Annons:
Etikettallmänt-viktsnack
Läst 968 ggr
tlover
3/22/18, 12:52 PM

Hur håller du koll på viktminskningen/ökningen?

När du försöker gå ner eller upp i vikt. Hur håller du reda på din viktned/uppgång?

Vad har den metoden för för/nackdelar tycker du?

l'm back

Annons:
tlover
3/22/18, 12:56 PM
#1

Jag väger mig men tycker inte det är optimalt. Egentligen skulle jag vilja mäta också men jag orkar inte

edit: Fördelar: Det är enkelt (om man har en våg, vilket vi inte har).

Nackdelar: Det kan ge missvisande bild om man tränar, vätskenivå m.m. spelar stor roll och kan därför vara missvisande, det måste göras vid liknande tillfälle annars är det missvisande, det är problematiskt om man inte har våg hemma

l'm back

Grodan
3/22/18, 12:59 PM
#2

Jag märker på kläderna.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Smulan_88]
3/22/18, 1:05 PM
#3

Jag har en bodiindex våg, den mäter vikten men också vatten och fettprocent. Sen mäter jag med måttband, helt klart det mest motiverande sättet vid viktnedgång! Centimetrarna rullar av betydligt fortare än kilona. :)

Scorpio97
3/22/18, 1:13 PM
#4

Jag kör på vågen men väldigt sällan (främst för att jag inte äger en våg, men jag funderar på att köpa en). Nackdelen är väl helt enkelt att den är missvisande pga olika anledningar. Men det ger ett ungefär och det räcker för mig. Fördelen är att det går fort. Har provat att mäta med måttband men jag tycker det är drygt samt svårt att mäta på precis samma ställe varje gång. Variationerna blir för stora för att det ska vara värt det för mig.

Annars ser jag det i spegeln.


//Jessie

Fridaaaa
3/22/18, 2:49 PM
#5

Kommer mäta mig
Hade velat väga mig med men har ingen våg.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Smulan_88]
3/22/18, 9:12 PM
#6

Har även tagit fotografi, före och efterbilder är ju grymt roliga att titta på ;)

Annons:
sp0ngeb0b
3/23/18, 9:17 AM
#7

Tidigare har jag vägt mig, mätt mig samt tagit bilder. Mätandet har varit det som gett mig minst motivation eftersom det knappt blev särskilt mycket skillnad trots att jag gick ner 10 kg. Blev nog mest skillnad runt magen, men har också haft mycket problem med gasig och uppsvälld mage så det har ändå knappt synts. Vikten motiverade mycket i början, men det mest motiverande var nog bilderna.

Nu har jag varken våg eller måttband, så jag går mest efter hur jag känner mig och hur kläderna sitter.

VeilofElysium
3/23/18, 9:07 PM
#8

Jag håller koll på hur kläderna sitter, jag har haft massor av ångest kopplade till siffror och har väl egentligen något slags mål att väga under 60 kg men tror jag kommer märka det själv när gamla kläderna passar och då ser jag ingen nödvändighet att ens äga en våg.

shia
3/26/18, 8:51 PM
#9

Väger mig på en "gammal" våg,(batteriet på den digitala har tagit slut, ) å den visar dock endast 61.62.63 osv asså inte med hekro man kan på sin höjd se halvkilon… Sen skriver jag upp som ett diagram, så jag ser hur det går upp å ned osv

Thotis90
4/11/18, 7:52 AM
#10

Jag väger mig, tar mina mått och fotograferar mig.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

MonicaLagerquist
4/11/18, 8:12 AM
#11

Jag väger mig regelbundet.

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: