Annons:
Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1957 ggr
[mindme]
2017-08-16 22:37

Dags att gå ner!

Dags att gå ner i vikt 

Någon annan som också försöker?  Vilken metod?

Annons:
Honestyisdead
2017-08-16 23:16
#1

Jag tog bort kolhydrater som pasta, ris, potatis och bröd. Drog också ner på kalorier. Samt tränade kondition och en del styrka.

Gick ner 35kg på ett år.

Har du stor övervikt? Hur ska du gå till väga?

[mindme]
2017-08-18 03:54
#2

Har eg bara något KG övervikt, men min idealvikt är minst 6 kg bort.

Tänkte kaloriräkning, röra mig mycket!

sp0ngeb0b
2017-08-24 08:33
#3

Jag försöker gå ner det sista, har hållt på sedan 1,5 år tillbaka, lite till och från eftersom jag i perioder inte orkar och även att jag hamnat på viktplatåer. Har velat ta tag i det igen på senaste tiden och har då försökt med kaloriräkning då det var det som funkade för mig i början. Tyvärr funkade det inte nu, det blev liksom för lite mat, jag fick blodsockerfall hela tiden och gick runt hungrig, och fuskade därför hela tiden. Åt förmodligen fel saker men kunde heller inte komma på något bättre att äta då jag nästan bara åt väldigt nyttig mat. 

Nu tänkte jag köra på mycket träning i varierade former, hälsosam mat och minimera intaget av sötsaker.

VeilofElysium
2017-09-08 09:54
#4

Kalorirestriktion har skurit ned på bröd och snacks (cashewnötter,chilinötter etc.) vilket är min största bov som jag misstänker. Har tur som inte tycker om chips och som äter max ett par bitar godis då och då och blir nöjd.  Är vegan och känslig mot gluten (dock inte intolerant) men det är bara min allmänna livsstil. Har svårt att gå ner i vikt då jag har PCOS, hjälper inte att behandla med hormoner.  Svårt med det där då jag tidigare ätit GI och sedan LCHF och haft en imponerande fysik (tränade 5-6 dagar i veckan) men inte längre, så jag vet vad som funkar men för mig är det inte etiskt och helt otänkbart att jag ska äta animaliskt. Jobb och universitetsstudier kom i mellan och matvanorna blev sämre samtidigt som jag rörde på mig allt mindre. Målet är att hitta tillbaka, njuter av träning och att bli starkare..

tk1971
2017-09-10 10:55
#5

Jag gör ett allvarligt försök nu. Jag har utsett september till min "Hälsomånad", och ska försöka göra en del förändringar nu. Jag har en del övervikt och ska försöka bli av med ett antal kilon. Jag försöker att tänka på att äta sånt som min kropp behöver, och att inte hålla på och småäta mellan huvudmålen. Och självklart inget snask eller alkohol. 

Det är poppis nu att utesluta kolhydrater. Jag gör det inte, för jag vet sedan tidigare att jag inte mår bra av det. Jag äter bra kolhydrater: grönsaker, lite frukt, fullkorn och lite bröd med mycket hela korn. 

Motion har jag alltid haft svårt för, men jag ska försöka att ta tag i det igen. Jag tar långpromenader och använder crosstrainern. 

Vi får väl se om det resulterar i en viktnedgång.

Mli.H
2017-09-11 15:55
#6

Mina bästa tips! 
1. Sätt tydliga långsiktiga och kortsiktiga mål med belöningar (går jag ned 2 kg till får jag äta pizza igen) 

2. Håll på med en träningsform du tycker är kul, tung styrketräning är starkt att rekommendera då det boostar metabolism samt ger en tonad kropp

3.  Räkna ut ditt dagliga kaloriebehov och se till att ligga på ett kaloriunderskott på 500 kcal/dag 

Annars brukar jag äta nyttigt mat som inte är processad och kör "intermittent fasting" (16/8) där man fastar 16 h och äter 8 h på ett dygn.  Efter 12 h går nämligen insulin nivåerna ned och du börjar bränna fett som energi. Du äter då kanske mellan 13-21 så på den mesta tiden av fastan sover man ändå, hoppar bara frukost :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: