Annons:
Etikettviktrelaterade-sjukdomar
Läst 1079 ggr
*~HamsterHamster~*
6/2/15, 11:02 PM

Är inte hungrig

Hej!

Har ingen aning om jag hamnat rätt, men aja. Nu kommer jag till mitt "problem".

Jag har sedan 2 veckor nästan aldrig varit hungrig och jag ställde mig på vågen och märkte att jag gått ner i 5 kg på 2 veckor. 

Jag vill äta, men jag känner mig för full hela tiden, jag har redan tänkt på en cancertumör i magsäcken, men det kanske är för extremt att tänka så. Min mage kan kurra, men jag har ändå ingen lust att äta något, hungerkänslan fattas liksom. Jag äter rätt så okej måltider, men förr brukade jag äta hela tiden, jag brukade vara hungrig hela tiden och käka något när jag kommit hem från skolan, jag äter lite frukost, lite elelr inget i skolan och inget när ag kommer hem, ibland äter jag något på kvällen, Förr åt jag mycket till frukost, lite i skolan och ganske mycket när jag kommt hem. Det ändrades på en dag för två veckor sedan.

Har ni erfarenhet med det? Har ni någon idé vad det kan vara?

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Annons:
n00bArtWork
6/2/15, 11:06 PM
#1

Ingen aning jag har perioder då jag inte är hungrig alls (förut åt jag knappt och då försvann hungern i nästan ett år) och sen kan jag må illa av mat speciellt kött i perioder (så då är jag vegetarian).

Jag har ju tyvärr något som bidrar till detta och det har jag haft så LÄNGE jag minns, äter ej frukost och kan glömma äta på 2-3 dagar då jag har annat som är roligare för mig att göra än att äta.

mikkan01
6/3/15, 1:14 PM
#2

Är du stressad över något? När jag stressar så försvinner suget för att äta för mig 😐

~mikkan

*~HamsterHamster~*
6/3/15, 2:43 PM
#3

#1 tack för svaret, jag brukar dock vara hungrig hela tiden, jag har aldrig haft en sådan fas… så jag tyckte det är lite ovanligt =)

#2 Jag är faktiskt väldigt avslappnad nu det sista innan sommarlovet, så jag är inte stressad.

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

n00bArtWork
6/3/15, 6:47 PM
#4

#3 du går inte igenom en hormon fas?

*~HamsterHamster~*
6/3/15, 10:28 PM
#5

#4 Inte vad jag vet🤔

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

skullcandy
6/7/15, 11:44 PM
#6

Jag vet inte vad det kan vara, men om jag utgår ifrån mig själv så brukar hungern försvinna om något inte är som det ska. Att jag känner mig stressad över något eller om jag känner mig låg. Sedan brukar jag glömma bort att äta när jag mår väldigt bra, när jag är förälskad till exempel. :) Du kanske borde kolla upp det hos någon läkare/ kostrådgivare om du är orolig, kan ju kännas bra att få det bekräftat att det inte är någon sjukdom på gång. :) / Sofia

Annons:
Upp till toppen
Annons: