarmedicin kvar.

Annons:
[SarahOhrn]
2010-02-01 14:55
#14

#13 Och vilken är den "bantarmedicinen" du menar som finns kvar? Liposinol?

Calmare
2010-02-01 16:20
#15

Pruttpillret Alli, som läkare avråder. Se vidare i länken ovan Glad

[SarahOhrn]
2010-02-01 16:29
#16

#15 Okej. Ska läsa! Men varför avråder dom från Alli när det finns i en starkare version på recept som dom skriver ut när folk behöver gå ner i vikt? Den receptfria är ju inte ens i närheten.. Jag har t ex inte blivit dålig alls trots att jag fuskat..

[SarahOhrn]
2010-02-01 16:36
#17

Ang. länken tycker jag det är lite konstigt för den enda riktiga anledningen dom har att avråda från Alli verkar vara för att man kan bli dålig i magen av den? Och? Det vet man ju om när man börjar.. Och som sagt, jag har inte alls blivit mer dålig än jag blir av onyttig mat..

Och sen handlar det inte om fettskräck för mig, jag är FÖR att äta fett men INGENTING har fungerat för mig innan. Nu när jag äter Alli och drar ner på fettet går jag för första gången ner i vikt på riktigt.. Men det ska ju alltid vara snack om sånt här! Och dessutom är bantningspiller fel namn tycker jag då det klart och tydligt står i broschyren man får med att det inte är något bantningspiller, som gör att du går ner i vikt. Utan det kan hjälpa till en del vid annan kost..

Och uppenbarligen har inte personen själv testat eftersom det står att det är värdelöst. För mig fungerar det och jag mår inte dåligt av det över huvud taget… -5,7 kg på en månad med hjälp av Alli är inte fy skam om jag får säga det själv!

Men sen är det sjlävklart upp till var och en :) Men det är väldigt vetenskapligt testat och inga farligare biverkningar än att man kan bli kass i kistan. Det står något om leverskador, men man ska inte äta det längre än 6 månader och inte under ett visst BMI, just pga detta finns dom "reglerna". Och är man rädd för EN farlig biverkning som leverskador, läs då på en ipren-ask innan ni tar en ipren så lovar jag att ni blir bra mycket mer skraj! =)

[SarahOhrn]
2010-02-01 16:39
#18

Och NU förstår jag varför dom är så anti Alli! =) Dom förespråkar LCHF! Och ja, det är säkert en bra metid för vissa men inte för mig eftersom jag testat. Och då detta funkar fettsnålt + alli, så kör jag på det. Dock är jag INTE fetträdd som det står att man är om man använder alli utan för att det är det enda som funkat..

Och rätt uppenbart så passar inte Alli o LCHF ihop =)

Allamej
2010-02-01 18:30
#19

Sarah, jag är anti Alli efter att jag testade xenical för en herrans massa år sedan… jag kunde inte ens dricka vatten och äta isbergssallad.. Och jag hade komplikationer av orlistat 2 månader efter att jag slutat ta dom ( åt dom i max 2 veckor)

Det är samma verksamma ämne i Alli, och jag kan garantera dig att trots att det funkar för en del så är det ett rent helvete för en massa andra.

Jag hade inte ens hört talas om LCHF på den tiden, min mamma var fettskrämd och jag fuskade inte ett skit. Så ja, jag blir grinig som f-n när jag läser ditt inlägg som drar alla kritiker över en och samma kam.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

[SarahOhrn]
2010-02-01 19:45
#20

#19 Okej, ja jag kan bara säga hur jag rekommenderar det själv men har inte heller hört nån annan som fått stora problem med just Alli, det är kanske samma ämne men den är ju långt ifrån lika stark annars skulle den ju inte kunna vara receptfri.

Jag menade inet att dra alla kritiker över samma kam, jag syftade på dem som skrev där på kostdoktorn att det var för dom stod för LCHF.

Men sen för att man testat det receptbelagda som är mycket, mycket starkare så tror jag inte tat det betyder att alli blir lika hemsk även om vissa får lite biverkningar men jag har hört många som testat alli och ingen som blivit så fruktansvärt dålig om dom hållt sig under fettgränsen. Inte alls faktiskt om dom verkligen hållt mängden. Sen har jag blivit liite dålig om jag ätit en pizza under tiden jag ätit…

Men även om det är samma verksamma ämne så tycker jag inte att det behöver betyda att man blir lika dålig av alli som är receptfritt. Men det är ju på egen risk man testar det, men isbergssallad tror jag det är  vääääldigt få som inet kan äta t ex när dom äter just Alli. Men det jag syftade på vad den kostdoktorn som skrivit på länken där.. Men det är klart jag rekommenderar det när jag tycker det fungerar och jag inte hört nånting riktigt negativt om just Alli om man sköter sig.

Annons:
graleh
2010-04-07 16:51
#21

Jag äter Liposinol och tycker det är otroligt skönt att slippa vara hungrig jämt. Jag blir nämligen hungrig ca 1-2h efter jag ätit. I synnerhet efter frukost blir jag hungrig igen efter 1h, oavsett vad jag äter.

Jag har sökt läkarhjälp för detta men de bryr sig inte. De kunde inte ens ge mig tips på vad jag kan äta som passar min kropp. Så jag får käka Liposinol som gör att jag behöver äta mycket mindre. Jag har också dessutom inget sötsug med dessa piller.

Däremot blir man lite konstig i magen, men det bryr jag mig inte om. Man får gå på toa lite mer bara, det är ingen fara. Jag är så glad att jag slipper vara hungrig jämt! SkrattandeCool

It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Calmare
2010-04-07 21:06
#22

#21 Ät riktig mat, då håller du dig mätt lääääääääääänge…

graleh
2010-04-08 13:46
#23

#22> Definiera "riktig mat"? Vad ska jag äta till

- frukost

- lunch

- mellis

- kvällskäk

som anses vara "riktig mat" och som håller mig mätt lääänge..? Jag har provat i stort sett allt, det enda som håller mig mätt lääänge är ren rejäl hamburgare med pommes men det kan jag inte äta en gång om dagen resten av mitt liv.

It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Calmare
2010-04-08 14:13
#24

Graleh, Just så ska du göra, lyssna på din kropp, en rejäl hamburgare till exempel är kanonbra. Flört Mat för en individ av släktet Homo är bland annat fågel, fisk, nöt, gris, vilt och ägg. Glad

Idag till frukost(08:00) åt jag två stekta ägg, ett par skivor gouda ost, ett par salamibitar, och tre baconskivor. Stort glas vatten och två koppar kaffe. Har inga hungerkänslor ännu när detta skrivs.

Ska äta lunch runt 13:00 vet inte vad det blir ännu…

Mellis? tja,,, om du verkligen är hungrig och inte bara sugen så är nötter bra, mandel…. eller ölkorv, kanske paprika, ett eller flera kokta ägg kanske… Glad

graleh
2010-04-08 22:59
#25

Calmare> Men du, hamburgare varje dag är nog inte så bra för kroppen.. i synnerhet inte om man vill gå ner i vikt.

Okej, ja det kan man säkert äta om man inte vill gå ner i vikt.

Fast några nötter eller en bit ölkorv mättar ju inte :) Ägg innehåller ju rätt mkt kolesterol.

It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Calmare
2010-04-08 23:55
#26

graleh, ett tips är att ta reda på vad som är moderna vetenskapliga studier om kost och dess påverkan på människan och vad som inte är det.

 (För att undvika missförstånd, min hamburgare saknar bröd och pommes, alltså en vanlig färsbiff=protein)

Livet är ett enda stort lärande och omlärande…

Flört

graleh
2010-04-12 09:39
#27

#26> Tack, jag har läst en hel del sådant dock.

Jag har också ätit hamburgare utan bröd och utan pommes men det spelar ingen roll, jag går ändå upp i vikt. När jag gick på LCHF åt jag så och gick upp i samma stil som när jag jobbade på kondis för några år seda och åt bakelser varje dag. Under min LCHF-period lade jag på mig väldigt mycket och jag tränade ändå 4 ggr/vecka.

Så jag har gått tillbaka till vanlig viktminskning.

It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: