Annons:
Etikettallmänt-viktsnack
Läst 626 ggr
Motiverad
5/26/18, 6:25 AM

ny här

Har börjat på min viktresa, Tredje dagen på pulver Är motiverad som mitt namn säger men det är tufft Jag har kontakt med vården regelbundet. Vi pratade om gastric bypas men dr tyckte pulver passade bättre att börja med för min del, . Funfgerar det inte blir det kanske op

Annons:
Mooniq
5/27/18, 8:32 AM
#1

Jag vet inte varför du är överviktig, om det är kostvanor eller sjukdom/mediciner.

Jag vet att jag har ätit mig till min övervikt i kombination av att vara för mycket still. 

Om du liksom jag ätit dig till övervikt så måste du ta tag i dina kostvanor och kritiskt granska vad, hur, när och VARFÖR du äter. Bokför tex på www.fatsecret.se - gratis och jättebra sida, enkel att använda.

Stora mängder kolhydrater gör att kroppen både "lägger på lager" och samlar extra vatten i musklerna. Dra ner på kolhydraterna och speciellt de snabba kolhydraterna som oftast är kaffebröd, godis, läsk, spannmål/bröd/flingor.

Lägg till grönsaker till varje måltid och om du har sug mellan måltider så gör tex en enkel råkost/pizzasallad av finstrimlad vitkål, lite salt, peppar, olja och vatten. Mättar fint för att undvika annat småätande.

Lägg upp en långsiktig plan och om du inte redan tillfört aktiviteter i vardagen så kolla vad du kan göra - promenader, simma, dansa, zumba, cykla etc.  När kroppen krymper behöver huden krympa i samma takt och aktiviteter/träning gör att cirkulationen ökar och kropp och hud krymper tillsammans. 

Jag är helt emot piller och pulver - för det betyder enbart att du tappar vatten under en period och sen sätter du istället kroppen i krig och nästa viktnedgång blir än kämpigare - se över dina kostvanor och ändra dem för resten av livet istället. 

Jag säger att jag har en superspararkropp och tyvärr får jag tacka nej till mycket gott - men hellre det än en hjärtinfarkt eller diabetes eller högt blodtryck som möjlig följd. 

Skickar pepp och jävlar anamma såklart 😃

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Upp till toppen
Annons: