Annons:
Etikettträningskompisar-sökes
Läst 961 ggr
Frosstis
2017-10-15 16:43

Går bara upp i vikt

Hej. Jag tränar hårt två gånger i veckan men jag går bara upp i vikt?! Visst, jag har fått mycket muskler, men jag gör inte ner i fett heller? Jag får panik för jag går bara upp i vikt?! Väger 75 kilo nu till mina 171 cm. När jag tränat samma sport innan 2 ggr i veckan har jag vägt max 69 kg med alla muskler som jag har nu. Vad ska jag göra?

Annons:
Zepp
2017-10-15 16:59
#1

Du kanske växt och blivit äldre?

Aså.. tränar man hårt och går ner i vikt så gör man något fel, för träning gynnar viktuppgång samt ökad aptit.. och man bör helst träna vid energiöverskott.. om det skall vara någon som helst nytta med träningen.. förutom att förbruka tid.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

nypisnina
2017-10-16 15:39
#2

#1 Det beror sig på om man är tränad eller inte. Om man är otränad och tränar om man ligger på kaloriunderskott så kan man ändå bygga muskler. Och träning är alltid bra - om man nu inte ligger på för stort kaloriunderskott. 

TS Äter du mer när du tränar så kan det vara därför. Testa att mäta dig också, muskler tar mindre plats i kroppen, kanske har du tappat fett och ökat muskelmassa - det kan ge plus på vågen men du kan bli mindre i cm. 👍

Upp till toppen
Annons: