Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 951 ggr
Nanna70
2017-01-25 11:30

kbt/dietist/viktminsknings-grupp?

Hej! Jag undrar om någon/några här har erfarenhet av någon sådan grupp, på ex.vis dietistmottagning e.d? Om ja, var ni nöjda? Gick ni ner/höll ni vikten efteråt?

Titta gärna in på min Blogg: www.annasnyablogg.blogg.se

Med vänlig hälsning,

Anna

Annons:
Smultronsflickan
2017-01-25 13:48
#1

Jag gick till en dietist som yngre, jovisst jag fick bra information och allt men det spelade roll om hur det var hemma, svårt att ändra när ingen annan gör eller ens stöttar en. Annars så är dietister bra tycker jag  🙂

Nanna70
2017-01-25 19:36
#2

Tack för svar #1 smultronflickan😊 Jag går nu, och sedan i höstas, hos en dietist och det har gett mig mycket. Men innerst inne vet jag ju vad jag ska göra, hur jag ska äta, men det är ändå så svårt. Jag har börjat förstå nu att jag ofta tröstäter men jag vet inte riktigt varför😔Jag ska fortsätta kämpa men tror inte det blir någon grupp för mig.

Titta gärna in på min Blogg: www.annasnyablogg.blogg.se

Med vänlig hälsning,

Anna

Scorpio97
2017-01-25 20:34
#3

Jag har varit hos dietist men gillade det inte. Jag upplevde inte att hon lyssnade på mig eller att råden hon gav var för mig som individ, utan att hon hade gett samma råd oavsett (även när jag sa att dom inte fungerade). Förlorade ingen vikt och mådde sämre efter. Jag gick dock själv, inte i grupp
(Självklart vet jag att inte alla dietister är så, förmodligen hade jag bara otur)

Har funderat på att leta kurator/liknande eftersom jag är sockerberoende samt känsloäter, men det har inte blivit av än. Jag vet ju egentligen hur jag ska äta, vad jag behöver för att undvika känsloätandet osv så jag vet inte om det skulle ge något. 

Grupper är inte riktigt min grej, så om jag skulle prova något skulle jag göra det själv och inte i grupp.


//Jessie

Upp till toppen
Annons: