Annons:
Etikettallmänt-viktsnack
Läst 13249 ggr
[littlecat]1
12/14/11, 7:50 PM

Citron=krymper

Gör citron att magsäcken krymps? Om man typ dricker vatten med citron i.

Annons:
Fridaaaa
12/14/11, 8:10 PM
#1

Tvivlar jag på :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
12/14/11, 8:26 PM
#2

Nja, det har jag aldrig hört talas om och kan inte se någon logisk biologisk förklaring till det.

[littlecat]1
12/14/11, 8:29 PM
#3

Nää. Jag tänkte också det. Jag läste att någon hade skrivit det också tänkte jag att det verkade lite lustigt :)

Zabbio
12/14/11, 9:36 PM
#4

Men det skulle kunna hindra en del  insulin utsläpp = fettlagring och därför fungera vid viktminskning :) Syrliga smaker och ämnen gör det.

Ska man krympa magen så ska man låta bli att äta ett tag. Då blir man mätt fortare, tills man sträckt ut den igen. Fast det är ju inte nåt  smart alternativ normalt sett, bättre att äta rätt bara.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Zadeira
12/15/11, 3:18 PM
#5

Det har jag aldrig hört talas om. Däremot har jag hört att man gneom att dricka citron-vatten lurar kroppen att man är mindre hungrig, pga syran i citron. Vet inte alls om det stämmer.

BMEXX
12/15/11, 3:46 PM
#6

Kanske inte minskar magsäcken men det är jättebra för andra saker..

"Citronjuice innehåller stora mängder vitamin C, kalcium, magnesium och potassium och återställer kroppens pH-balans till att bli mer alkalisk (fastän man kan tro att citron är mer åt syra-hållet). Genom att dricka minst ett glas varje dag, helst på tom mage, boostar man immunförsvaret, hjälper matsmältningen på traven, och hjälper kroppen att göra sig av med slaggprodukter (vilket i sin tur bidrar till viktminskning och bättre hy!). Inte minst så är det väldigt gott också!"

http://råfrisk.se/2011/06/20/citronvatten/

// Pabblo

Annons:
Honestyisdead
12/15/11, 3:48 PM
#7

#6 Gäller det då ett glas ren citrojuice?

BMEXX
12/15/11, 3:50 PM
#8

#7 nej med vatten:)

äsch då länken funkar inte..

// Pabblo

[luneri]
12/15/11, 10:26 PM
#9

Jag visste att citron var bra, men det där lät väldigt bra!:)

lindquizt
11/24/19, 2:56 PM
#10
1. Magsäcken kan krympa

Myt: Om man vänjer sig att äta mindre kommer magsäcken att krympa – och man kommer så småningom att känna sig mindre hungrig.

Sanning: Som vuxen är storleken på magsäcken konstant, om du inte opererar den mindre. Och magsäcken har ingetnting att göra med hur platt din mage ser ut, det beror på mängden fett på magen.

2. Smala människor har mindre magsäck

Myt: Smala människor har mindre magsäck än de som är tjocka.

Sanning: Storleken på magsäcken har ingenting att göra med vikten. Smala människor kan ha större magsäck än tjocka, men de har mindre fett på magen.

3. Sit-ups gör magen mindre

Myt: Rätt träning kan minska storleken på din mage.

Sanning: Du kan bränna fett och tona dina muskler genom träning, något som kan få magen att se mindre ut. Men du kan inte minska storleken på själva magen genom träningen.

4. Kvällsmat gör dig fet

Myt: Att äta på kvällen gör att du lättare lägger på dig än om du äter samma mat under dagen.

Sanning: Du går upp i vikt om du äter fler kalorier än du förbränner. Det är därför den totala mängden kalorier som räknas, inte vilken tid på dagen du äter dem.

Mooniq
12/21/19, 7:13 PM
#11

Jag dricker äppelcidervinäger som har samma funktion som citron. Inga hunger eller sötsugkänslor under flera timmar. Tar 1 tsk äcv i 1 glas vatten före frukost och ett glas på kvällen. Äter 3 mål per dag och är helnöjd. Började för 5 dagar sen så vet inte hur det påverkar vikten än.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Upp till toppen
Annons: