Annons:
Etikettträningskompisar-sökes
Läst 1228 ggr
Cajsa192
2016-04-28 23:38

Extreme Transformation alá Chris Powell – nån???

Hej på er,

Jag är en 24-årig tjej som väger ungefär 40 kg för mycket. Jag har testat det mesta när det kommer till viktminskning. Viktväktarna, LCHF, 5:2, GI och kaloriräkning för att nämna några men inget har riktigt satt sig. Jag har dock lärt mig att tillfälliga dieter är ingenting för mig. Jag är faktiskt ganska bra på att hålla min vikt men inte att bli av med den på riktigt. Jag går alltid ner 5-10 kilo men sen tar det stopp och jag går så småningom upp till min "comfort weight".

Jag låg hemma sjuk för några veckor sedan och slökollade på tv så som man gör. På fyran gick "Extreme Makeover Weightloss Edition" med Chris Powell och jag blev så hooked! Att se en individs förändring på ett år på 80 minuters sändningstid är helt fantastiskt och så otroligt motiverande! Efter att ha sett 10-20 avsnitt blev jag ännu mer övertygad om att detta var något för mig. Och efter att ha köpt Chris och Heidi Powells "Extreme Transformation: Lifelong Weight Loss in 21 Days" så kan jag bekräfta att min magkänsla stämde! (https://www.adlibris.com/se/bok/extreme-transformation-9780316339483)

Kort och gott så äter man 5 mål om dagenm Man äter high carb 4 dagar i veckan, low carb 2 dagar och cheat meal 1 dag (i just den ordningen). Sen tränar man 5-6 gånger i veckan men det är inte långa pass utan snabba och effektiva. Boken fokuserar också mycket på det mentala något som jag tycker många andra dieter saknar.

Det jag nu undrar är: är det någon som kan tänka sig att ingå en Facebook-grupp med mig (och andra som jag kanske hittar) och påbörja en sådan här resa. Jag tror nämligen på att man gör detta tillsammans med någon eller några oavsett om man har 10, 40 eller 100 kg att förlora så blir det verkligen av. Idéen är att man kör 21 dagar så många gånger som det krävs tills man är nöjd. Hur häftigt hade det inte varit att ha en supportgrupp att både bolla idéer/recept/träning med och alla framgångar som motgångar?

Jag har ingen aning om jag vänt mig rätt men jag slänger ut frågan här i detta forum! Min tanke är dra igång den 1 augusti då jag just nu både pluggar och har dubbla jobb (varav ett är på en fiskrestaurang så kosten blir lite begränsad en tid framöver). Men jag är öppen för idéer och förslag! Tänker att man kan börja lite när man vill? Vad säger ni? Finns det någon här som är intresserad och/eller vill veta mer? Hör av er! J

Mvh,
Cajsa

Annons:
Upp till toppen
Annons: