Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1003 ggr
vaniljkaka
3/25/18, 7:28 PM

Klarar inte av normal hunger som andra

Hej. Har ett problem med att jag inte klarar av att vara hungrig utan att må dåligt. Visst alla mår dåligt av att vara hungriga men jag blir hungrig så mycket fortare än andra och känner att jag nästan hela tiden måste fylla på med något. Blir frysen, trött, skakig, svårt o tänka o helt seg .. Blir helt väck i huvudet. Kan inte ha de så här :/ och nej jag äter inte för sällan eller förlite. Hjälp tack <3

Annons:
Calcifer
3/25/18, 7:48 PM
#1

Klarar du att dricka mer? T:ex te brukar jag dricka när jag känner mig hungrig och vet att det inte är dags för mat än. Det dämpar min hunger ganska ordentligt. Dricker du mycket vatten annars?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Honestyisdead
3/26/18, 12:10 AM
#2

när blott blodsocker sjunker, och det gör det snabbt blor jsg ingen trevlig människa att vara runt. en soppikopp eller ett ägg hjälper för stunden.

sp0ngeb0b
3/26/18, 3:56 AM
#3

Jag har samma problem,rätt säker på att det beror på lågt blodsocker. Så det är inte att jag blir hungrig som i att jag behöver mat/energi utan snarare att jag bara behöver höja blodsockret. Jag har lärt mig känna igen symptomen, och vet vad jag ska göra för att det ska gå över. Räcker med att äta något litet, gärna med socker eller kolhydrater för att jag ska må bra inom någon minut. Banan är det bästa tycker jag men annan frukt funkar också. Ibland när jag får blodsockerfall i mataffären kan det bli att jag köper godis för hjärnan bara tänker "måste höja blodsockret" liksom. Men det räcker med några bitar för att jag ska må bra igen, sen kan jag fixa ordentlig mat efter det.

Jag försöker hålla blodsockret jämnare genom att tänka på vad jag äter. Funkar bäst för mig att äta många små mål om dagen så att det aldrig går för lång tid emellan varje måltid. Alternativt alltid ha någon frukt med, eller något annat som innehåller socker/kolhydrater och är lätt att slänga i sig. För mig funkar det oftast inte så bra att äta lätta sallader till t.ex. lunch för då får jag blodsockerfall jättesnabbt efteråt. Måste ha något lite mer stabilt med kolhydrater, fett och protein i jämnt fördelat, men gärna mycket grönsaker till. 

Finns även vissa saker som kan ge en jämnare blodsockerkurva som typ kanel. Googla på det om du vill. Läs även på om GI-dieten, tanken bakom den är att jämna ut blodsockerkurvan.

vaniljkaka
3/26/18, 9:09 AM
#4

Finns de inte tabletter mot lågt blodsocker?

vaniljkaka
3/26/18, 9:10 AM
#5
vaniljkaka
3/26/18, 9:10 AM
#6
Annons:
vaniljkaka
3/26/18, 9:10 AM
#7
Sara.92
3/26/18, 12:20 PM
#8

Vaniljkaka Kolla gärna din mail 😊

sp0ngeb0b
3/28/18, 2:42 AM
#9

#4 Jag har sett kosttillskott som ska hjälpa till att hålla blodsockerkurvan jämnare. Tror det var kromtabletter men inte säker. Annars vet jag inte.

Upp till toppen
Annons: