Annons:
Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 1049 ggr
Alexandra-S
2017-03-02 17:39

Vlcd vs lågkalorikost

Hej! Jag har kört ren kur VLCD flera gånger och gått ner mycket i vikt. Jag började förra veckan igen men gick igår över till lågkalorikost istället. På ren kur VLCD får jag i mig: - 600 kcal - 65g kolhydrater - ca 20g fett - 50g protein Under en dag där jag enbart räknar kalorier men äter vanlig mat får jag i mig: - Mellan 800-900 kcal - 30-45g kolhydrater - ca 30g fett - ca 80g protein Hur stor skillnad gör detta förutom dom där ca 200-300 kalorierna extra? Kan jag få ett nästan lika bra resultat, när man enbart ser till minskat antal kg, som med VLCD om jag äter 800 kcal som faktiskt räknas som VLCD?

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

Annons:
Fridaaaa
2017-03-02 17:41
#1

Tycker du borde äta minst 1200 kcal.
UNder 1000 är för lite - enligt mig.  FÖr din kropps skull!

Så ditt alternativ 2 låter sundare än alternativ 1

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ashaltienne
2017-03-03 15:42
#2

Du borde få liknande resultat. Med din egen diet där du räknar kalorier får du fortfarande i dig tillräckligt lite kolhydrater till att gå in i ketos så då bör du få en liknande upplevelse som att gå på en VLCD kur. Jag misstänker att du med VLCD kur menar någon form av pulverdiet? Det som kan skilja är om du inte skulle få i dig alla näringsämnen under den egenkomponerade dieten. VLCD kurerna är ju komponerade så att man alltid når rekommenderat dagligt intag av alla näringsämnen.

Upp till toppen
Annons: