Annons:
Etikettallmänt-viktsnack
Läst 759 ggr
vaniljkaka
4/16/18, 11:00 AM

Hjälp!! Går upp 1 kg om dagen!

Ja känns det som iallafall! Kanske 1 kg i veckan. Har gått upp nästan 10 sen början av februari :( VAD är de för fel??? Kommer ju rulla fram om jag inte gör nått åt de! Känner att det måste va något kroppslig fel på mig. Förr kunde jag äta hur mkt skit som helst utan att gå upp. Fundera på o ge mig på vlcd för o bara rasa i vikt. För jag orka inte krångla med ägg o keso o räkna kalorier. Inte heller minska portioner eller byta ut o hålla på. Vill inte behöva fundera på VAD O hur mkt jag ska äta, med vlcd e de tydligt iaf. Jag har ingen fantasi när de gäller mat. Varför går jag upp såhär fort? Fundera på o söka läkarvård:/

Annons:
Herveaux
4/16/18, 11:12 AM
#1

Här får andra rätta mig, men kan inte obalans i hormoner (sköldkörteln?) göra att vikten får fnatt? Ett besök på VC kanske vore en bra start. 

Att ta till knep för att rasa i vikt för stunden hjälper ju inte i långa loppet om det är dina kost och motionsvanor som behöver justeras.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Honestyisdead
4/16/18, 11:15 AM
#2

Kolla upp dig hos en läkare först och främst.

vaniljkaka
4/16/18, 11:17 AM
#3

#1 rätt säker att min sköldkörtel kollades upp innan jag skulle utredas för adhd. Men inte helt säker. Har ju massa symptom som stämmer in på köldkörtelsproblem. Kan man kontakta dom igen om de?

vaniljkaka
4/16/18, 11:17 AM
#4
Herveaux
4/16/18, 11:18 AM
#5

#3 Absolut!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

vaniljkaka
4/16/18, 12:44 PM
#6

Vad kollar läkaren egentligen? Och vad kan dom hjälpa med? Tror inte jag får nått bra piller , för de pillret som va bra o fungerade va väl reducil men det är förbjudet nu är jag rätt säker på. Jag vill göra en magsäcksoperation. Men jag väger 72 å är 158cm och det e väl förlite vikt.

Annons:
[Devya]
4/16/18, 12:54 PM
#7

#6 En magsäcksoperation kommer inte att fixa de problem du har. Tar du inte itu med dina matvanor så lär det inte bli bättre fast du genomgår en magsäcksoperation. Det som händer är att du förstör vad operationen gjorde åt din mage och du återgår till att gå upp i vikt. Det bästa är att kolla upp vad som är fel. Om inget är fysiskt fel på dig så kanske du helt enkelt äter alltför mycket skit. Vid en viss ålder kan man inte mera äta vad man vill utan att gå upp i vikt. Jag kunde äta en massa skräp upp tills 23 års åldern. Då började jag mittiallt gå upp i vikt så jag fick ta och lägga om matvanorna och motionera mera och så var allt ok igen.

Maria
4/16/18, 1:40 PM
#8

#6 Skojar du när du skriver magsäcksoperation? Du har gått upp 10 kilo på två månader och då måste man ju i första hand reda ut vad det beror på.

Finns det ingenting du själv kanske anar är boven i dramat?

Börja med ett läkarbesök för att kolla att allt står rätt till och så får du sedan utgå därifrån.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Devya]
4/16/18, 1:49 PM
#9

"Förr kunde jag äta hur mkt skit som helst utan att gå upp." Det är väl där problemet ligger. Det finns inga genvägar. Antingen tar du itu med din kost eller så fortsätter du att misshandla din kropp. :/

Upp till toppen
Annons: