Annons:
Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 1657 ggr
Äppelsnäckan
1/24/19, 10:08 PM

Hur förlorar man hunger?

Jag tänker gå ner i vikt och undrar vad jag kan göra för att förlora hunger snabbt. Jag vet att efter ett tag vänjer sig magen vid mindre mat, men vad gör ni för att inte bli hungriga? Alltså riktiga tips som faktiskt funkar för er.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Annons:
Sugar Mist
1/24/19, 10:26 PM
#1

Nu försöker inte jag gå ner i vikt men däremot behålla min vikt, men jag dricker vatten när jag blir hungrig mellan måltider, för oftast så tänker jag inte på att jag är törstig vilket gör att min kropp istället säger åt mig att jag är hungrig för att då få i sig vätska via maten, så har börjat dricka vatten när jag känner mig hungrig och 8/10 gångerna så fungerar det eftersom min kropp är törstig, inte hungrig. 

Skulle jag fortsätta vara hungrig så burkar jag ta 2-3 majskakor/neutrala riskakor för att få lite mättnadskänsla :)

-

Äppelsnäckan
1/24/19, 10:30 PM
#2

Tack! Ska testa dricka mer! Dricker redan en del vatten med brustablett i men ska öka.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

MonicaLagerquist
1/28/19, 6:03 PM
#3

Jag dricker the.

Stolt ägare till fem La permer

Denna kommentar har tagits bort.
RobinEH
2/5/19, 5:19 PM
#5

#4 Intressant. Vilken svensk läkare skriver ut detta preparat till dig då?

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

equalityheader
2/5/19, 11:32 PM
#6

Aldrig påstått att jag fått det utskrivet av en svensk läkare.

Annons:
RobinEH
2/6/19, 1:02 PM
#7

#6 Ändå skriver du på ett svenskt forum i en tråd där en person ber om råd om hur denne kan dämpa aptiten? Du tycker att det är lämpligt att rekommendera preparat som inte längre får förskrivas på grund av dess biverkningar?

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

sp0ngeb0b
2/7/19, 9:35 AM
#8

Dricka vatten, dricka te, gå en promenad eller sysselsätta mig med något brukar fungera. Alltså, med sysselsätta mig menar jag inte se på TV och sånt utan typ städa eller något annat där jag är upptagen med både händerna och tankarna. När jag har har städ/rensardag kan jag gå hur länge som helst utan att bli hungrig, till slut får jag äta för att jag tappar alla energi i stället.

Thotis90
2/17/19, 7:48 PM
#9

Jag känner mig väldigt tung i magen/icke hungrig av att dricka kolsyrat vatten.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Zav
2/17/19, 8:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Undvika godis, choklad och till viss del chips.
Äter jag sånt får jag sötsug och hunger. Äter jag det inte försvinner både sötsug och onödig hunger :) Tar några dagar dock.

För mig har viktminskningen fungerat genom att jag skaffat vardagliga rutiner som fungerar. Jag har bytt ut potatis och sås mot en enkel sallad både vid lunch och middag. Äter samma frukost varje dag (fil och musli). Dricker mer vatten och äter inte om det inte behövs. Skulle jag bli hungrig, tex vid senare lunch, äter jag knäckebröd eller frukt och dricker vatten.
Jag har inte ersatt småätandet med något eller försökt byta ut potatis mot något som behöver tillagas extra (tex blomkålsris) utan bara slutat äta det. Det enda jag lagt till är grönsaker till middagen och det bör jag ju äta ändå ;)

Eftersom vardagen går på rutin och jag inte behöver tänka på det längre så är det väldigt lätt. Min relation till mat är också mycket sundare än den varit på säkert 20 år.. jag kan äta en hamburgarmeny utan att fundera på det när jag är med kompisar (eller om jag bara blir sugen någon gång) och jag fokuserar inte på mat hela tiden. Jag äter för att leva och har det gott med det, men är inte hungrig och håller inte på att strida mot mi själv med maten.. förr har det kännts som en kamp jag klarat av så länge jag varit motiverad men förlorat när motivationen trutit..

Har gått ner 18kg sedan oktober förra året. Är 0.5kg från målet jag satte upp för säkert 10 år sedan…och det känns rimligt att jag kan gå ner 5-6 kg till.

VeilofElysium
2/26/19, 11:20 AM
#11

Hitta skillnaden mellan att vara hungrig och sugen. Att vara lagom mätt och vara jätte mätt. Det är knappast lätt jag verkar äntligen ha hittat rätt balans och vikten rör sig nedåt. Har inte vägt under 60 kg på flera år innan jag vägde mig imorse så hade det äntligen lossnat. Jag är inte lång så för mig är det ett jätte stort steg.

Mooniq
3/10/19, 9:34 AM
#12

Jag har kokta kalla ägg i kylen. Jag äter 3 gånger per dag. OM jag nångång är hungrig innan måltid så blir det ett kallt kokt ägg med lite salt eller en dutt kaviar på. 

Jag kör lågkolhydratkost mixat med stenålderskost så jag har uteslutit mejerier, spannmål och frukt till 95% - nåt som triggar mitt sug och hungerkänsla extremt. 

Jag är aldrig hungrig och ligger på mellan 1400 - 1800 kalorier/dag - jag har testat att äta lite olika mängd  varje dag för att kroppen inte ska vänja sig vid exakt samma "inkomster". Sen går jag promenader där jag varierar mig oxå så kroppen inte heller vänjer sig vid exakta "utgifter". Jag krymper sakta men säkert. Bra i det avseendet att hud och kropp hinner krympa tillsammans.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[Devya]
4/10/19, 2:34 PM
#13

Jag rekommenderar att dricka te (dock utan socker) det hjälpte mig massor. :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: