Annons:
Etikettallmänt-viktsnack
Läst 830 ggr
[Smulan_88]
2/28/18, 9:55 PM

VLCD, hur tänker ni?

Jag har precis påbörjat (är inne på dag 4) av VLCD - dvs väldigt låg kalori diet. Jag vet att många människor är anti shakes och pulverdieter, MEN jag tror mig ha en plan för att på så vis kunna få ett hållbart resultat. Vet med mig själv att det allt som oftast är så att man går upp all vikt + i värsta fall lite till. MEN min plan är att kickstarta med denna diet och sedan hoppa över till viktklubb för att lära mig kcal mängden jag kan inta för att hålla vikten. Är jag ute och cyklar? Har någon gjort liknande och lyckats? Behövde en rivstart på viktfronten och kände att denna diet passade mig här och nu. Men jag har ju som sagt en plan… vad tror ni? Och har ni kört liknande? Vad mycket har ni gått ner och inom vilket tidsspann?.

Annons:
Honestyisdead
2/28/18, 10:00 PM
#1

Testade vlcd och fy tusan vad dåligt jag mådde 😂 Hur länge har du tänkt dig?

[Smulan_88]
2/28/18, 10:08 PM
#2

#1 jag har läst att man helst inte bör köra på ”ren kur” längre än tre veckor… sen veror det ju lite på vad jag går ner. Så får se vad länge det blir eller om jag till och med kommer köra i flera omgångar. Jag har hypotyreos så vet inte exakt hur kroppen reagerar av dieten, så börjar med en testvecka men det lutar åt att jag kommer köra på längre. Peppar peppar så känns det inte allt för jobbigt. På något vis känns det lättare än när jag åt ”vanlig mat” där jag räknade kalorierna. Det va allt för lätt med fusk dagar DÅ… men iof jag är ju ”bara” på dag 4. :*D

Honestyisdead
2/28/18, 10:14 PM
#3

Tycker du bör prata med vårdpersonal med tanke på din hypotyreos. För säkerhets skull

[Smulan_88]
3/1/18, 12:37 PM
#4

Får ringa pappa då ;) han är överläkare. Är säkert ingen fara, det som Jan vara är att man inte får samma resultat som en ”frisk” person, just då jag inte har någon egen ämnesomsättning./den är låg.

Honestyisdead
3/1/18, 7:57 PM
#5

Så bra med en lälarpappa. Då kan han ju kolla dina värden under resans gång :)

[Smulan_88]
3/1/18, 9:02 PM
#6

#5 ja det är praktiskt, men får bara utnyttja honom ur råd perspektiv. De får inte ”ställa diagnoser”, behandla eller ta prover. Så får så vackert vända mig till närmsta vårdcentral om jag vill ta prover. Dock brukar jag fortfarande (efter 6 års sjukdom) svullna om halsen när jag felmedicinerar, så brukar vara lött att kolla upp. Vad gör du själv? Har du kämpat färdigt på din viktresa eller är du pågående? Vad har/testar du?* man kommer iof långt med sund förnuft, tallriksmodellen och motion. Men jag behövde verkligen en kickstart ;)

Annons:
[Smulan_88]
3/3/18, 11:36 AM
#7

-3 kg på 6 dagar. Återkommer med mått imorgon. Om någon vill hänga på så är ni varmt välkomna till tråden! Känns inte som om forumet är särskilt aktivt men kanske någon sitter och läser och oavsett diet eller tillvägagångssätt kan tänka sig att haka på.

Upp till toppen
Annons: