Annons:
Etikettviktrelaterade-sjukdomar
Läst 2222 ggr
zanten1
4/25/13, 4:36 PM

Någon med hypotyreos?

Hej!

Jag undrar om det är någon här på sajten som har hypotyreos? (Sköldkörteln producerar för lite hormoner så ämnesomsättningen blir låg). 

Jag blev väldigt dålig för ungefär ett år sedan, det har förmodligen kommit smygandes under en väldigt lång tid men för ett år sedan var det ohållbart, orkade inte göra något annat än att sova. 
Har nu ätit levaxin i ungefär ett halvår och det är inte förrän nu jag börjar ha lite energi och har börjat om med träningen igen. 
Under det här året har jag nog gått upp ungefär 20 kilo :( …. som jag nu ska försöka bli av med. 
Innan jag blev sjuk var jag väldigt aktiv, vägde ungefär 64 kilo vilket jag trivdes med och är 175 centimeter.

Är det någon här inne som har lyckats gå ner mycket i vikt med hypotyreos? Vet att det går väääldigt segt neråt för vissa och det gör att det är svårt att hålla motivationen uppe.

Annons:
[Tassy]
4/25/13, 4:43 PM
#1

Nja, mitt TS-värde är däremot instabilt, så jag växlar mellan hyper och hypo. 🙂

Therese.G
4/25/13, 4:44 PM
#2

Jag har hypotyreos, förra veckan gick jag ner 3 kg.

- Therese

Ary
4/25/13, 7:36 PM
#3

På kolhydrater i fokus finns en hel del med hypotyreos och söker du i trådarna där hittar du en del om det och man kan få goda råd där. (Försöker inte få dig att äta LCHF bara att en del med sköldkörtelsproblem händelsevis finns just där)

Jennyawilson@live.se
5/3/13, 9:13 PM
#4

Jag!! Gick upp 17 kilo innan jag fick diagnos och medicin, gick ner ca 15 kilo med LCHF! Det tog visserligen över ett år, men det gick! Dock har jag inte haft någon bra dos under hela tiden, träffar bara värdelösa läkare som inte är intresserade av att hjälpa…

Upp till toppen
Annons: