Annons:
Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 1086 ggr
[myanalife]
12/28/17, 8:44 PM

hur ta nya tag gå ner vikt?

hej! Jag skulle behöva lite tips för hur jag ska reagera och vara mot de personer i min omgivning när jag ska försöka gå ner i vikt igen. Nämligen gått upp 10 kg på ett år och är inte sådär superpepp på det. är 14 årig tjej på 179 cm och 61.5kg tung.  förra hösten gick jag ned från 57-58 kg till 52 kg som lägst. Men sen vart alla så konstiga och höll koll så jag åt,. lärare kom på rasterna och konforterade att jag inte ätit så gick då fram å tbx till matsalen för att få mer motion. så jag började äta vidf förra julen, hetsåt å gick upp till 60 kg. sen så började jag äta älsosammare(ätit 4 ggr/dagen! kunde äta två mackor med smör och ost till frukost och ett glas mjölk, lunch typ exc 1 potatis 4 köttbullar, middag typ 1/2 billys panpizza och något kex till kvälsfika med nutella på!)

en grov macka med 1/2 tsk smör samt valfri mängd vatten till frukost, 2 msk rivna morötter, 1 msk majs, 2 msk gurka och några tuggor av skolmaten om jag var tvungen å gå(om de satt lärare vid bordet, av ngn anledning började de sätta sig vid mig och mina kompisars bord eller i närheten och titta på mig!)

middag ibland, om jag inte "Åt" hos ngn annan. (en energidryck på ica)

åt dock "en"vanlig" portion lunch å middag på helgerna så om jag gått ned 2-3 kg under veckan gick jag upp 1-2 kg den helgen. 

Men sen vart alla så väldans bråkiga. Min klass (även killarna, heh?) tyckte jag var "för smal(det kan man väl inte vara? visst om man lever i svält men dert gör man ju int) att jag gått ned i vikt(tackade för det, fast de såg inte glada ut) Lärare som ville prata med mig 24/7, roliga va en lektion då jag inte orka jobba å prata med två killar bänken bakom (de höll på diskutera vem som vägde mest/minst av dem två, den ena vägde 54 kg den andra 52 kg typ.) så fråga vad de trodde jag vägde då.(vägde 558 kg typ då) de typ 47 kgXD de trodde mig ej när jag sa vad jag vägde.

,mina vänner vart väldigt konstiga, de ba (allvarligt, jag kan ej va allvarlig) vi vill inte att du ska dö(vafan, jag var ju inte direkt sjukt smal, ville ba int va tjock längre) 

sen kom skolsyster blablabla in i bilden så började äta för att fådem å sluta. men de märkte typ inte att jag gick upp 4 kg. sen när skolan börja igen i höstas, vägde jag 63 kg! så jag minskade på maten och tränade lite mer, gick ned till typ 56 kg innan alla börja tjorva igen. höll på svimma en idrottslektion när vi sprang i skogen så kom imål typ 10-15 min efter vad jag borde kommit imål. å då var idrottsläraren och min klass riktigt oroliga.  sen ba måste mina kompisar skvallrat eller ngt.

för att de inte skulle börja dra igång en massa börja jag äta igen, men det var som att de ba såg igenom mig. mådde inte så bra den perioden, å då de gick till min lärare och skvallra(återigen, HELA KLASSEN GICK (typ 2 å två flera lektioner) 

hade självskadebeteende å då jag försökte ta mitt liv drogs bup in i det hela men de var på min sida och förstod att jag inte var sjuk, å åt normalt. jamena man äter ju inte som de i USA direkt.

iaf så vart jag "tvingad" av mina kompisar att äta i skolan, å hemma vart de som hökar. så åt å gick från 58 till 60 kg. och nu under jul, då jag ätit för mkt! väger jag 61.5 kg(vägde 63 kg i må men gått ned några kilo,

Nu behöver jag tips på hur jag ska säga när jag inte äter i skolmatsalen,  vad jag ska säga till lärare osv(mina föräldrar går lät tå ljuga för) så de inte blir som hökar. Bestämt att jag ska höja mina 9 B(har 9 b, 5 a å 3 c i betyg) till A så lärarna sluta oroa sig å tro jag mår bra. 

samt tips på hur ajg ska fortsätta kämpa.

Annons:
Honestyisdead
12/28/17, 9:08 PM
#1

Vi har 16 årsgräns här inne. Ta och prata med skolsköterskan för hjälp. Du är definitivt inte överviktig och ska inte Banta!

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: