Kost

Väga maten?!

2018-05-27 11:58 #0 av: Bara Anna

Ok, jag tycker jag äter nyttigt, rör på mig eller tränar varje dag. Ändå hår jag inte ner. Min misstanke är att jag även om maten jag äter är bra så ligger jag på ett energiöverskott. Så jag har bestämt mig för att räkna antal kcal jag får i mig under 2v. Men, hur 17 gör man?

Alltså, jag fattar principen. Men hur gör jag tex när jag lagar till hela familjen? Lagar eget vid sidan av? Delar allt färdiglagat i portioner efteråt. Svårt med mos och soppa etc ....
/förvirrad

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Anmäl
2018-05-27 12:01 #1 av: Hera

Du får väga alla ingredienser och sedan dela upp i portioner och dela med det.

Anmäl
2018-05-27 12:23 #2 av: Mooniq

www.fatsecret.se

En del får du väga, mäta. Om du tex gör egna köttbullar så kan du ta det fatsecret föreslår men det kan ju skilja lite i vilka ingredienser man har. 

Om du har matsug så tipsar jag om pizzasallad/råkostsallad att ha i kylen och äta när du är sugen. Finstrimlad vitkål, olja, vatten, salt och peppar. 

Älta inte problem - skapa lösningar!! FunderarSkrattar

Anmäl
2018-06-10 09:13 #3 av: MonicaLagerquist

Vitkålssallad är min räddare i nöden.

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2018-06-10 14:10 #4 av: sp0ngeb0b

Jag brukar göra storkok till mig själv, och då lägger jag in alla ingredienserna som ett recept i appen (jag använder myfitnesspal), där väljer man också hur många portioner det blir av receptet. Sedan när man loggar maten så blir det automatiskt loggat per portion. Hoppas du fattar hur jag menar Gapskrattar 

"Before you ask someone why they're vegan - ask yourself why you're not."

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.