Annons:
Etikettviktrelaterade-sjukdomar
Läst 1993 ggr
VampireCats
2012-10-18 23:59

Behöver råd och tips innan jag blir knäpp..

Jag mår verkligen skiiiiiiit över min kropp och jag vet inte vart jag ska vända mig eller vad jag ska göra… Jag gillar verkligen inte min kropp jag är (väldigt överviktig) väger 97,3 är 160cm lång och värst av allt är att jag får benproppar,ont i hjärtat,ont i kroppen och ont i lederna. har problem med hjärtat och ryggen p.g.r min övervikt.. jag känner mig fett och klumpig och jag vet inte vad jag ska göra med mitt liv längre.. jag vill gärna göra mag operation men har inte dom pengarna.. jag har verkligen ont i kroppen varenda dag :-( och det leder till deppighet och ångest.. man känner sig totalt misslyckad.. jag har gått till diatist men det hjälpte sen har jag tränat men det hjälper inte heller har även provat äta livsfarliga bantningstabletter men det fick jag ondare i hjärtat av. Snälla ni som är expert och vet vad jag ska göra snälla hjälp mig för jag vet inte hur länge jag orkar stå ut med smärta och vara överviktig..GråterGråterGråter

Annons:
Henrika85
2012-10-19 00:35
#1

Aj aj, det var tråkigt att höra att du har såna problem med hälsan. Rynkar på näsan

Jag tycker att du ska prata med din läkare så att ni kan tillsammans med en dietist ta fram en behandlingsplan för dig och samtidigt ha noggrann kontroll på dina värden och din hälsa. Känns lite vanskligt att ge bantningstips över nätet till någon med uttalade hälsoproblem.

Med "benproppar" menar du blodproppar i benen?

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

VampireCats
2012-10-19 00:40
#2

Ja tror det är blodproppar/benproppar gör ont det känns som man blir skjuten i benet :-( men ska boka tid hos min läkare i morgon och se vad hon säger. vill helst göra en operation efter all träning som jag har gjort innan inte hjälper mig någonting..

Henrika85
2012-10-19 00:48
#3

#2 Det låter väldigt allvarligt. Prata med läkaren så fort som möjligt och kräv att bli utredd!

Hur blir benet när du får den här smärtan? Blir det svullet och rött? Eller blekare än vanligt?

Om det svullnar och blir rött så tyder det på venös blodpropp, och om man lämnar den obehandlad så kan den lossna och vandra vidare till lungorna och orsaka något som kallas lungemboli, och det kan man faktiskt dö av om det går riktigt illa. Vill inte skrämma dig, men sådant ska man alltid söka för!

Nu vet jag ingenting om dig förutom din längd och vikt, men jag antar att du är en medelålders kvinna?

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Upp till toppen
Annons: