Annons:
Etikettallmänt-viktsnack
Läst 896 ggr
Nisfisen06
6/27/18, 8:11 AM

Gå ner i vikt, hjälp!

Efter att levt ett väldigt oroligt förhållande har jag gått upp 20kg på ett år. Förra sommaren stod vågen på 75kg och är nu uppe i 95kg. Vilket jag aldrig har vägt. Så nu vill jag ta tag i det hela och gå ner i vikt. Funderade först på att lägga om kosten och äta 16:8 metoden. Men sen läste jag lite om LCHF och är inne på det nu. Jag har inga problem med att äta men är väldigt kräsen. Så kosten lär bli väldigt enformigt. Och sen har jag det också att maten ska äta direkt från spisen. Så har lite svårt att äta maten som blir uppvärmd i micron. Så jag undar om det går att köra LCHF och äta varm mat en gång om dagen och resten av måltiderna äta kall mat. Hoppas ni förstår hur jag menar.

Annons:
parsley
6/27/18, 8:39 AM
#1

Är du intresserad av LCHF, så tror jag du får bättre information på Kolhydrater.iFokus eller på Kostdoktorns forum. Du kan äta LCHF och följa 16.8 samtidigt om du vill och du kan äta varm mat en gång om dagen om du vill och kall mat eller rester de andra målen.  Är du kräsen så kan du äta de livsmedel du vill och som är tillåtna inom LCHF, om du väljer att följa den dieten.

Fridaaaa
6/27/18, 8:41 AM
#2

LCHF testade jag. Passar inte mig som är kräsen samt känslig mage
Just nu räknar jag kalorier istället. Kan äta allt, men ligga inom kaloriintaget :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
6/27/18, 9:50 AM
#3

Vad är det som har gjort att du gått upp i vikt? Jag tänker att det är här som man kanske kan börja och återgå till gamla vanor.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: