Annons:
Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 1439 ggr
Granja Del Toro
2018-04-08 17:52

7 Dagars Sabbat (Detox)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Många tror att sabbath har med att ansluta till Gud. Till en viss del har det det, men det har mer med att offra tid till sig själv för healing av kroppen och själen. Under Sabbaten fokuserar man inte bara på att ansluta till gud, 85% går till att detoxera (hela) din kropp och själv healing, då man helar själen, vilket är viktigt för att hålla sig frisk och för att du skall skina som en sol, både mentalt och fysiskt.

Och med alla toxiner i omgivningen och i vår mat som är genmodeferade, besprutade med toxiner mm så är det viktigt att man tar en 7 dagars sabbat 3 gånger om året för att hållas frisk.

I Onsdags började jag med min sabbath och då drack jag mest detox grön te och eko smoothies, och åt eko detox soppa, i form av tomatsoppa, samma sak gjorde jag följande dag. I Fredags åt jag rå sallad med linfröolja och eko surkål som Luch och middag. Där emellan drack jag detox eko grönte, och tuggade på valnötter, om jag inte tog mig en detox smoothie. Samma procedur i Lörags och idag. Jag har gått ner 1 kil och 100 gram under dessa 4 dagar och jag har 3 Sabbaths dagar kvar.

Som toxerings boost använder jag mig av Aca Colon Cleanse, för att ta kål på sötsuget och snålheten efter extra måltider och småtug, så använder jag mig av sink sugtabletter. Jag tar också lacto 7  som är magbakterrier, och är inte bara bra för magen, den stärker   metabolismen också för att hjälpa viktminskngen.

Acai Colon Cleans köper jag från Ebay, för att undvika bedragare. 

Jag har redan börjat känna mig piggare och gladare och även huden har fått en extra boost och ser friskare ut…

Under Sabbaten får man inte dricka sprit, röka, dricka kaffe, eller äta sötsaker. Man får inte heller äta kött av något slag. Med andra ord, de första 3 dagarna så äter man eko vegan mat, de andra 3 dagarna äter man vegetarisk mat ( ögg och mjölkrodukter, absolut inget form av kött), sista dagen är man förtjänt att äta detox mat innehållande fisk…

Under Sabbaten  kan man få "Withdraw" om man är beroende av sötsaker, kaffe, sprit och nikotin. Så var berädda för det under Sabbaten. Men, detta är bara temporärt och kan ta mellan 1 till 3 dagar beroende på hur stort ditt beroende är för detta "ämmne, eller gift"

Vill också påminna om att under Sabbaten när du gör detox, så skall man äta eko mat och inget annat. För det är ingen ide att detoxera dig om du använder ingredienser som INTE är ekologska. Vi  detoxerar oss för att få bort skadlga giftiga ämnen i kroppen, inte för att fylla på giftiga och skadliga ämnen..

Nu skall jag ta mig en kopp Pukka detox grön Te.

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Annons:
Granja Del Toro
2018-04-12 15:11
#1

Har gått ner 2 kilo och 100 gram på en vecka med Sabbathsveckan😎

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Zachis
2018-05-02 11:39
#2

Hej , vart lite nyfiken när jag läste din tråd :)

Exakt vad för toxiner är det vi pratar om?  

Och varför just  7 dagar 3 gånger om året? Hur kom du fram till de siffrorna?

Granja Del Toro
2018-05-02 19:19
#3

Vi talar om tungmetaller, som finns i vår omgivning samt, toxiner som beskämpningsmedel som de sprutar på grönsaker,sädeslag och som de lägger i djurfoder. Med andra ord det som inte är naturliga för kroppen att bryta ner. Som tungmetaller som jag nämt tidigare. Som ex aluminium och andra tungmetaller…När vi får i oss dessa tungmetaller från besprutningarn och andra konserveringsmedel så mår levern inte bra. Om levern går i högvarv en längre tid s kan sjukdomar som cancer, hjärt och kärlsjukdomar, alzaimers, upstå för att nämna några. Samt ämnesomsättningen försämras och kroppens förmåga att bli stark mot virusar som förkylningar, flunsr mm. Därför är det bra att ha en sju dagars detox 3 gånger om året. Jag har gjort detta, 7 dagrs detox 3 gånger om året, och då har jag inte varit sjuk. Men när jag har slarvat med detoxeringen så har jag blivit sjuk lättare har jag märkt! Jag har inte flunsa eller förkyld mer en en gång per 3 till fyra år när jag detoxerat mig regelbundet, och då är det också i mildare format. Samt att man blir piggare och gladare när levern mår bra så att kroppen mår bra.🙂

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Zachis
2018-05-05 11:46
#4

Så det du menar är att du låter levern "vila" några dagar för att kompensera?

Så siffrorna har du kommit fram till av egen erfarenhet kring vad som fungerar bäst för dig. Vilket är helt okej, men vad du tycker fungerar för dig gäller väl inte alla andra?

Det finns ju ändå ingen forskning som visar på att "detox" skulle fungera så det kanske är lite dumt att säga att det är viktigt med regelbunden detox  för att vara frisk?

Upp till toppen
Annons: