Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1280 ggr
CayKantos
4/13/16, 1:38 PM

EC-GO bags

Någon som har beställt härifrån? Är dom att lita på och vad är ett exempel på vad som det kan innehålla? Kollar lite på den sockersnåla varianten. 

EVT några andra "goodie"bags ni kan rekomendera som inte är rent godis men lite mera hälsosamt och gärna "naturligt" och såklart gott Cool

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
[LadyK]
4/14/16, 11:41 PM
#1

Hade hellre köpt grejerna i vanlig affär eller ännu hellre baka själv, tyckte det var dyrt.

jiim
4/16/16, 8:23 PM
#2

Naturella nötter är nyttigt. Är jätteenkelt att handla i vanliga affärer å kostar bara en bråkdel mot det där skräpet :P

Sen finns det ju tex torkat kött, ölkorv, fläsksvålar m.m. Kanske inte nyttigt men inte heller onyttigt. Är ju sockerfritt!

CayKantos
4/16/16, 8:37 PM
#3

Tack för tipsen, men äter inte riktigt kött, ville inte säga jag är vegetarian, men försöker undvika kött så mycket som möjligt. Tycker inte heller sånt är sådär jättegott.. Älskar nötter, mitt problem är att jag äter upp dom för snabbt.. Samt ville jag hitta något "godis" utöver det som var på den lite mera nyttiga sida, då jag verkligen älskar godis 😊. Vegansk hade vart ett +.

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

jiim
4/16/16, 10:58 PM
#4

Hur definierar du godis? Måste det vara sött, eller hur ska det smaka?

Man kan själv fritera tex broccoli eller blomkål i en bra olja, tex oliv. Eller kan du göra grönkålschips i ugnen å ringla på olivolja.

Äter du ost (antar att du inte gör)? Finns fantastiskt goda lagrade ostar.

Frukt brukar kallas naturens godis, eftersom det är så sött. skiva upp några olika sorters frukter och kanske kan du till och med dippa dem i något? Tex någon sås.

99%-ig choklad är helt sockerfri. Väldigt gott till en kopp kaffe. det bästa är att man inte orkar äta så mycket. Finns i välsorterade chokladaffärer.

Ibland gör jag "kokosbollar". blandar smör, kakao och riven kokos till en smet, sedan rullar jag dem i kokos igen. Vet inte om du äter smör heller, men kanske går det att byta till något annat, kanske kokosfett. Fast då har man iofs ischoklad typ :P

CayKantos
4/16/16, 11:30 PM
#5

Älskar frukt, äter ofta för mycket och får ont och dårlig mage… 😉

Mitt problem är egentligen att jag behöver något att tugga på.. Jag har en dårlig vana att tugga på saker, och försökt att ersätta det med att tugga på frukt, nötter, rågfras, godis, etc… Men eftersom jag bara äter upp det då känner jag mig ofta tung i magen och äter upp vad jag nu tuggar på, väldigt snabbt.. Försökt med saker som tuggumi men det gör mig bara hungrig och jag tuggar fortfarande på saker.

Det är oxå att jag gillar godis, älskar choklad! 75% går min gräns dock på. Gillar inte godis som smakar, socker. Det får liksom gärna vara sött men inte sockersött. Om ni förstår? 🤪

Ett problem jag haft det mesta mit liv men bara har blivit värre efter jag flyttade till Sverige, här är allt godis ju så "billigt" så slutar med att köpa extremt mycket och äter upp det på en dag.. Vilket inte gör det så bra för hälsan.. Jag har just nu avskurit mig själv från godis och tillåter bara mig själv bakverk och andra smågrejer. - Nyttiga chokladbollar har jag gjort flera gånger och är supergott, men har tyvärr inte möjlighet att göra dom så ofta. - När jag avskär mig själv helt blir det lite lättare efter ett tag, men jag tuggar fortfarande på en massa saker och blir extremt tugg/sötsugen..

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

[LadyK]
4/17/16, 12:58 AM
#6

Mixa dadlar, torkade aprikoser, russin med valfria blandade nötter och mandel.Två rejäla matskedar kakao, två-tre matskedar vatten och lite honung för att få lite sötma. rulla till bollar eller forma bars. Dessa kan sen rullas i kokos, hackade nötter mm eller doppa i mörk choklad 70% kör jag med. Supergott och stillar sötsug så väl som chokladbrist 😎och man äter max två till en kopp kaffe. Har inte mängderna framme just nu men vill du kan jag leta upp det, eller sök på rawfoodbollar.

Annons:
CayKantos
4/17/16, 12:07 PM
#7

#6 känner som sagt redan till liknande recept. Tycker dom är jätte goda, utan russinen dock. Men har inte möjlighet att göra dom speciellt ofta. Samt ett annat problem att även män inte orkar äta mera, då gör jag det… Bara för att tugga på något, några gånger medvetet men ofta omedvetet.. :/

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

smurfis
4/18/16, 7:11 PM
#8

Det låter mer som om du borde undvika småätandet helt och hållet…. oavsett vad du köper eller bakar själv…. Risken är ju bara att du äter för mycket av "godiset" för att det är gott och för att det finns hemma. Kan man stå på sig några dagar eller nån vecka så brukar det värsta suget försvinna.

CayKantos
4/18/16, 7:16 PM
#9

#8 Har avstått ett halvår, inte funkat tyvärr 😕 Därav började mitt extrema tuggande.. Tuggar på mina fingrar, i kinderna, läpperna, t.om armen några gånger……. Det liksom kliar/kittlar i mina tänder och jag gör det omedvetet..

Då började jag äta godis istället och tog på en del, men det hjälpte iaf lite med tuggandet..

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

jiim
4/18/16, 11:08 PM
#10

#9, jag trodde först att detta handlade om tips på vad du kunde tugga på, men inser att det kanske är ett större problem än så. Låter mer som ett tvångsbeteende än att du behöver tips på hur du kan "fortsätta" tuggandet, genom att hitta nya saker att tugga på.

Jag tror att kanske någon form av KBT skulle vara bättre än hitta tips på andra saker du kan tugga på. Jag vill inte att du tar illa upp, men tanken slog mig att kanske det är ett beteende

Vill dig bara väl 🤗

[LadyK]
4/18/16, 11:29 PM
#11

Köp lakritsrot i en hälsokostaffär. Är som att tugga på en pinne typ, smakar lakrits och varar garanterat hela dagen. Tuggar sådana själv ibland men blir lite dålig i magen av dem. Sen håller jag med ovanstående ta tag i grundproblemet dvs att du tuggar på allt möjligt, min dotter gjorde så en period vilket tog ände med förskräckelse när jag kom på henne med att tugga i sig klammer från häftapparaten!!! när hon helt omedveten om vad hon gjorde tryckte fram en ny, och nästa och nästa när hon satt vid datorn en gång. Blev en lång natt på sjukhus för att se att de passerade naturligt. Efter det blev hon nog så rädd att hon slutade av sig själv.

CayKantos
4/19/16, 12:32 PM
#12

#10 KBT? Hade tänkte att gå till läkarrn med det men det har vart lite svårt don sista 3 åren.. Men tips mottags fortdarande gärna för vad man kan tugga på, gillar jo godis lite för mycket och hade gärna hittat något annat, lite mer hälsosamt att äta istället. :) #11 ska testa, är lite känslig I magen, men det kanske funkar ändå. Vart brukar det vara möjligt att köpa sådanna?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

[LadyK]
4/19/16, 11:45 PM
#13

De kan finnas i hälsokostbutiker annars handlar jag mina på nätet.
http://www.lakritsroten.se/

Annons:
markazits
4/24/16, 6:48 PM
#14

Jag lyckas inte ens förstå hur mycket en "bag" innehåller.  Köp i affären istället. Gissar på att de tar ett rejält överpris för denna tjänst.

//M
http://www.markazits.com

Upp till toppen
Annons: