Annons:
Etikettkost
Läst 1741 ggr
emeliiiiieee
10/18/17, 3:21 PM

Måste gå ner i vikt

Måste gå ner i vikt då jag som 22 åring fått lungemboli dvs lungproppar. Jag är i dagsläget beroende av socker och salt. Efter många år med magproblem har det äntlign blivit bättre och kan i dagens läge äta allt jag vill men vet inte hur jag ska lägga upp kosten fär att lyckas. Hur gör ni?

Annons:
Honestyisdead
10/18/17, 5:45 PM
#1

Jag tog bort kolhydrater som pasta, bröd, ris och potatis. Åt mer grönsaker och räknade kalorier. Energin fick jag från att äta fett istället för att vara rädd för det.

Dessutom tränade jag väldigt mycket kondition genom olika pass på gym 6 dagar i veckan. Mellan 1-3 pass om dagen.

sp0ngeb0b
10/18/17, 7:09 PM
#2

Jag har uteslutit sådant som vitt socker (godis, kakor, läsk, u name it), halvfabrikat, snabba kolhydrater (alltså icke fullkorn). Minskat på alkohol och även begränsat intaget av kaloritäta livsmedel som nötter, avokado osv. Det är jättenyttigt men man kan inte äta hur mycket som helst av dem utan att gå upp. Sedan har jag ökat intaget av fullkorn, grönsaker, frukt. Försöker att förbereda nyttiga mellanmål för att slippa hamna i sockerfällan på eftermiddagen, och om jag ändå skulle bli sötsugen äter jag frukt eller kanske lite nötter i stället. 

Träningsmässigt kör jag på så mycket som möjligt då jag älskar att träna. Blir mycket gruppträning på gymmet samt olika former av konditionsträning på egen hand, detta är vad jag tycker är roligast. Gymmar gör jag ibland, det är bra för viktnedgången så om du gillar det så kör hårt. Eller annan form av styrketräning.

emeliiiiieee
10/19/17, 4:35 PM
#3

Har lagt upp det att jag ska äta frukost, lunch, mellanmål, middag och nått litet till kvällsmå, precis som jag gjorde på sjukhusetl. Socker, halvfabrikat och snabba kolhydrater ska undvikas, men tänker att jag ska kunna äta fullkorn iallafall. Frukt och grönsaker ska jag äta men i lagom mängd då för stort intag av frukt och grönsaker kan påverka medicinen enligt läkaren. Promenader ska jag ta men får inte träna hårt förrän jag slutat med medicinen så tänker om jag tar mellan 30-60 min promenad varje dag. På lördag är det en vecka sen jag slutade med läsk och godis. Känns bra hittills. Sockersuget börjar gå över :)

Honestyisdead
10/19/17, 7:06 PM
#4

Låter som en bra plan :)

Upp till toppen
Annons: