Annons:
Etikettträning
Läst 2380 ggr
Wilma.frågor
2018-07-17 20:09

Är jag mullig?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Är jag lite mullig? Mina vänner är typ dubbelt så smala som jag. Det är även en kille i min skola som säger att jag är tjock….. Nej… Det är 3 killar som säger det:(:(

Annons:
Carmarino
2018-07-17 20:11
#1

Då är nog dina vänner anorektiker, och killarna korkade. Du är inte tjock, utan helt normal.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Stallmima
2018-07-17 20:14
#2

Nej. Grabbarna är nog lite tjocka i skallen hahaha   😂  skämt å sido, försök att inte lyssna på andra trots det är svårt

Caeli
2018-07-17 20:21
#3

Nej, du är absolut inte mullig! Du har en snygg midja. Hade gärna velat ha en sån…

Calcifer
2018-07-17 20:22
#4

Verkligen inte.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Zadeira
2018-07-17 21:19
#5

Absolut inte, du är smal!

[Tuulikki]
2018-07-17 21:43
#6

Du är smal

Annons:
Herveaux
2018-07-18 08:57
#7

Nej du är inte tjock. Nej dina vänner är inte dubbelt så smala som du. 
Försök att inte jämföra dig med andra och sätt proppar i öronen när andra slänger ur sig såna kommentarer. Typiskt tonårskillar att vräka ur sig saker som dom vet ger en reaktion…😟 Vågar lova att det inte bara är du som får höra "Du är tjock!", 
puckon brukar inte ha så bra fantasi. 

Om du vill, orkar, vågar så vore det kanske bra att berätta för er lärare eller klassmentor om hur vissa killar beter sig och hur det får dig att känna. 
Att prata om respekt och självkänsla/självbild är viktigt.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Honestyisdead
2018-07-18 09:41
#8

Du är smal.

224
2018-09-17 15:12
#9

Om du själv håller kallar dig för tjock? så skojar dom bara med dig :D du ser ut som en smal vanlig ung tjej, någorlunda aktiv å inte så intresserad utav mat, typ :)

BlåPastell
2018-11-25 20:49
#10

Du är väldigt smal, helt ärligt.

https://www.youtube.com/channel/UClGM27x5NbIO8ODd7aW5I9Q?view_as=subscriber

Mooniq
2018-12-11 08:53
#11

Nej, du är inte mullig. 

OM du själv upplever att magen är uppblåst så kan du kolla att utesluta spannmål några dagar för att se om magen lugnar sig - ibland kan magen reagera fastän man inte är glutenallergiker och då kan man ofta få en uppblåst mage - men jag tycker av kortet  att du inte har det problemet. 

En reflektion - på 40 år har kvinnoidealet bantats över 30 kg - vilket jag tycker är sorgligt. Titta på äldre bilder av kända kvinnor - de har kurvor & ofta korsett som de bär under klänningarna men de är såå vackra. Kurviga kvinnor är vackra. Magra "moderna" kvinnor saknar kurvor. vilket gör mig enormt ledsen. 

Jag förstår oxå att trycket på att vara smal är enormt idag, då utseendet är allt. När jag växte upp så var trycket inte lika mycket kroppsfixerat - utan mer klädfixerat - att man skulle ha vissa märken för att passa in. Tragiskt om du frågar mig - då personligheten är allt hos varje person 🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Upp till toppen
Annons: