Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 1283 ggr
Nanna70
6/3/19, 8:19 PM

”Är du gravid?” - Vad svarar man?

Nu har det inte hänt på länge, men idag var det dags igen. Det har hänt mig fyra gånger tidigare under de senaste åtta åren. Vad är det med folk egentligen?🤔Jag skulle aldrig fråga nån om hon är gravid om jag inte är alldeles säker, om ens då. Särskilt inte nån man träffar för första gången. Detta var på mitt stickcafé och en lite äldre kvinna (60 kanske) som var ny där. Efter lite trevliga inledningsfraser så säger hon ”är det så att du har en bebis i magen?”. Först sa jag bara ”nej jag är inte gravid” och sen i vanlig ton (jag är ganska försynt av mig) ”det var det fräckaste”. Hon bad så mycket om ursäkt så hon skämdes ju och vi pratade inte mer om det. Jag funderade på att bara dra därifrån men stannade. Tyvärr tänkte ju jag på detta under nästan hela e.m/kvällen. Nästa gång, om det händer, ska jag svara ”nej, är du?” eller nåt annat fyndigt. Förslag på repliker mottas tacksamt. En del tycker att jag borde ta det som en komplimang, att jag ser yngre ut än mina 48 år. Men jag blir bara ledsen, deppig, arg. Jag är inte ens väldigt överviktig, men det mesta sitter på magen, det är väl därför. Har nån här liknande erfarenheter?

Titta gärna in på min Blogg: www.annasnyablogg.blogg.se

Med vänlig hälsning,

Anna

Annons:
_Fisken
6/3/19, 10:07 PM
#1

Taskigt. Folk är ibland tanklösa.  Jag har lite mage men jag är karl så jag slipper såna där kommentarer.

Maleficum
6/3/19, 10:15 PM
#2

Har haft väldigt mycket problem med uppblåst mage (är mager som en sticka annars men såg mer gravid ut än min kompis när hon faktiskt var gravid i typ 6 månaden), har dock inte varit med om att någon frågat mig direkt men haft en bekant som frågade min mamma ifall jag var gravid (tyckte bara det var jobbigt så vet inte ens hur jag hade reagerat om nån frågat mig direkt).

Men jag brukade skämtsamt säga till kompis och släkt att det var min glutenbebis (för i början trodde jag det var pga glutenintolerans jag svullnade).

Nu med bättre diet (svullnaden beror främst på IBS) så har jag sällan så extremt svullen mage längre vilket är skönt.

Men förstår mig inte på vad andra har med dem sakerna att göra (oavsett om man nu är gravid eller inte), skulle aldrig falla mig in att fråga någon om dem var gravida, men är väl nåt skumt när det kommer till barn (som att alla säger man kommer ändra sig och smått viftar bort det när man nämner att man inte vill ha barn).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

91Marran
7/19/19, 3:12 PM
#3

Jag får också sådana kommentarer någon/några gånger i månaden. Säger jag nej, så frågar de om jag är säker och varför jag inte är gravid när jag ser så ut. En kund på jobbet pratade med mig om bantning och när min korta smala kollega kom ut till oss så sa hon att så ska du se ut. Sjukgymnasten frågade mig i början. Jag sa att det berodde på mediciner. Han gav sig inte förens jag sa vad jag gick på för medicin. Det hade inte han med att göra, men jag kom ju inte där ifrån. En kund som jag kände till lite (förälder till en gammal klasskamrat) Sa att jag måste vara gravid efter en stunds diskussion. Då sa jag att jag inte hade gjort det på ett och ett halvt år. Har inte alltid fått höra en ursäkt. I de flesta fall inte.

Mvh
Mig

KunskapÄrMakt
8/21/19, 12:44 PM
#4

#3: Helt otroligt. Sådana människor kan man be dra åt helvete.

Honestyisdead
8/27/19, 1:12 PM
#5

"Är du gravid?"

"Är du född ful" hade jag frågat.

Upp till toppen
Annons: