Annons:
Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1056 ggr
silverfiisk
2018-08-06 22:11

Kaloriunderskott

Hej,

Jag har försökt gå ner i vikt genom att minska mitt kaloriintag ganska mycket, men jag står bara ut i några få dagar innan jag blir alldeles för hungrig. Hur gör ni för att stå ut? Vänjer man sig eller är det bara att stå ut med att vara hungrig? Har ni tips på kalorisnåla men mättande saker att äta så tar jag gärna emot det :) Hur många kalorier bör man få i sig under en hel dag?

Annons:
Thotis90
2018-08-09 16:56
#1

Jag är väldigt liten i maten (orkar typ en halv tekaka och ett halvt medelstort äpple innan jag är mätt) och blir därför fort hungrig igen. Jag försöker ignorera hungern och äta med 3-4 timmar mellanrum, hur hungrig jag än är. Hungern om dagen är jag van vid, men den enorma hunger jag har på morgonen tror jag aldrig att jag kommer vänja mig vid. 

Hur många kalorier man behöver få i sig per dag beror på många faktorer: ålder, kön, muskelmassa, aktivitetsnivå m.m. Det finns generella riktlinjer enligt de Nordiska näringsrekommendationerna, men behovet är såklart individuellt. 

/hon som studerar till dietist

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

nypisnina
2018-10-06 15:14
#2

Då äter du troligen för lite. Man ska må bra när man går ner i vikt, inte späka sig. Ibland kan man behöva byta ut sina saker man brukar äta för att få i sig mer helt enkelt, men ibland är det också så att man går ut för hårt vilket resulterar i att det inte funkar. Ät lite mindre men oftare. Det är bra att ligga mellan 1300-1500 kcal, men det passar inte alla, vad man har för livsstil och hur man tränar o.s.v. spelar in mycket. Pröva dig fram. Protein är mättande så som ägg, keso, kvarg, kyckling, fisk.

VeilofElysium
2018-10-12 23:51
#3

Jag är ganska liten i maten jag med på senare tid. Jag jobbar mer en heltid för att betala för dubbla boenden och sparar för körkort men jag har märkt att jag blir betydligt mättare av varm mat som Soppor och grytor för att det tillfredsställer mer än en sallad framförallt nu när det är kallare ute. Jag är vegan så inga animalier men blir mätt ändå.

Upp till toppen
Annons: