Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 683 ggr
blackwood
8/1/18, 9:37 AM

Ser ingen skillnad.

Hej. Jag har sedan januari kämpat mig ner 17 kg. Är väldigt nöjd med mina resultat men har fortfarande lika långt kvar tills jag är i mål. Det jag dock stör mig på är att ingen tycks märka att jag gått ner något. Varken min familj, sambo eller vänner. Hur är det möjligt? Har gått ner 3 klädstorlekar så jag tycker folk borde se skillnad. Jag vet att man inte ska söka bekräftelse hos andra men det känns som viktnedgången bara är i mitt huvud :(

Annons:
eli1991
8/1/18, 10:06 AM
#1

Förstår att det känns tråkigt att inte få "cred" av omgivningen för din viktnedgång. På vissa människor syns det direkt medans på andra är det lite svårare att se.
Menar verkligen detta i all välmening och jag hoppas att du inte tar illa upp för det är inte min tanke. Men detta är en resa du gör för din egen skull, för att du ska må bra. Du måste äta rätt för din skull, träna för din skull. Självklart är det kul med pepp från omgivningen men tänk på att du lligger i fokus, att du vinner på detta. Stay strong :)

blackwood
8/1/18, 10:49 AM
#2

Jag förstår absolut vad du menar! Jag hade nog aldrig kunnat gå ner så här mycket om jag inte gjorde det för mig själv. Det hade bara varit kul om i alla fall mamma sagt nått 😅

blackwood
8/1/18, 10:49 AM
#3

Jag förstår absolut vad du menar! Jag hade nog aldrig kunnat gå ner så här mycket om jag inte gjorde det för mig själv. Det hade bara varit kul om i alla fall mamma sagt nått 😅

Åsa S
8/1/18, 10:50 AM
#4

Det är ju inte alltid folk tittar på andra människors storlek/utseende vet när jag gick ner en hel del, mannen jag jobbade nära såg ingenting utan det var en kvinnlig kollega som sa att det syntes att jag gått ner medans min kollega bara tyckte att jag hade väl alltid varit smal hela tiden. Min egen far såg inte ens när jag klippt av mig mitt midjelånga hår till page så en del människor hänger inte upp sig så på sina närmänniskors utseende varken före eller efter förändringen vilket jag nog mera ser som sunt, finns ju viktigare saker än utseendet viktigast är väl att man själv är nöjd det är ju för sin egna skull man går ner inte andra människors..

Upp till toppen
Annons: