Annons:
Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1194 ggr
Fridaaaa
4/12/18, 10:58 AM

Gå ner i vikt efter graviditet

Någon som har bra tips? :) Kost och träning Vill.minska i vikt och tighta till kroppen. Tar det i lugn takt :) LCHF eller vv är inget alternativ eller pulverdieter Blir hemmaträning. Gr promender

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Surpan
4/12/18, 11:04 AM
#1

Jag tyckte att det var skitsvårt att gå ner i vikt under amningen. Jag var tokhungrig och toktörstig prick hela tiden. Ammar du? En sak som hjälpte något för mig är att tillåta sig att äta precis så mycket mat man vill/behöver vid måltiderna för att undvika att trycka i sig massa skräp/mackor/socker. Och äta ofta! Det känns som ett motstridigt råd men kroppen behöver en massa bra mat efter en förlossning och speciellt om man ammar. 🙂

/Surpan

Fridaaaa
4/12/18, 11:28 AM
#2

#1 Nej jag ammar inte :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Surpan
4/12/18, 12:24 PM
#3

#2 Okej! Då är det nog lättare. Jag var helt jäkla bottenlös när jag ammade. 😂

/Surpan

Fridaaaa
4/12/18, 12:31 PM
#4

#3 Haha! Har dock grymt sötsug istället, som jag måste få bukt med. Blir lätt så när man är hemma haha

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Granja Del Toro
4/12/18, 3:27 PM
#5

Detox vecka hjälper dig att få bort onödig kroppsvätska som inte behövs, samt att du blir piggare och gladare,  orkar mer…

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Fridaaaa
4/12/18, 3:28 PM
#6

#5 Är inte det shakes, drycker och sånt enbart? När man kör det?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Granja Del Toro
4/12/18, 3:41 PM
#7

#5 Nej shakes är gjorda av glass oftast eller helmjölk. Smoothies gör man av icke mjölprodukter, oftast av saft av frukter eller morötter morotsaft och liknande och mixar det med olika frukteroch grönsaker i en blandare, 🙂 Banan ger en ganska tjock konsistens på smoothin när du blandar det med kokosmjölk och ananas, samt kryddar lite med kanel. Blir riktigt gott och ger en mättande känsla när man vill ha mellanmål om man känner sig hungrig.🙂

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Fridaaaa
4/12/18, 3:48 PM
#8

#7 Shakes behöver inte vara glass eller mjölk nej :) 
Jag vet vad smoothie är - inte nämnt smoothie? 

Men vad menar du med detox? 

Är enbart mat som gäller för mig :) Ska vara hållbart och inget "tillfälligt" så att säga :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Granja Del Toro
4/12/18, 4:05 PM
#9

Detox är när man rensar kroppen från gifter som finns i vår mat numera samt i omgivningen. Om kroppen får i sig för mycket gifter så börjar levern gå i högvarv på grund av att den inte hinner med att rensa bort allt gift som kommer in. När levern går på högvarv så blir levern trött och inte börjar funka som den skall. När levern går i högvarv så säger kroppen dg det med att du blir tröttare än vanligt, har mer värk en vanligt, känner dig mer håglös än vanligt, har hvudvärk och migrän mer än vanligt, känner dig irriterare än vanligt, mer uppblåst än vanligt, sover sämre och mer orolgare än vnligt.  För att nämna vissa toxiner så är socker, nikotin, kofein några av dem, andra är gifter som finns i grönsaker som blivit besprutade av bekämpningsmedel, eller genmodiferade produkter, samt gfter som finns runt om kring oss som kommer från fabriker etc…som exempel olika tungmetaller ec… När man detoxerar så rensar man bort det från kroppen så att levern börjar må bra igen och kan göra sitt jobb ordentligt.. Om levern arbetar på högvarv för läng så kan det leda till olika alvarliga sjukdomar som hjärtsjukdomar, cancer och andra otrevliga sjukdomar, om man inte detoxerar emellanåt så levern inte behöver gå på högvarv hela tiden och så att den kan få börja må bra igen…Under detox får man inte äta kakor, godis aller annat med socker. Man får inte heller dricka kaffe, alcohol eller röka sgg. Då dessa 4 klassas för gift då de är beroende framkalande ämner åt kroppen…Under detox äter man eko mat, och när man börjar detox så dricker man smoothin och grönte, och äter detox soppa i 2-3 dagar. Man går vegan ett par dagar, sedan vegetarian ett par dagar och sista dagen är man förtjänt med en detox rätt med fisk…Du kan läsa mer om det i mitt inlägg 7 Dagrs Sabbath, där jag har skivit om detox veckan. Sm sagt, har gått ner 2 kilo och 100 gram under min detox vecka och jag känner mig oerhört pigg och glad, och så har jag börjat sova bättre också tack vare det. 👍😎

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Granja Del Toro
4/12/18, 4:09 PM
#10

Glömde säga om levern går i högvarv så försämras metabolismen och de gifter som inte levern kan eller hinner rensa bort, omvandlas till fett på kroppen. de där ofina bilringarna som kvinnor inte gärna vill gå omkring med 🙂

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Fridaaaa
4/12/18, 5:14 PM
#11

#9 Vet vad detox innebär :) Men frågade inte vad detox är för något utan vad du menar att jag skulle köra på för detox, finns flertalet olika varianter :)

Tack men det sättet kommer inte passa mig :) Och vill ha långsiktig kost att köra på, inte detox och sånt, utan köra långsiktig kost direkt. Tack ändå! :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

NoEnd
4/12/18, 7:39 PM
#12

Skulle rekommendera dig att fortsätta med promenaden och äta både takt och längd sakta. Sen kan du börja med vanliga basövningar hemma kanske? Först utan extra vikt och sedan med. :) Ät lite och ofta, undvik socker och ät mycket frukt och grönsaker främst! Se till att äta grönsaker till varje mål och inte så mycket tomma kalorier. En grön smoothie om dagen kanske? Och drick mycket vatten!

Fridaaaa
4/12/18, 7:41 PM
#13

#12 Vad tänker du för basala övningar? =)

Äter 3-5 ggr/dag. Inte lätt med en liten men försöker hålla det :) 
Smoothie dricker jag, dock med bär och banan :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Granja Del Toro
4/12/18, 10:27 PM
#14

#13 jag äter 4 gånger 2 makor på mrgonen med en kopp grönte, sedan äter jag luch och middag och fika blir 2 mackor eller osaltade nötter.

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

[Devya]
4/13/18, 7:13 AM
#15

#13 Då får du kanske i dig för mycket frukter. Det är bättre att skippa bären och sätta i spenat eller fast avokado. Man känner inte ens smaken av dem om man lägger i banan eller jordgubbar. Jag gillar inte grönsaker alls men det fungerar utmärkt om jag blandar det med något i en smoothie. Hälsosamt och en bra start på morgonen här hemma. Annars gäller det bara att sätta in mer grönsaker i kosten och minska lite med det andra som du sätter på tallriken. Mindre portioner brukar också hjälpa väldigt mycket. Alltså inte så jättestora förändringar utan ganska små men brukar hjälpa i det långa loppet. Jag själv vill redan nu få min vikt under kontroll då jag är gravid. Det har blivit för mycket skräpmat på sistone tack vare mitt illamående som inte vill tillåta annat..

Fridaaaa
4/13/18, 8:28 AM
#16

#15 Äter 1-2 frukter per dag :) 
Bär är nyttigt och bra :)  Jag dricker smoothie runt 2-3 ggr/vecka. 

Jag är kräsen med grönsaker, och är något jag kämpar med dagligen, och dessvärre inget jag kan utöka som det är nu.

Mjo vet att små förändringar kan hjälpa, har redan gjort flertalet förändringar, är därför jag är ute efter fler tips, både på träning och kost :) Har känslig mage med, så kan inte äta vad som helst heller. 
Äter på små tallrikar (Y) :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
4/13/18, 8:30 AM
#17

Hemmaträning av olika slag vore guldvärt att få förslag på
Kräver dock att bebisen är med, i vagn eller liknande, då jag tränar på dagne och då är sambon inte hemma annat än på helgerna.

(vet att kosten är A & O för viktminskning)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Devya]
4/13/18, 8:46 AM
#18

#16 Visst är det nyttigt men det är ännu bättre om man byter ut lite frukt med grönsaker. De förslag jag har givit smakar inte just något av grönsaker utan mest bara frukt. Så det är inte alls så farligt. Jag själv gillar inte grönsaker så jag förstår dig så väl. :) Jag har just druckit en avokado spenat mango smoothie som smakade helt ljuvligt. Den var krämig och smakade bara av mango. Perfekt. :) Man känner inte alls av spenaten eller avokado. Har du testat det någon gång? Avokado är ju också jättebra för en. Min sambo hatar avokado men dricker mer än gärna mina avokado smoothies. :(

Fridaaaa
4/13/18, 9:00 AM
#19

#18 Eftersom jag äter bara 1-2 frukter per dag, till mellis eller i smoothie så är det inget att byta ut :) 

Har testat olika med advokado, spenat och sånt och nja inget för mig, föredrar med bär eller hoppa det helt :) Vissa köpta med tex mango gillar jag men inte så nyttiga. (inte fått till gott med mango själv)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Devya]
4/13/18, 10:14 AM
#20

#19 Åhh men om du har redan testat så är det givetvis ingen idé. :) Jag brukar köpa frysta mangobitar som jag värmer upp i mikron innan jag lägger det i min mixer. Det brukar smaka så mycket mer då av mango av någon anledning. Nej tyvärr är ju köpta smoothies inte alls så hälsosamma. Tråkigt. :( Men jag tror du ännu lyckas gå ner i vikt om du äter små portioner av mat. :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: