Annons:
Etikettkost
Läst 991 ggr
gickan87
8/13/18, 9:34 PM

Lätta kvällsmål?

Jag jobbar ofta 11-20:00 och har då lunch vid 14-tiden sedan brukar jag ta en frukt vid 17-18 nån gång.

När jag kommer hem vid 20:30 så är jag hungrig och då blir det lätt ett par rostmackor eller en fylld baguett. Eller också blir nån snabb färdig mat eller korv med (mörkt) bröd.

Behöver tips på snabbtillagade kvällsmål som inte är så kolhydratsrika..

MVH Erika :)

Annons:
Åsa S
8/13/18, 9:44 PM
#1

Nån matig soppa i kylskåpet har jag ofta de veckor jag kommer hem ungefär vid den tiden bara att värma i mikron.

Gredelin
8/13/18, 9:50 PM
#2

Salami, finns med 0,5 g kolisar/100g. En bit dessertost, själv är jag förtjust i Cambozola. En bit Brie är också mättande

Honestyisdead
8/13/18, 10:00 PM
#3

Keso, kycklingfile, matig sallad

gickan87
8/13/18, 10:45 PM
#4

#1 Har kört med pulversoppa, men antar att den är bättre om man gör den frn grunden, tack!

MVH Erika :)

gickan87
8/13/18, 10:45 PM
#5

#2 Så du menar att man äter osten/salamin utan nåt till?

MVH Erika :)

gickan87
8/13/18, 10:46 PM
#6

#3 Det är ju både snabbt och gott!

MVH Erika :)

Annons:
Sindri
8/14/18, 12:32 AM
#7

Om jag äter så sent går jag absolut upp i vikt. Men du kanske inte kan ta en till matpaus på jobbet? Det vore hur som helst bättre om du inte åt frukt på jobbet eftersom det gör dig mer hungrig när du kommer hem.
Jag skulle prova lite ostbitar, skinka, korvbitar, cocktailtomater etc i en liten burk som du kan äta som plockmat.
Sedan kan du klara dig på en lättare soppa eller sallad när du kommer hem.  Jag förordar alltid storkok, den lilla extra tid du lägger ner på att laga fler portioner mat får du igen flera gånger om när du slipper laga de andra måltiderna.
Så skönt att bara sätta sig ner och äta och koppla av.

Åsa S
8/14/18, 11:37 AM
#8

#4 nä pulversoppa är inge vidare det mättar ju knappt nått heller. Jag brukar ofta göra sånt som libanesisk linssoppa och liknande baljväxter är bra och mättande. ill man ha nått snabbare kan man ju ta köpt ärtsoppa den mättar mycket bättre än pulversoppa

Gredelin
8/14/18, 1:44 PM
#9

#5 Ja det menar jag. Du frågade efter ngt som var lite kolhydrater i och salami+ en fet ost blir man väldigt mätt av. Det är en vanesak.

Upp till toppen
Annons: