Annons:
Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1292 ggr
Aaangelica
2017-09-11 20:19

Viktnedgång

Hej! 

Jag har i 5 månader nu kört på strikt LCHF diet och tagit minst 2 promenader om dagen. Jag gick dem första 3 månaderna ner totalt 8 kg (har ungefär lika mycket kvar jag önskar gå ner).

Dom tre månaderna var det enbart promenader, dom senaste två månaderna har jag fortsatt som vanligt med LCHF och minst 2 promenader om dagen men utöver det har jag även tagit fram min crosstrainer. Pga min dåliga kondition (☺️) så har jag bara kört ca 20 minuter varje kväll fram tills för ca 3-4 veckor sedan då jag började med 20 minuter varje morgonen/förmiddag och 30 minuter varje kväll. 

Trots det så har jag inte gått ner ett enda kilo på två månader.

Ska jag fortsätta som jag gör nu eller bör jag göra något annorlunda, och isåfall vad? 

Jag är en sån som lätt tappar motivationen om jag inte ser någon förändring i spegeln eller på vågen.. 😇

Annons:
Soligajag1
2017-09-11 20:28
#1

Hejsan !! 

Jisses , , du är ju superduktig . 

Går promenader , kör med din crosstrainer . 

Äter LCHF , 🙂 Jag åt oxå detta , den metoden  men, , tyckte det va för mycket fett, grädde , , jag minskade ner det. Men gick ner 7 kg , , fort .  

Jag jobbade , cyklade till jobbet , ,  rör mig mycket på jobbet , , jobbar inom Restaurang -o Cafe branchen, , åt inga godsaker , , va så noga med det . 

SEdan har jag gått upp mycket , måste börja på nån ny slags diet , kanske ska testa detta LCHF igen . 🙂

HH 🙂

Honestyisdead
2017-11-09 13:06
#2

Har du stor övervikt ts?

ruterdamsex
2017-11-19 17:10
#3

Nu har jag börjat med potatismjöl i kallt vatten + lite vinäger. 1 msk åt gången i cirka 1 dl H2O 2 - 3 ggr per dag. Det funkar fint! Hektona faller av i behagligt tempo. MEN jag har grundat med mängder av snälla bakterier i grovtarmen och de verkar kasta sig över den resistenta stärkelsen med god aptit. Jag har inte märkt av några negativa effekter alls. Bakterierna producerar smörsyra som tack och smörsyran gör tarmen tät. Tät tarm hindrar otrevligheter att nå blodkärlen. Det verkar som att en otät tarm ligger bakom IBS. Kolla på nätet! Massor av artiklar finns i ärendet.

Upp till toppen
Annons: