Annons:
Etikettätstörning-utan-närmare-specifikation-uns
Läst 1203 ggr
DoktorVinter
2017-12-23 03:41

Nå sitt mål utan att fucka upp

Tjena. 
Jag har en ätstörning som gör att jag har svårt att äta balanserat under en längre tid, eftersom jag tröttnar på rutiner. Är extremt sockerberoende och behöver äta många gånger om dagen ifall jag inte ska "småäta" eller äta för stora portioner. När det gäller godis, glass, pizza och chips är jag helt förlorad just nu. Jag är som besatt, särskilt nu runt jul. Men jag behöver gå ner i vikt för att må bättre och för att kunna utföra ett bättre arbete som framtida förskollärare. Jag har perioder då jag äter jättebra, men det håller typ aldrig särskilt länge. 

…Dessutom vill jag så JÄTTEGÄRNA börja rida igen! Det är det bästa jag vet ärligt talat. Drömmer mig bort medan jag tittar på Stjärnhoppningen och Det stora hoppet… Och ridsport på tv såklart. 

Jag vill nu sätta upp ett realistiskt mål för 2018 som inte får mig att antingen börja hetsäta/kräkas eller svälta mig själv. Är det någon som vill sätta upp liknande mål alternativt har några tips? Just nu skulle jag behöva gå ner ungefär 70 kg. Vad behöver ni gå ner? (Ni som svarar på just denna fråga får gärna inte svara "ett kg" eller "fem kg", känns inte som att vi kommer ha så mycket utbyte av varandra..)

Hoppas på er hjälp och ert stöd. /DoktorVinter

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
blackwood
2018-01-01 21:24
#2

Känner igen mig sjukt mycket i det du skriver. Är också väldigt sockerberoende och är i nån slags hetsätningsperiod. Vet inte hur de är me dig men jag är väldigt allt eller inget. Kan inte ta bara en kaka, de blir lätt 5. Har mellan 27-32 kg att gå ner, har inte riktigt bestämt mig för vilken målvikt jag har. Har nu börjat med LCHF igen (gjort det tidigare och gått ner 22 kg). Idag alltså haha. Det tycks va de som gör att jag kan hantera mitt sockerberoende, så de känns som ett självklart val för mig. Har du nån idé om hur du tänker äta? Har inte tänkt hetsträna utan promenera för att inte tappa suget att röra mig direkt. Man kan ju alltid träna mer och hårdare när man väl kommit igång.

[Smulan_88]
2018-03-01 18:37
#3

Hej! Jag har 26 kg som jag behöver gå ner, så vill ni ha någon mer att prata med kan vi peppa varandra.

Upp till toppen
Annons: