Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1285 ggr
Hogwarts
11/27/15, 8:51 PM

Tuggummi

Kan man bli tjock av tuggummi?

Annons:
Aleya
11/27/15, 8:59 PM
#1

Dålig i magen vet jag. Men tjock vet jag inte.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Allamej
11/27/15, 9:14 PM
#2

Om du inte använder sockerfritt tuggummi så blir du inte dålig i magen men de med socker kan ju, om du håller ett extremt lågt dagsintag av kalorier så kan det lägga på några gram

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Scorpio97
11/27/15, 10:02 PM
#3

Jag googlade lite och hittade att ett tuggummi innehåller 2-10 kcal ungefär. Man kan väl teoretiskt sätt gå upp i vikt av allting som innehåller kalorier, men du får tugga väldigt många tuggummin för att det ska ha en påverkan på din vikt. För att gå upp ett kilo i fett, måste man ha fått i sig 7000 kcal mer än vad man gjort av med. Det blir 700-3500 tuggummin. Dessutom bör man göra av med lite energi när man tuggar tuggummit också, så det är förmodligen ännu färre kalorier i ett tuggummi om man tar hänsyn till det.

Så jag skulle säga att det är omöjligt att gå upp i vikt pga man tuggar tuggummi för mycket. Däremot vet jag att vissa får ökade hungerkänslor av att tugga tuggummi, och då kanske man äter mer utan att tänka på det och därför går upp i vikt.


//Jessie

Upp till toppen
Annons: