Allmänt viktsnack

Viktminskning efter graviditen

2018-06-04 15:26 #0 av: Fridaaaa

Jag gick upp 30 kg när jag väntade sonen. Gått ner 10 av dem, så har 20 kvar plus runt 8 kg som jag ville ha bort innan graviditeten.

Någon som har bra tips?
Inte LCHF eller räkna kcal :) VV tycker jag kostar för mycket.
Hållbar livsstil såklart. Käkar på små tallrikar nu regelbundet, men allting har stannat av flera veckor nu.

Går just nu barnvagnspromenader samt mammamageappen :)
Ammar inte! :) 

 Medarbetare: rexkaniner, Support.
Min vardagsblogg: Vardagsblogg 
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2018-06-04 15:58 #1 av: -hanna-

Äta lite mer protein som är mättande och mindre kolhydrater. Jag menar inte lchf men kanske lite mindre pasta/potatis bara. Och mycket grönsaker till. Såklart dricka vatten, undvika läsk osv, Det gör du ju säkert redan.

Anmäl
2018-06-04 16:00 #2 av: Fridaaaa

#1 Redan minskat pasta och potatis :)  
Ja sånt kör jag redan :D Dricker läsk men enbartlite och endast helg :) 

 Medarbetare: rexkaniner, Support.
Min vardagsblogg: Vardagsblogg 
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2018-06-04 16:11 #3 av: -hanna-

Då kan du nog inte göra så mycket mer än du gör. Man måste ju få äta sig mätt liksom. Och med en liten att ta hand om med allt vad det innebär hinner man inte med hur mycket träning som helst heller..

Det är ju vanligt med platåer när man går ner i vikt. Jag gick ner 8 kg sen stod det still läänge innan det plötsligt tog fart igen. Utan att jag ändrat något. Nu har jag inte varit gravid men tjock har jag varit.

Anmäl
2018-06-04 16:47 #4 av: Fridaaaa

#3 Tror absolut att det finns mer att göra :)

 Medarbetare: rexkaniner, Support.
Min vardagsblogg: Vardagsblogg 
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2018-06-04 20:01 #5 av: Mooniq

Öka ämnesomsättningen. Kan vara svårt med liten bredvid men det finns många smarta hemmagrejer - typ zumba, dans, wii - olika sporttävlingar där du bowlar, åker skidor, boxas etc. OM du har en trappa där du bor - sätt timer på 3-4 minuter - spurta upp o ner så fort du orkar. Om du har ett liggunderlag så kan du googla yoga/poweryoga. 

tänk på att det kan bli för mycket proteiner oxå - du bör äta ungefär 1 - 1½ gram protein x din idealvikt. 

jag körde ett test för några år sen och åt ägg halva dagen - typ till frukost o lunch. Kokta, stekta eller omeletter - de mättar bra och har lite kalorier, sen åt jag riktigt middag och eventuellt nåt litet kvällsmål - kanske nåt att prova, eller att ha grönsaksdagar. 

Älta inte problem - skapa lösningar!! FunderarSkrattar


Anmäl
2018-06-04 20:03 #6 av: Fridaaaa

#5 Äger tyvärr inget wii
Ja det blir hemmaträning av något slag. Kan träna när han sover eller ligger i babygymmet :) 

Haha ja så mycket ägg kan inte jag äta :P 
Tips på annat proteinrikt? Kyckling och tonfisk vet jag :)

 Medarbetare: rexkaniner, Support.
Min vardagsblogg: Vardagsblogg 
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2018-06-04 20:05 #7 av: Mooniq

Blandad sallad med kyckling eller tonfisk, eller rökt fisk - jättegott nu på sommaren. Sommartid så startar jag ofta dagen med en rejäl blandad sallad - fast jag har kokta delade ägg till. Glad

Älta inte problem - skapa lösningar!! FunderarSkrattar


Anmäl
2018-06-04 21:42 #8 av: nypisnina

Tycker verkligen att du ska räkna kalorierna du stoppar i dig. Oftast så äter man mer än vad man tror och då är det svårt att gå ner i vikt. Byta ut sina kylvaror till lättare produkter är en bra grej, äta grovt bröd, äta frukt som mellanmål, skippa smör på mackan och bara ta skinka eller något på smörgåsen o.s.v. det minskar kalorierna avsevärt.

Anmäl
2018-06-05 06:35 #9 av: Fridaaaa

#8 KOmmer som sagt inte att räkna kalorier. Jag har kört på den metoden innan och så fort jag slutade räkna stannade det av och sedan sakta ökning igen. Samt att jag inte mår bra av att räkna heller.

Kör enbart fullfettiga produkter. Håller mig mätt längreoch bättre energi. Lättprodukter blir jag hungrig snabbt och sämre med energi. SAmt tror på forskningen som säger att lättprodukter är sämre :) 

Äter sällan bröd. Kör knäcke :) 

 Medarbetare: rexkaniner, Support.
Min vardagsblogg: Vardagsblogg 
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2018-06-09 00:29 #10 av: sp0ngeb0b

Hur länge har du hållit på med din viktnedgång? För om man kör på länge kan det behövas att man tar typ en vecka där man äter mer, för att sedan fortsätta dieten igen. Jag har fått instruktioner av en vän som är väldigt intresserad och insatt, och hans råd till mig är att äta kaloriunderskott i ca 6-8 veckor, sedan ligga på +/- 0 i 2 veckor, och sedan börja om igen. På så sätt vänjer sig inte kroppen vid underskottet. Och ja, jag läste att du inte räknar kalorier, men det kanske kan vara en idé att testa att äta lite mer en vecka innan du går på det igen. Alla kroppar fungerar ju olika så man får prova sig fram.

"Before you ask someone why they're vegan - ask yourself why you're not."

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.