Annons:
Etikettoff-topic
Läst 4707 ggr
feminot
12/13/15, 3:41 AM

2016: målvikt!

En tråd för oss som vill ändra våra mat och träningsvanor för att bli mer hälsosamma och/eller gå ner i vikt.

Tanken är att vi kan peppa varandra genom den här tråden. Man kanske har svårt att få inspiration och motivation för att uppnå sitt mål man har.

Tänkte att det kan bli roligare om man gör det tillsammans med andra 

En mall som vi kan fylla i och uppdatera en gång i veckan, jag börjar den 1a januari 2016:

  • Namn:

  • Start vikt (datum): 

  • Nuvarande vikt (datum):

  • Målvikt (datum):

  • Positiva saker:

  • Negativa saker:

  • Tips till andra:

  • Midjemått:

  • Behöver tips på:

  • + om ni har något mer att tillägga.

När man nått sitt mål får man gärna skriva ett inlägg om det, även före och efter bilder för att motivera andra till ett hälsosammare liv! Tips och metoder m.m. 

Du behöver inte fylla i allt om du känner dig obekväm.

Alla får vara med! Även om du är nöjd med din vikt och vill bli hälsosammare eller bara vill gå ner ett par kilo.

Hoppas det hakar på många så vi kan göra det här tillsammans! 

Nytt år, nya tag 🎈

Förlägen

Annons:
Frosstis
12/13/15, 5:34 PM
#1

Jag hänger på den 1 januari :D

feminot
12/13/15, 5:51 PM
#2

#1 Ja!! Va kul :D

Förlägen

Thotis90
12/13/15, 9:00 PM
#3

Jag hakar på! Jag har också hakat på en utmaning på facebook som heter "100 dagar utan onödigt socker" då min stora last är just socker.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

jossan...
12/13/15, 9:20 PM
#4

jag har satt 60kg som mål till sommaren 2016 !! nu är det bara att köra på!

Gud vad bra jag stavar…

Frosstis
12/13/15, 9:28 PM
#5

#3 Jag är också med i den! 

-

Mitt mål är runt 60 kilo och en fin form med muskler då jag troligtvis flyttar till frankrike ett år i september så det ska bli min motivation :)

[LadyK]
12/13/15, 11:44 PM
#6

Har några envisa kilon kvar som SKA bort under 2016. Hakar på 1/1.

Annons:
[Túrwen]
12/15/15, 8:24 AM
#7

Hakar på! Vill väga 56-57 kg lagom till påsk och hålla den vikten! Nu väger jag lite över 60 men snart ska jag spräcka denna gräns med de framsteg jag gjort i min livsstil. 

Positivt: Är att jag slutat röka och har skurit ner på köttkonsumtion vilket har varit målet för detta år. 

Negativt: Jag är fortfarande en känsloätare vilket sätter de största käpparna i hjulet.

Aloe.Vera
12/22/15, 10:03 PM
#8

jag hakar på här med 1/1  nytt år , nya tag.

.. väger 71 och mitt mål är 57

''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.''                                             http://white-botanika.weebly.com

Idis ida-maria
12/22/15, 11:21 PM
#9

Hänger också på

Fridaaaa
12/23/15, 2:15 PM
#10

Hakar på!
2016 har jag bestämt mig för ska bli mycket bättre än 2015!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

TjockaBerta
12/23/15, 7:57 PM
#11

Första målet är 67. Dvs -5 kg.

>>>Malum domesticum<<<

feminot
12/24/15, 6:01 AM
#12

God jul alla ✨💕 en vecka kvar tills de blir allvar, får se hur mycket man går upp nu under julen hehe :)

Förlägen

Jessi90
12/28/15, 10:23 PM
#13

Jag hakar gärna på! :)

Annons:
Everlyn
1/1/16, 5:24 PM
#14

Jag är med! :))



feminot
1/1/16, 8:33 PM
#15
  • Namn: Johanna

  • Start vikt (1/1): 75

  • **Nuvarande vikt: 
    **Delmål (1/3): 68

  • Målvikt (1/6): 60 

  • Positiva saker: har ju precis börjat, men känner mig taggad! 

  • Negativa saker: drack julmust idag, som jag inte borde gjort.

  • Tips till andra: klarar jag det här så klarar ni de! ha en belöning som ni kan ge er själva när ni klarar ett delmål eller mål! mina är att gå till frisören och att tatuera mig,

  • Midjemått: 81

  • Behöver tips på: goda alternativ till läsk, något gott nyttigt att dricka alltså.

    **

    **
    Lycka till allihopa** 😉

    **

Förlägen

[Túrwen]
1/1/16, 9:00 PM
#16

Fyller i denna också! :)

  • Namn:     **** Hemligt då jag har ett mycket speciellt namn. 

  • Start vikt (1/1-14): 68

  • **Nuvarande vikt: 61
    **Delmål (1/3): 59

  • Målvikt (1/6): 56

  • Positiva saker: Jag har ju gått ner en hel del redan sedan jag började och är väldigt nära mål! Löpningen känns lättare sedan jag blivit lättare själv! 

  • Negativa saker: Jag drack lite för mycket alkohol igår, det blir det skillnad på i år! Måtta ska vara måtta. 

  • Tips till andra: Jämför er inte med andra utan utgå ifrån er själva! Hitta det som motiverar er. Jag har löpningen främst och den ger mig så mycket lycka.

  • Midjemått: 68

  • Behöver tips på:  Hur jag ska avvänja mig att sluta småäta när jag har tråkigt eller är ledsen. 

Frosstis
1/1/16, 9:08 PM
#17
  • Namn: Paulina

  • Start vikt (datum):  ≈ 69 kg 1/1-16

  • Nuvarande vikt (datum): ≈ 69 kg 1/1-16

  • Målvikt (datum): ≈ 60 kg, gärna innan september

  • Positiva saker: kommer få assnygg kropp om jag når mitt mål

  • Negativa saker: äter för mycket sötsaker och onödigt socker, rör mig inte någonting i dagsläget förutom korta hundpromenader

  • Behöver tips på: hur jag ska stilla mitt sockersug! D: Har sååååå svårt att stå emot speciellt nu efter december och vi har mängder av gott hemma! Har bokstavligen ätit två sockerkakabitar och 2 tryfflar idag..! Jag klarar liksom inte ens en endaste dag!

Jessi90
1/1/16, 10:17 PM
#18

Namn: Jessica Start vikt (datum): 74 Nuvarande vikt (datum): 69.7 (1/1-16) Målvikt (datum): 59, till hösten Positiva saker: Är envis och har jag gett mig in på nåt så gör jag det Negativa saker: Äter mediciner som gör att jag samlar på mig vätskebrist, vilket gör att vikten pendlar oerhört… Kan inte heller träna högintentivt då mina sjukdomar gör att jag tuppar av, det suger… Har även ett sockerberoende. Suck. Tips till andra: Lyssna på din kropp! Midjemått: 75 Behöver tips på: Lågintensiv träning som ändå är effektiv! Och hur jag ska tackla sockret…

Omorika
1/1/16, 10:54 PM
#19

Namn: Ylva Start vikt (datum): 100 kg, 1 jan 16 Nuvarande vikt (datum): 100 kg, 1 jan 16 Målvikt (datum): 68 kg, helst i år. Positiva saker: Har gjort resan förut. Negativa saker: Äter medicin som påverkar mitt fokus men de försvinner i mars. Tips till andra: Motivation är lösningen Midjemått: ? Behöver tips på: Bli av med sötsuget. Övrigt: Tror egentligen inte på gigantiska framgångar förrän efter mars men målet är att bygga hälsosamma rutiner fram till dess. Längd: 168

[LadyK]
1/2/16, 1:19 AM
#20
  • Namn: Malin

  • Start vikt (datum): 85 kg+ 201406

  • Nuvarande vikt (datum): ca 60 kg 20160101

  • Målvikt (datum): 55 kg 20160601

  • Positiva saker: Vill se hälsosammare ut.

  • Negativa saker: Har blivit bekväm med min vikt. Slutar röka nu så  kanske tom går upp i början.

  • Tips till andra: Om det tog 10 år att nå toppnotering så kan man inte fixa det på ett par veckor.

  • Midjemått: Ingen aning.

  • Behöver tips på: allt i matväg :P gluten och laktosfritt. Gärna mycket protein.

  • + om ni har något mer att tillägga. 152 cm kort

Annons:
Giantelvis
1/2/16, 11:47 AM
#21

Namn: Felicia Start vikt (1/1): 74kg Delmålvikt (1/5): 65kg Målvikt (1/10): 57kg Positiva saker: känner mig taggad och positiv! Negativa saker: är en riktig godisgris och känsloätare… Tips till andra: våga be om hjälp när det går trögt. Midjemått: 76 cm Behöver tips på: vettig "diet" för att få en struktur på viktminskningen och inte gå ner för fort + om ni har något mer att tillägga. Är ca 162 cm lång :)

Fridaaaa
1/2/16, 11:53 AM
#22

Namn: Frida
Start vikt (2/1): 66,2
Delmålvikt (1/4): 62
Målvikt (1/6-1/7): 58-60 kg
Positiva saker: KOmmer studera hemma i höst = mer tid för träning!
Negativa saker:  Svårt för viss mat
Tips till andra: Ge inte upp! Även fast det känns jobbigt (något jag själv måste jobba med!) Och slopa pulverdieterna :)
Midjemått: Ingen aning, hittar inte måttbandet 
Behöver tips på:  Bra diet, jag har testat flera olika utan resultat
+ om ni har något mer att tillägga.  Är ca 165 cm lång. Överkänslig mot viss kost samt kräsen i maten (alltid varit)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

feminot
1/5/16, 6:17 PM
#23

Ni som behöver stilla sötsuget, drick ett glas vatten. Det funkar för mig ibland för jag känner mig så mätt då att jag skulle må illa om jag äter något gottit :) men har också fått tips om att man kan ta en liten promenad för att få tankarna på annat. Sötsug är svårt för mig med, eller mest chipsätande jag har svårt för :/

Förlägen

feminot
1/5/16, 6:21 PM
#24

Och ni som vill ha en diet så rekommenderar jag 8:16 dieten, tror jag den heter :) Man äter bara under 8 timmar på dygnet, alltså tex från 10.00-18.00, beroende på vad som känns bäst :)

Förlägen

feminot
1/5/16, 6:21 PM
#25

Och ni som vill ha en diet så rekommenderar jag 8:16 dieten, tror jag den heter :) Man äter bara under 8 timmar på dygnet, alltså tex från 10.00-18.00, beroende på vad som känns bäst :)

Förlägen

[Túrwen]
1/5/16, 7:02 PM
#26

Ni som är känsloätare precis som jag har det lite krångligt för vi är liksom inte hungriga mer lite småsugna och inbillar oss att det vi känner ska bli bättre av att äta men så är långt i från fallet även om det kanske hjälper tillfälligt så är det dåligt på lång sikt. Jag har kommit i underfund med att det hjälper för mig att prata om det jag känner även om det är med folk på nätet. Det är inte alla som har någon i sin närhet att prata med om vad man känner men det finns likasinnade där ute! I mitt fall är självkänslan på botten och jag känner en förskräcklig tomhet inom mig men det är helt ok att känna dessa känslor och i och med att jag inser att jag har de problemen ska jag jobba med dem och inte proppa med själv med mat för att tillfälligt glömma vad jag känner .. svaret ligger någon annanstans. 

Nu gick jag kanske väldigt OT och ledsen för det :/ men är det någon som känner någorlunda det samma så pratar jag gärna via PM.

feminot
1/8/16, 2:39 PM
#27

Dags för uppdatering 😃**

Namn: **Johanna
*Start vikt (1/1): *75
*Nuvarande vikt (8/1):* 74,4
Delmål (1/3): 68
Målvikt (1/6): 60 
Positiva saker: har låtit bli chips, vilket är bra för mig:) ska även börja träna tabata i en grupp. 
Negativa saker: äter fortfarande godis, måste sluta..
Tips till andra: träna med andra om ni tycker det är tråkigt att göra det själv
Midjemått: 81

Ha en bra vecka allihop 🙂

Förlägen

Annons:
[LadyK]
1/9/16, 1:05 AM
#28

Uppdaterar… Som jag trodde går jag uppåt i vikt 😮, men är fortfarande rökfri 🙂 så jag håller mig från detta ett tag men lovar att uppdatera längre fram när/om det vänder igen. Vågen åkte in i garderoben på obestämd framtid då jag i kväll passerat 60 kilo på väg upp.

Fridalill
1/9/16, 8:55 AM
#29

Jag hakar på och hoppas att 2016 ska bli det året jag når min målvikt🙂

Namn: Frida

Start vikt (datum): 71,3 kg 1/1-16

Nuvarande vikt (datum): 70,2kg 9/1-16

Målvikt: 55kg (till sommaren)

Delmål: 60kg

Positiva saker: Har ett väldigt aktivt arbete

Negativa saker: Älskar semlor😍

Behöver tips på: Kalorisnål mat som dämpar hunger bra

Jessi90
1/9/16, 9:49 PM
#30

Jag uppdaterar såhär, har gått upp i vikt. Började äta en medicin för ett par veckor sedan som gör att jag sväller och går upp i vattenvikt. Hatar det, men måste väl se det som att den kanske hjälper mot det den är tänkt att hjälpa mot. Ska fortsätta kämpa, det ska gå! Negativt: äter godis som förut…. Suck.. och har blivit brakförkyld så kan inte träna nåt alls..

Frosstis
1/10/16, 7:06 PM
#31

Namn: Paulina Start vikt (datum): ≈ 69 kg 1/1-16 Nuvarande vikt (datum): ≈ 69 kg 10/1-16 Målvikt (datum): ≈ 60 kg, gärna innan september Positiva saker: äter nästan bara veganskt nu, dricker mycket te, och detta resulterar till högre ämnesomsättning har jag märkt ^^ börjar gymma i veckan Negativa saker: har inte gått en enda dag utan godis kakor läsk choklad osv… jag blir galen på mig själv!! har inte gått ner i vikt. Behöver tips på: hur jag ska stå emot och ha kvar motivationen att inte äta onyttigt!! vi har liksom grejer hemma o då kan jag inte låta bli att ta..

ninis74
1/10/16, 9:34 PM
#32
  • Namn: Nina

  • Start vikt (datum): 79,1 ( 29 oktober 2015 )

  • Nuvarande vikt (datum): 64,4 ( 10 januari 2016 )

  • Målvikt (datum): 57kg ( 14 maj 2016 )

  • Positiva saker: Vet att jag mår så mycket bättre med mina 57kg

  • Negativa saker: Längtar konstant efter chips

  • Behöver tips på: Hur jag ska övergå från VLCD till LCHF eller lågkalorikost… 
    För att undvika gå upp i vikt igen…

“Turn your wounds into wisdom.”
— Oprah Winfrey

Instagram:
https://instagram.com/ninis74

Youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCUBESsjTpsmjV6mtiOckSIg

fridarebecka
1/11/16, 10:41 AM
#33

Började på 82 i november, hade 75 som mål innan nyår.. Trodde jag verkligen att jag skulle klara det? 😂 Jag tar nya tag nu!

Namn: Frida

Start vikt (datum): 82 kg

Nuvarande vikt (datum): 80,3 den 11/1

Målvikt: 75 till sommaren.

Delmål: Har inga delmål.

Positiva saker: Nya roliga pass att boka på gymmet, är väldigt peppad på att träna

Negativa saker: Stillasittande sysselsättning, småäter hela tiden

Behöver tips på: Kalorisnåla snacks att äta när jag bara är sugen men inte hungrig.

jossan...
1/11/16, 8:35 PM
#34

#33 Det beror ju på om du vill ha sött eller salt men detta är några grejer. Sött: frukt, bär ( tycker själv att det är roligare som en fruktsallad eller en smoothie), hemmagjord bananglass på endast banan ( har dock inte testas själv) Salta: nötter, frön Får fylla på om jag kommer på något.

Gud vad bra jag stavar…

Annons:
AilyAdams
1/11/16, 8:44 PM
#35

#26 Jag är också en känsloätare och känner igen det du skriver om tomheten. Och hur jag utan aktiv tanke kan bli helt fokuserad på godis och gå iväg och köpa det, och endast det, för att sen trycka i mig allt på en gång. Efteråt känns det ännu sämre och allt startar om från början. 😕

  • Start vikt (datum): Jag började 1 januari och väger mig på fredagar.

  • Positiva saker: Gick ner 1,7 kg första veckan efter nyår och det är såklart en kick i rätt riktning.  Promenerar två gånger om dagen för att stärka lite muskler och förbättra min obefintliga kondition.

  • Negativa saker: Sitter still för mycket, men är begränsad av en permanent skada.

