Träningskompisar sökes!

Pepptråd för oss som försöker Gå i mål.

2018-03-03 11:40 #0 av: [Smulan_88]

Hej och välkomna till denna tråd!
Jag håller just nu på att kämpa med min övervikt och har nu bestämt mig för att gå hela vägen i mål.

I denna tråden kanske vi kan samlas och peppa varandra, oavsett tillvägagångssätt av kosthållning och motion.

Jag kör just nu med ”VLCD” det är en diet baserad på soppor och shakes. Jag har kört på 1 vecka av ”ren kur” och förlorat 3 kilon. Men har ca 25 kvar att gå ner.

Det skulle vara jätte kul om just du som läser har lust att vara med och vi kan tillsammans peppa och nå våra mål på sikt.

Anmäl
2018-03-19 13:03 #1 av: [Smulan_88]

Tänkte komma med en uppdatering för eventuella läsare att peppa. Vågen står på 76 kg och jag har då gått ner 8 kg på tre veckor.

Jag mäter också med måttband -ett lår, en arm, runt stussen, tjockaste och smalaste punkten på magen och runt byst. Och har gått ner så mycket som 35 centimeter totalt.

Jag har då under senaste veckan ätit knäckebröd m pålägg för jag behövde tugga något. Blir så tråkigt med endast shakes och soppor, MEN har ändå fortsatt att gå ner. Har som mål att komma ner till 72 innan påsk, och om jag lyckas så går jag då från överviktig till normalviktig. (Om än i överkant). Kommer att uppdatera igen om några veckor, men om någon har lust att hala på i min pepptråd så är ni välkomna!

Personer med koståsikter undanbedes, ”rätt väg för dig är inte alltid rätt väg för andra”. Men tillsammans kan vi nå våra mål!! Ha en fin dag!! :)

Anmäl
2018-03-21 01:24 #2 av: sp0ngeb0b

Heja dig!! Härligt kämpat. Hoppas du når ditt mål nu till påsk. Får jag fråga hur länge du hade tänkt köra denna diet, alltså hur och när ska du gå tillbaka till vanlig mat så att säga?

Jag kämpar också lite smått. Orkar inte gå all in så att säga men är inte heller så mycket överviktig. Behöver gå ner ca 5 kg för att hamna inom gränsen för normalvikt (dock vet jag inte riktigt vad jag tycker om BMI men har det lite mer som ett riktmärke bara). Dock är inte viktnedgång mitt största mål just nu även om det är en trevlig bieffekt. Försöker se det långsiktigt och förändra mina vanor i stället. Träningen har tyvärr blivit lidande på senaste tiden då jag inte har något gymkort. Har precis flyttat och ska snart flytta igen, och vet inte var jag kommer bo så vill inte köpa något gymkort än... och mina knän är tyvärr för dåliga för att gå ut och springa. Men på matfronten går det ganska bra - har börjat få in bra vanor och äter sällan godis osv. Brukar äta frukt i stället. Ibland gör jag en muggkaka sötad med banan och ibland äter jag mörk choklad (minst 70%). Samt försöker äta bättre måltider men det går också väldigt bra då jag får gratis (nyttig) lunch på mitt nya jobb, så behöver bara laga 1 måltid om dagen oftast, utöver frukost då. För mitt stora problem är att jag inte orkar bry mig om matlagning utan har länge bara ätit gröt, smoothies och matiga mackor men det är ju inte riktigt optimalt. 

Anmäl
2018-03-21 07:20 #3 av: [Smulan_88]

Hehe men det låter ju som en sund plan tycker jag!

Jag kommer att köra tills jag gått ner till 60 sen har jag tänkt att börja på ”viktklubb”. Just för att lära mig att äta rätt. Det är ju väldigt lätt att man börjar äta som man gjorde innan med en sådan här diet, men det som är då är att man går upp allt och gärna lite till sen. Så jag kickstartar och sen ”börjar om”, så att säga. :)

Heja heja!

Anmäl
2018-03-23 16:13 #4 av: Princesseen

Jag går också på VLCD. Men har sånt otroligt problem med hungern. Ät jätte hungrig och sugen på allt. Vill verkligen äta. Har lust att gråta men har nästan 30kg att gå ner så får försöka stå ut. Se ”the bigger picture” så att säga. Försöka hålla fast vid målet. Går hungern över?

Anmäl
2018-03-23 18:43 #5 av: [Smulan_88]

#4 nu har jag små fuskat lite under veckan, men ska ta nya tag imorgon. Men jag upplevde att efter första veckan så räckte det med att ta en skakis på ”utsatt tid” så höll jag hungern under schack. Kör du på 4/5/6 påsar? Jag har dagar när jag har svårt att hinna med och ibland kan det kännas lite små farligt, för jag kan en små stressad dag gå lätt till klockan 14/15:00 utan att känna mig hungrig. Och det är ju inte bra. Har ca 16 tills jag är ”klar”, och påbörjar nästa mål. Som är att försöka hålla vikten sen.

Men heja heja!!! Beach 2018 :)

Anmäl
2018-04-12 15:16 #6 av: Granja Del Toro

Jag har gått ner 2 kilo och 100 gram under min detox vecka och jag känner mig oerhört piggare än innan när man fått bort en hel del gifer ur kroppen så inte levern behöver gå på högvarv.Cool Mitt mål är att gå ner till mellan 57 till 60 kilo. Men absålut INTE under 57 kilo då jag vill ha kött och kurvor på kroppen.Skrattar

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Anmäl
2018-04-12 15:20 #7 av: Granja Del Toro

#5 Smulan ,känner du dig hungrig ta en kopp varm eko krönte, eller en detox smoothie...eller en smooty. gjord av banan, kokosmjölk, ananas, det ger än mättande känsla och är ett bra mellanmål när snåltanden värker efter något tilltugg...

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.