Annons:
Etikettkost
Läst 981 ggr
sp0ngeb0b
4/20/18, 2:06 AM

App för kaloriräkning?

Hej hej!

Jag har börjat räkna kalorier igen efter ett långt uppehåll. Syftet är att hålla koll på matintaget och makronutrienter. Jag använder appen myfitnesspal, jag tycker den funkar bra men jag tycker den är lite tråkig på något sätt. Inte så peppande liksom.

Så jag tänkte höra vilka appar ni använder och hur ni tycker de funkar? Pris, layout, användarvänlighet, m.m. Extra kul om någon testat flera appar och kan jämföra.

Skulle vara bra om det går att koppla appen till Samsung health (hälsoapp som fanns på min mobil från början), då jag använder den för att tracka min träning och räkna mina steg bland annat. Jag har kopplat myfitnesspal till den och det går bra med träning, men mina steg kommer inte med.

Annons:
[kiko]
4/21/18, 5:57 PM
#1

Jag brukar använda Lifesum. Tycker den är enklast, men jag vet inte om den är så mycket roligare än den du använder

sp0ngeb0b
4/22/18, 1:07 AM
#2

#1 Intrycket jag har fått från Lifesum är att det är snyggare layout och det peppar genom notiser osv. Men då hade jag bara sett screenshots på internet i princip. Men jag bestämde mig faktiskt för att testa Lifesum när jag inte fick svar här på ett tag. 

Det är lite skillnader, ja Lifesum ser snyggare ut osv och det verkar som att man kan få mycket mer hjälp t.ex. genom att välja olika dieter osv. Så Lifesum verkar som en bra app att välja om man är nybörjare eller vill ha en enkel app. Dock gillar jag myfitnesspal bättre då många av funktionerna som finns i gratisversionen där, var låsta i Lifesum. T.ex. att kunna välja hur man vill fördela sina macros, spara recept m.m.

Mooniq
5/2/18, 7:24 AM
#3

Jag körde fatsecret.se som jag kopplade till samsung health.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Upp till toppen
Annons: