Annons:
Etikettmediciner
Läst 2349 ggr
Jonna24
2015-05-30 16:37

Reductil

Nu har jag tagit reductil från SCS i tre månader och måste säga att det funkar väldigt bra. 

Man blir liksom mätt efter halva portionen numera och man slipper besväras av hungerbesvär som annars tar kål på mig! 

I alla fall så läste jag att DNP ska vara farligt, men också att det inte är en medicin men reductil är liksom en medicin som man tidigare kunde få av läkaren i Sverige.

Jag är lite rädd för att jag ska sluta med reductilen och börja gå upp i vikt igen när hungern kommer tillbaka. Är det någon annan som kört reductil och upplevt att det blir svårt när man slutar för att hungerkänslorna kommer tillbaka?

I så fall, vad ska man göra för att inte öka i vikt när man slutar med reductilen? Det är skönt att ha något som fungerar, till skillnad från alla "fat burners" man köpt på gymgrossisten men är som sagt lite orolig för att jag ska tycka det är alldeles för besvärligt utan reductilen.

Annons:
Honestyisdead
2015-05-30 16:49
#1

Den drogs in pga riskerna. Så sluta genast med den.

Ät istället bra mat.

Facie
2015-06-01 09:57
#2

Det är nog inte jättebra att börja leva en hälsosam livsstil som innehåller tabletter för att den skall fungera. Sluta med tabletterna redan nu, annars kommer det bli svårare att göra det senare.
Det finns inga bra hjälpmedel mer än träning och hälsosam mat skulle jag vilja säga.

Pretty wise //

torsdagsnart
2015-06-02 21:59
#3

Du kanske inte ska sluta tvärt utan trappa ner försiktigt under en tid?

Record
2015-06-04 22:28
#4

TS

Sluta med Reductil, det är indraget sedan lång tid tillbaka.

http://www.fass.se/LIF/result?query=reductil&userType=2

erebos
2015-06-22 22:34
#5

Jag åt Reductil en tid för många år sedan. Jag märkte ingen skillnad alls. Tycker också du borde sluta ta dem då man ska undersökas av läkare med jämna mellanrum bl a för att kolla hjärtat.

Hanna490
2018-05-22 21:51
#6

Hej! Jag har ätit Reductil i 5 dagar nu och är såå nöjd. Inga biverkningar alls hittils iallafall. Jag kände av tabletterna redan första dagen. Man blir som inte hungrig, jag är jätte noga att äta ialla fall 3-4 gånger om dagen men i väldigt liten mängd.  Jag gick upp 15 kg i graviditeten och vill nu gå ner 20. Har köpt från ett europeiskt onlineapotek http://weightlossproducts.club Leverans sker inom EU så risken för tullbeslag är obefintlig.

Annons:
Record
2018-05-22 22:27
#7

😭!!

Mooniq
2018-05-23 09:50
#8

Människan är inte gjord för att leva på tabletter eller att svälta heller för den delen. Det är bättre att sätta sig ner och fundera på VAD som fått mig att öka i vikt, se sanningen och sen skapa en långsiktigt plan - kanske för resten av livet så man äter rätt och bra och sen även hittar aktiviteter som man gillar, tex promenader, dans, simning etc för kroppen är skapt för att gå och stå hela dagarna, den moderna människan sitter still för mycket -vilket i sig sen kan skapa sjukdomar.

Läs på om olika kost-livsstilar, kanske kan det hjälpa. Tex stenålderskost/paleo, LCHF, dukan, atkins etc. 

vi äter på tok för mycket processad mat och för mycket snabba kolhydrater som våra kroppar inte riktigt klarar. Vi har idag barn som får åldersdiabetes, vilket är riktigt sorgligt.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Upp till toppen
Annons: