Mediciner

Reductil

2015-05-30 16:37 #0 av: Jonna24

Nu har jag tagit reductil från SCS i tre månader och måste säga att det funkar väldigt bra. 

Man blir liksom mätt efter halva portionen numera och man slipper besväras av hungerbesvär som annars tar kål på mig! 

I alla fall så läste jag att DNP ska vara farligt, men också att det inte är en medicin men reductil är liksom en medicin som man tidigare kunde få av läkaren i Sverige.

Jag är lite rädd för att jag ska sluta med reductilen och börja gå upp i vikt igen när hungern kommer tillbaka. Är det någon annan som kört reductil och upplevt att det blir svårt när man slutar för att hungerkänslorna kommer tillbaka?

I så fall, vad ska man göra för att inte öka i vikt när man slutar med reductilen? Det är skönt att ha något som fungerar, till skillnad från alla "fat burners" man köpt på gymgrossisten men är som sagt lite orolig för att jag ska tycka det är alldeles för besvärligt utan reductilen. 

Anmäl
2015-05-30 16:49 #1 av: Hera

Den drogs in pga riskerna. Så sluta genast med den.

Ät istället bra mat.

Anmäl
2015-06-01 09:57 #2 av: Facie

Det är nog inte jättebra att börja leva en hälsosam livsstil som innehåller tabletter för att den skall fungera. Sluta med tabletterna redan nu, annars kommer det bli svårare att göra det senare.
Det finns inga bra hjälpmedel mer än träning och hälsosam mat skulle jag vilja säga.

Anmäl
2015-06-02 21:59 #3 av: torsdagsnart

Du kanske inte ska sluta tvärt utan trappa ner försiktigt under en tid?

Anmäl
2015-06-04 22:28 #4 av: Record

TS

Sluta med Reductil, det är indraget sedan lång tid tillbaka.

http://www.fass.se/LIF/result?query=reductil&userType=2

Anmäl
2015-06-22 22:34 #5 av: erebos

Jag åt Reductil en tid för många år sedan. Jag märkte ingen skillnad alls. Tycker också du borde sluta ta dem då man ska undersökas av läkare med jämna mellanrum bl a för att kolla hjärtat.

Anmäl
2018-05-22 21:51 #6 av: Hanna490

Hej! Jag har ätit Reductil i 5 dagar nu och är såå nöjd. Inga biverkningar alls hittils iallafall. Jag kände av tabletterna redan första dagen. Man blir som inte hungrig, jag är jätte noga att äta ialla fall 3-4 gånger om dagen men i väldigt liten mängd.  Jag gick upp 15 kg i graviditeten och vill nu gå ner 20. Har köpt från ett europeiskt onlineapotek http://weightlossproducts.club Leverans sker inom EU så risken för tullbeslag är obefintlig.

Anmäl
2018-05-22 22:27 #7 av: Record

Storgråter!!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.