  • Tips till andra: Gå i stället för att ta bilen/bussen där det är möjligt. Köp en bra ljudbok som ni bara lyssnar på när ni går, då vill ni gå oftare.😉

  • Behöver tips på: Roliga saker att göra med ägg (för att äta då). Det är så billigt och näringsrikt men åh, så tråkigt.

 **************************
Heter det De eller Dem?

[Devya]
1/13/16, 10:20 AM
#36

#17 Hur är det om du istället äter mörk choklad, typ 70% kakao eller mer? Det är ju en aningen hälsosammare plus att man överäter inte sig på det. Oftast vill man bara ha ett par bitar och sen inget mer.

Jag har mål för det här året men det baserar sig inte på kg eftersom jag har slutat använda vågen. Jag vill bli slankare och muskulösare samt få bättre kondition och det mäter man inte genom att kolla på vågen. :)

ninis74
1/13/16, 6:38 PM
#37

Ska vi uppdatera i denna tråden sen eller hur funkar det?

“Turn your wounds into wisdom.”
— Oprah Winfrey

Instagram:
https://instagram.com/ninis74

Youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCUBESsjTpsmjV6mtiOckSIg

Frosstis
1/13/16, 7:41 PM
#38

#36 har inte mörk choklad hemma men ska köpa det nästa gång jag är o ska köpa godis :)

Omorika
1/13/16, 8:51 PM
#39

Uppdatering Start vikt (1/1-16): 100 kg Nuvarande vikt (13/1-16): 96,4 Målvikt (datum): 68 kg, helst i år. Positiva saker: Har gått neråt. Negativa saker: Vikten jar inte rört sig mycket på en vecka fast jag motstått sötsaker och sött mig. Så är lite deppig och skyller på min medicin. Tips till andra: Har hittat en bra och rolig app till telefon så det är enkelt att göra dagbok. Midjemått: 101 Behöver tips på: Motivation Övrigt: Fick ju en rivstart så fick upp hoppet men nu måste jag bara behålla fukus till mars. Längd: 168 Tips till andra: Jag har en väggkalender där jag sätter upp en guldstjärna om jag klarar en dag utan sötsakeroch en guldgubbe om jag tränar. Bra och kalorisnål belöning 😃.

feminot
1/13/16, 11:28 PM
#40

#37 ja det är tanken, veckovis eller varannan vecka om man känner för det :)

Förlägen

[Túrwen]
1/14/16, 8:21 AM
#41

Har inte vågat väga mig än  men som min löpning ser ut nu har jag väldigt svårt att bli för andfådd vilket bådar gott! Tanken är ju att jag med min nya vikt ska kunna öka min hastighet och därav springa mina sträckor på kortare tid.. Tror att jag kommer nå mitt mål innan första juni eftersom att jag är så fast besluten vid att sluta känslöäta. Om man kan hålla det sedan är en annan femma. Har inte känsloätit något sedan åtminstone en vecka tillbaka och det känns bra.

Annons:
Aloe.Vera
1/14/16, 2:52 PM
#42

jag är ute och går varje dag, eller försöker varje dag,  nu köpte jag hem en crosstrainer som väntas i dagarna, även en stegräknare. 

Jag försöker äta nyttigare, och tror att jag gått ner lite sedan nyår.. hittar inte min våg 😭

har det gått bra för er andra??

pepp pepp ❤️

''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.''                                             http://white-botanika.weebly.com

Frosstis
1/14/16, 5:42 PM
#43

#42 vad köpte du för cross? vill ha en själv ❤️

Aloe.Vera
1/14/16, 6:28 PM
#44

#43  den här har jag köpt , gillar att det fanns 16 förprogrammerade program. Får hoppas den är bra.

http://www.sportig.se/Crosstrainers/Crosstrainer_-_U-Style_Passion_M55

''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.''                                             http://white-botanika.weebly.com

AilyAdams
1/15/16, 8:59 AM
#45
  • Start (010116): Total viktminskning: 4,4 kg

  • Positiva saker: Gick ner 2,7 kg andra veckan efter nyår och det känns nästan overkligt.  Min skada har bara sagt ifrån en gång denna veckan vilket gjort att jag kunnat vara på fötterna mer ofta.

  • Negativa saker: Sitter still för mycket, men det är svårt att ändra på.

  • Tips till andra: Gå i stället för att ta bilen/bussen där det är möjligt. Köp en bra ljudbok som ni bara lyssnar på när ni går, då vill ni gå oftare.Skämtar

  • Behöver tips på: Roliga sätt att krydda majonnäs på.

 **************************
Heter det De eller Dem?

feminot
1/15/16, 10:05 AM
#46

#45 bra jobbat! ljudbok är ett jätte bra tips😉

Namn: Johanna
Start vikt (1/1): 75
Nuvarande vikt (15/1): 73.5 (-2.5)
Delmål (1/3): 68
Målvikt (1/6): 60 
Positiva saker: inte ätit godis el chips alls, förutom  choklad i onsdags…
Negativa saker: äter lite för mycket av maten, måste kunna säga stopp :p
Midjemått: 78 (-3) cm

Ni alla verkar jätte duktiga 😃 Kämpa på 🏆  och ha det bra 😊

Förlägen

Jessi90
1/15/16, 9:30 PM
#47

Det går inte bra alls här… Har dragit mig på en ryggskada och en inflammation i mina höfter så kan knappt röra mig alls. Detta leder till massa känslor som gör att jag äter, jag är en känsloätare… Så vågar inte väga mig..

AilyAdams
1/15/16, 10:25 PM
#48

#47 Nej, vad tråkigt. 😕

Jag läser istället för att äta nu för tiden. Har varit känsloätare i hela mitt liv med har blivit bättre på att hantera det. Det krävde sin tid hos en psykolog dock…

 **************************
Heter det De eller Dem?

Annons:
Bläcket
1/16/16, 9:41 AM
#49

Jag hakar gärna på denna tråd då jag tydligen har gått upp 4 kilo sedan i höstas. Förstår inte vad som har hänt, men det måste bli ändring på det här.

  • Namn: Bläcket

  • Start vikt (datum): 66 kilo (2016-01-16) Högsta notering någonsin!!

  • Nuvarande vikt (datum): Se ovan

  • Målvikt (datum): 58 kg (2016-06-30). Delmål är 64 kg 2016-02-16 (alltså -2 kg om en månad).

  • Positiva saker: Medlemskap på ett väldigt bra gym där jag gillar att träna. Gillar grönsaker och nyttig mat. Går i skolan så har gott om tid att träna, laga mat osv.  Sambo vill också gå ner i vikt så vi har stöd av varandra.

  • Negativa saker: Livsnjutare som älskar god mat, goda viner, desserter osv. Har svårt att säga nej. Har svårt att bestämma mig för en diet/metod, vill prova allt och ta det bästa från var och en… Vilket ofta inte är speciellt effektivt. Har tyvärr tendenser att ge upp lätt. Känsloätare.

  • Tips till andra: Jag märker att även om jag inte gått ner i vikt av att träna så har det ändå hjälpt mig att må mycket bättre och känna mig mindre stressad. Så vill tipsa andra att börja träna för välmåendets skull.

  • Midjemått: 92 cm där jag är som tjockast. Målet är att komma under 80 cm.

  • Behöver tips på: Hur jag ska göra när det känns motigt och jag börjar förhandla med mig själv.

  • + om ni har något mer att tillägga: Ska först och främst sluta dricka vin och alkohol. Överväger att prova 5:2 eller intermittent fasta. Så fort det slutar vara halt ute ska jag cykla till skolan (blir totalt cirka en timmes cykling om dagen). Ska fortsätta träna 3-4 gånger i veckan.

Håller tummarna för mig själv och alla andra i tråden!

Everlyn
1/17/16, 6:32 AM
#50
  • Start vikt (2016-01-01):  105 kg

  • Nuvarande vikt (2016-01-17): 99,9 kg 
    Målvikt: 76 kg innan augusti 

  • Positiva saker: Har inte hetsätit en enda gång, har inte haft halsbränna eller legat i matkoma på eftermiddagarna, har inte heller slösat massa onödiga pengar på skräpmat.

  • Negativa saker: Snusar betydligt mer nu.. så pengarna jag inte köper chips för har jag ändå inte kvar!

  • Behöver tips på: Fler varma & enkla maträtter som hamnar på högst 450 kcal..



AilyAdams
1/22/16, 9:28 AM
#51

Start (010116): Total viktminskning: 4,7 kg

Positiva saker: Gick ner 0,3 kg tredje veckan efter nyår. Min skada har knappt sagt något, vilket jag tror är en följd av att jag tränat upp musklerna runt den.

Negativa saker: Sitter still för mycket, men det är svårt att ändra på. Tappar modet ibland men jag har inte ätit pga det.

Tips till andra: Gå i stället för att ta bilen/bussen där det är möjligt. Köp en bra ljudbok som ni bara lyssnar på när ni går, då vill ni gå oftare.Skämtar

Behöver tips på: Annorlunda köttfärsrätt.

 **************************
Heter det De eller Dem?

feminot
1/22/16, 7:37 PM
#52

Namn: Johanna Start vikt (1/1): 75 Nuvarande vikt (15/1): 72.7 (-2.3) Delmål (1/3): 68 Målvikt (1/6): 60 Positiva saker: ätit nyttigt o bra, börjar orka mer under träning :) Negativa saker: är för omotiverad till att träna fler än 2 ggr/veckan :( Midjemått(smalaste): 80. Trevlig Helg :)

Förlägen

[LadyK]
1/26/16, 12:20 AM
#53

Uppdatering, har varit sjuk med feber och en eländig hosta så ingen träning på 14 dagar, vikten har dock stabiliserat sig efter att ciggen åkt ut (igen) är nere på 58 kilo ca på morgonen. Tränade för första gången idag så nu är det full rulle igen, bokad på 6 pass denna veckan.

  • Namn: Malin

  • Start vikt (datum): (85 kg+ 201406) 60 kg 20160101

  • Nuvarande vikt (datum): ca 58 20160125

  • Målvikt (datum): 55 kg 20160601

  • Positiva saker: Vill se hälsosammare ut.

  • Negativa saker: Har blivit bekväm med min vikt. Slutar röka nu så  kanske tom går upp i början.

  • Tips till andra: Om det tog 10 år att nå toppnotering så kan man inte fixa det på ett par veckor.

  • Midjemått: Ingen aning.

  • Behöver tips på: allt i matväg :P gluten och laktosfritt. Gärna mycket protein.

  • + om ni har något mer att tillägga. 152 cm kort

Omorika
1/26/16, 8:42 AM
#54

Uppdatering här ångar det på bättre än jag förväntat mig. Klarar som regel mig utan godis och sötsaker om jag får mina söta yoghurtar. HAde en lite seg vecka förra veckan med -28 och inga promenader men nu är temperaturen mer human och går till jobbet som vanligt.

Start vikt (1/1-16): 100 kg
Nuvarande vikt (13/1-16): 94,2 (-5.8)

Hade inga delmål men har bestämt att belöningen för att ha kommit under 95 är en stegräknare.
Målvikt (datum): 68 kg, helst i år.
Positiva saker: Har börjat få kontroll på suget och vinner ofta mot det.
Tips till andra: Motivation är nyckeln till allt.  
Midjemått: 93 smalast 
Behöver tips på: Motivation
Övrigt: Nästa nedtrappning av medicinen är gjord och tror det kan ha med saken att göra. Om 4 veckor är jag av med den.
Längd: 168
Tips till andra: Vardagsmotion.

feminot
1/29/16, 6:41 PM
#55

Namn: Johanna Start vikt (1/1): 75 Nuvarande vikt (15/1): 72.7 (-2.3) Delmål (1/3): 68 Målvikt (1/6): 60 Positiva saker: har ätit nyttigt Negativa saker: har varit dålig så har inte kunnat träna + att jag inte gått ner någonting :( Midjemått(smalaste): fortfarande 80 :( Hoppas de gått bra för er andra :)

Förlägen

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
[SweetSunday]
1/31/16, 11:32 AM
#57

Hänger på :)

  • Start vikt (datum): 67,5 (6/11-15)

  • Nuvarande vikt (datum): 64,3 (22/1-16) (Har inte vägt mig sedan dess, tänkte väga mig under veckan)

  • Målvikt (datum): 62 kg (gärna innan 1 maj)

  • Positiva saker: Använder appen fatsecret vilket funkar bra. Tycker inte att det är så jobbigt att vara hungrig. Har hittat sätt att hantera sötsug på. 

  • Negativa saker: Var på "konferens" och finmiddag i helgen, så kan ha gått upp lite efter det, men tar nu nya tag!

  • Tips till andra: Sluta ät söta livsmedel (sötad yoghurt, sötade flingor, för mycket bananer osv.) till vardags, det ökar bara sötsuget! Ät saker utan socker så blir man också mindre sugen med tiden :)

  • Midjemått: ca. 72 cm

  • Behöver tips på: Samma som en tidigare talare; roliga saker att göra med ägg :)

  • + om ni har något mer att tillägga. Är ca 167 cm

[Túrwen]
1/31/16, 10:22 PM
#58

Många snedsteg denna helg :/ Mycket känsloätande … Men inget man ska straffa sig själv för, det går upp och ner ibland med hur man mår helt enkelt. Gissar att jag gått upp något kilo..

Zeaza
2/1/16, 8:24 AM
#59

Jag har kommit i kontakt med ett koncept som har fått mig att gå ner i vikt, få mer energi, bättre kosthållning och en bra sömn… Jag är så lycklig 😍

Visst låter det intressant? Kontakta mig för mer information…

Hej så länge ;)

Må bäst Hjärta Mvh Maria Cool

coachfit.se/coachingprogrammet33/ Ballong

Bjallstal
2/1/16, 11:10 AM
#60

Namn: Elin Start vikt (datum): strax under 90 kg. Vågen ska det bytas batterier i. Nuvarande vikt (datum): Se ovan Delmål 1 (14/4): Under 80 kg tills jag fyller 24 år. Delmål 2 (1 september) under 73 kg till jag börjar studera på univeristet Målvikt 31/12: 68kg Positiva saker: Sambon vill också ner i vikt så vi gör det tillsammans. Jobbar natt, sju nätter jobboch sju nätter ledigt, och pluggar på distans så tiden finns. Negativa saker: Sockerberoende, dålig på självdiciplin, och lat. Äter oregelbundet, oftast bara en gång om dagen. Tips till andra: Ha inget skräp hemma. Finns det så äts det. Midjemått: 85 cm. Ska under 78 cm till den 14 april Behöver tips på: Hur jag ska motivera mig själv, samt tips på hur jag ska lyckas äta mer regelbundet. Tips på mellanmål som är lätta att ha med + om ni har något mer att tillägga:

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Jessi90
2/1/16, 9:57 PM
#61

Uppdatering: går framåt med små små steg här, ryggskada är kvar och höfterna trilskas men har kunnat hålla vikten stabil ändå och även lyckats dra ner på sockret :)

Frosstis
2/2/16, 7:45 PM
#62

Går inte bra alls, vågar inte ställa mig på vågen! :( Äter sötsaker vaaarje dag..!! Blir galen på mig själv.

Annons:
AilyAdams
2/3/16, 3:43 PM
#63

#61 Skönt att något fungerar i allt elände. ❤️

 **************************
Heter det De eller Dem?

AilyAdams
2/3/16, 3:48 PM
#64

Jag spårade ut lite förra helgen. Det skulle bara vara en dag, även om den också var på impuls, men det blev två. Vill inte väga mig när jag vet att det är kasst. Av någon mystisk anledning slår ev. viktuppgång hårt mot mig även om jag är fullt medveten om varför. Fånigt att några siffror ska ha så stor makt, men ändå bäst låtsas vara omedveten… 😐

Foten är på fantastiskt humör den här veckan så jag promenerar två gånger om dagen utomhus och är på fötterna inomhus med städning och matlagning. Funderar på om jag ska börja träna mer aktivt snart om min fot ska fortsätta så här fint. 🙂

 **************************
Heter det De eller Dem?

Omorika
2/4/16, 10:41 AM
#65

Hade en katastrof helg men är på rätt väg nu.

Start vikt (1/1-16): 100 kg
Nuvarande vikt (13/1-16): 93,8 (-6.2)
Målvikt (datum): 68 kg, helst i år.
Positiva saker: Har börjat få kontroll på suget och vinner ofta mot det.
Tips till andra: Motivation är nyckeln till allt.  
Midjemått: 93 smalast 
Behöver tips på: Motivation
Övrigt: Håller sötsuget  schakt med yoghurt och mixade bär till glass på kvällen. Tycker ändå det är helt okey.
Längd: 168
Tips till andra:

AilyAdams
2/5/16, 2:00 PM
#66

Start (010116): Total viktminskning: 5,4 kg
Positiva saker: Gick ner 0,7 kg på två veckor. Klippte mig idag, för det behövdes. Var inte riktigt beredd på vilket välbefinnande det gav mig. Eller var det kanske viktnedgången? En kombination? 😃
Negativa saker: Tappade greppet för två veckor sedan och vågar inte ens tänka på hur stor viktuppgången blev. Två dagars fullständig frossa. Men har skött mig bra sedan dess och är på väg neråt nu i varje fall.
Tips till andra: Gå i stället för att ta bilen/bussen där det är möjligt. Köp en bra ljudbok som ni bara lyssnar på när ni går, då vill ni gå oftare.Skämtar
Behöver tips på: Roliga kryddor för att variera smaken på maten…

 **************************
Heter det De eller Dem?

Jessi90
2/5/16, 5:51 PM
#67

Uppdatering: står på samma vikt, pendlar upp och ner några hekton, men har minskat 3 cm runt midjan, från 75 cm till 72 cm så det går åt rätt håll! Har kunnat börja träna igen lite hårdare så nu har jag fått tillbaka motivationen!

Frosstis
2/5/16, 6:36 PM
#68

Uppdatering:

Positivt: har tränat 3 gånger denna veckan!! :D

Negativt: har fortsatt äta onödigt mkt socker varenda dag :( Tror dessutom jag gått upp i vikt..

feminot
2/6/16, 2:50 PM
#69

Start vikt (1/1): 75 Nuvarande vikt (5/2): 72 (-3) Delmål (1/3): 70 Målvikt (1/6): 64 Positiva saker: tränat bra, och promenaderna med hundarna har blivit i högre tempo :) Negativa saker: tappat lite motivation till att äta nyttigt.. Midjemått(smalaste): 79

Förlägen

Annons:
Bläcket
2/11/16, 9:56 AM
#70

Positivt sedan sist är att jag minskat 3 cm i midjan. Jag har också tränat mycket och på vardagarna har det funkat med maten, inga gräddiga såser eller snabba kolhydrater och mindre portioner. Druckit mycket vatten vilket har varit ett problem innan (är aldrig törstig, haft dagar då jag inte druckit annat än kaffe).

Negativt är att jag spårat ur under helgen med: rödvin, öl, pasta med bacon, pizza och en wienersemla som grädde på moset :). De andra helgerna har varit typ samma, dekadenta med inslag av framför allt alkohol och junkfood och ingen träning eller aktivitet iöht (legat på soffan).

Negativt är också att jag inte vågar ställa mig på vågen för jag är så rädd att jag inte ska ha tappat någonting och då blir jag helt omotiverad. Har endast ett par byxor och två par tights som passar…

Hoppas ni andra får de resultat ni vill ha, kämpa på :)

AilyAdams
2/11/16, 4:50 PM
#71

#70 Jag vågar inte heller ställa mig på vågen när jag vet att det spårat ur. Även om jag vet varför en ev. uppgång är där så slår det oftast så hårt att veta säkert att jag spårar ur ännu mer… 🤔 Helkorkat…

Jag hoppas du får ordning på din situation snart. Lycka till! ❤️

 **************************
Heter det De eller Dem?

AilyAdams
2/12/16, 11:13 AM
#72

Start (010116): Total viktminskning: 6,2 kg
Positiva saker: Gick ner 0,8 kg denna veckan vilket ju är fantastiskt bra i sig.
Negativa saker: Har börjat oroa mig för saker jag inte behöver oroa mig för. Om detta fortsätter finns det en överhängande risk att jag faller in i ett dåligt beteende. Måste bryta det nu!
Tips till andra: Gå i stället för att ta bilen/bussen där det är möjligt. Köp en bra ljudbok som ni bara lyssnar på när ni går, då vill ni gå oftare.Skämtar

 **************************
Heter det De eller Dem?

feminot
2/14/16, 9:28 AM
#73

uppdatering 😊

Nuvarande vikt (12/2): 72,2 (-2.7)
Delmål (1/3): 68
Målvikt (1/6): 60
Positiva saker: jag känner mig friskare och piggare 😛Negativa saker: har slarvat med kosten, men tränat som jag ska 
Tips till andra: glöm inte bort att träna om du vill gå ner på ett bra sätt!
Midjemått: 77 -3
Behöver tips på: rolig träning, utan redskap typ som zumba dans? 😃

Förlägen

feminot
2/14/16, 9:35 AM
#74

#66 cayennepeppar, jätte gott 🙂 och kycklingkrydda, örtsalt använder ja mycket med 👍

Förlägen

Frosstis
2/14/16, 7:41 PM
#75

#73 vad menar du med rolig träning, bara pass? :) Gymmar du? Jag tycker det är kul att gymma med både maskin och utan maskiner. 

--

Själv så går det inte bra för mig. Jag tränar 3 gånger i veckan och går några promenader med min hund, men thats it, sköter kosten sämre än vad jag någonsin gjort! Dock äter jag bara vegetariskt/veganskt under dagarna och sen kött på helgerna, men jag äter godis och sånt varje dag.. ugh

AilyAdams
2/19/16, 10:59 AM
#76

Start (010116): Total viktminskning: 6,8 kg
Positiva saker: Gick ner 0,6 kg denna veckan vilket ju är fantastiskt bra i sig.
Negativa saker: Har minskat aktiviteten i mitt live en aning denna vecka vilket inte är bra. Måste komma igång igen innan jag ligger på soffan hela dagarna…
Tips till andra: Gå i stället för att ta bilen/bussen där det är möjligt. Köp en bra ljudbok som ni bara lyssnar på när ni går, då vill ni gå oftare.Skämtar

 **************************
Heter det De eller Dem?

Annons:
[Túrwen]
2/19/16, 1:10 PM
#77

En vecka kvar till dess att jag ska göra mitt allergitest så att jag vet vad som orsakar mina smärtor för att kunna utesluta det.. Är rädd att jag dragit på mig själv magsår med den hektiska livsstilen jag har.. Utbränd vid 26 jo tack.. Vikten ligger still det är svårt när allt inte klaffar! Vikten känns inte som en jätte prioritering just nu men gör mitt bästa!

feminot
2/19/16, 7:42 PM
#78

#75 nej träning hemma, typ som zumba eller nåt :p

Förlägen

AilyAdams
3/4/16, 9:21 AM
#79

Start (010116): Total viktminskning: 8,1 kg
Positiva saker: Gick ner 0,3 kg förra veckan och 1,0 kg denna.
Negativa saker: Åt inte sämre förra veckan men hade nog ägglossning. Har aldrig reflekterat över hur det kan påverka vikten då jag alltid tidigare stoppat i mig allt möjligt som naturligtvis påverkar den.
Tips till andra: Gå i stället för att ta bilen/bussen där det är möjligt. Köp en bra ljudbok som ni bara lyssnar på när ni går, då vill ni gå oftare.Skämtar

 **************************
Heter det De eller Dem?

Linneahorse12
3/29/16, 12:49 AM
#80
  • Namn: Jolin

  • Start vikt (datum): 73kg

  • Nuvarande vikt (datum): 73kg

  • Målvikt (datum): 60 kg

  • Positiva saker: Tränar 3-5 dagar i veckan

  • Negativa saker: Får lätt sötsug, speciellt på natten

  • Tips till andra: Om ni har möjlighet, släng allt sött och onyttigt hemma, så kan ni inte om ni blir frestade

  • Midjemått:?

  • Behöver tips på: Hur man undviker sötsug

  • + om ni har något mer att tillägga.?

AilyAdams
3/29/16, 3:10 PM
#81

#80 Enda sättet jag klarat av att bli av med sötsug är att inte äta något sött alls. Och ska jag förbli sötsugsfri lär jag vara tvungen att undvika det resten av livet, men det har jag inte tagit beslut om än. 😉

 **************************
Heter det De eller Dem?

[Túrwen]
4/5/16, 8:17 AM
#82

Update

Start : 68

Nuvarande vikt: 60 (4 kg över målet) BMI 22,3

Midjemått: 65 (har även gått från att vara F70 i Bh-storlek till F-65) är lite besviken att överkroppen verkar vara den enda platsen där jag direkt tappar synliga centimeter när jag är rätt så stor i underkroppen. 

Positiva saker: Jag har blivit helvegan och min mage mår mycket bättre, förstod för ett par dagar sedan att mjölkprodukterna endast retar tarmen och gör att förbränningen av maten gå långsamt i mitt fall.

Negativa saker: Den jag är kär i är troligtvis inte kär i mig tillbaka vilket gör att man mer eller mindre vill ge upp eller ännu värre tokbanta sig ned till målet direkt för att slippa tänka på att man är ledsen men tänker inte hamna i den fällan. 

Tips till andra:  Kämpa på! Alla gör snedsteg och det är helt ok så länge man inte ser det som ett misslyckande och går tillbaka till ruta ett dvs. att man gör det till en vardagsbana att ha negativ syn på sig själv och därför smälla i sig massor av mat för att döva smärtan. (tänker främst på mina fellow känsloägare när jag skriver detta)

Behöver tips på: Tips hur man ska tackla sina känslor av att vilja ge upp om allt. Känslorna att känna sig oälskbar, oattraktiv & omöjlig.

Smultronsflickan
12/10/16, 7:13 PM
#83

 Ursäkta om jag puttar upp! Men är det någon i tråden som fortfarande kämpar? 

Hur har det gått med året? Hur känns det nu?🙂

Annons:
[LadyK]
12/11/16, 1:35 AM
#84

Oj hade totalt glömt denna tråden men kul att se vad som hänt, kopierar in mina uppgifter från mitt tidigare inlägg och slänger in det nya inom parentes. 😎

  • Namn: Malin

  • Start vikt (datum): (85 kg+ 201406) 60 kg 20160101

  • Nuvarande vikt (datum): ca 58 20160125 (56 kg)

  • Målvikt (datum): 55 kg 20160601 (Oboy, har varit nere på 54,9, pendlar idag mellan 55 och 56,5. Har sänkt min drömvikt till 52 kilo då jag har mer att ta av men jag "bantar" inte längre det sista får bli som det vill med då jag idag satsar på att forma om kroppen med träning och mer träning. Kan bli att jag med muskelökning och en tightare kropp inte behöver tappa mer. )

  • Positiva saker: Vill se hälsosammare ut.

  • Negativa saker: Har blivit bekväm med min vikt. Slutar röka nu så  kanske tom går upp i början. (He he jodå jag gick upp och sen neråt igen. )

  • Tips till andra: Om det tog 10 år att nå toppnotering så kan man inte fixa det på ett par veckor. (Samma som tidigare, ha inte för bråttom. Vill tillägga TRIVS, när jag slappnade av och började trivas i mig själv lossnade äntligen de sista envisa rackans kilona.)

  • Midjemått: Ingen aning. (En siffra? Ja ja 75 cm…)

  • Behöver tips på: allt i matväg :P gluten och laktosfritt. Gärna mycket protein. (Har börjat äta laktos igen efter det att tarmarna läkt ihop vilket tog lite mer än ett år.)

  • + om ni har något mer att tillägga. 152 cm kort. (Fortfarande en pygmé men numera på båda håll och det går inte fortare att hoppa över mig längre.)

iskogen
12/16/16, 10:25 AM
#85

Kan vi göra en ny sån här tråd för 2017?

Honestyisdead
12/22/16, 7:47 PM
#86

#85 Var så god :)

Upp till toppen
Annons: