Annons:
Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1096 ggr
Sparven88
2019-08-28 07:25

Modifast

Någon här som testat modifast shakes och Soppor? Gav det resultat? Jag är en tvåbarnsmamma som just nu fortfarande är mammaledig. Trots det vet jag inte när jag ska ha tid eller ork att gå iväg till gymmet. När barnen har somnat är jag inte så värst sugen på att köra iväg till gymmet. Så en tanke var att prova modifast. Jag fick hem shakes och cerealbars igår. Åt två knäckebröd igår till frukost, sen shakes till lunch, cerealbar till mellis, och lite grönsallad (isberg,gurka, rödlök och majs) till middag. Var lite hungrig på kvällen sen, så tog då en shakes. Går det att kombinera mat och shakes, eller kör man shakes så bör man bara käka det? Vet några som kört 5:2 med shakes fastedagarna. Någon som provat? Sorry för ett rörigt inlägg, varit en vakennatt.. Tar tacksamt emot tips och erfarenheter =)

Annons:
Honestyisdead
2019-08-28 14:18
#1

Kanske står det om det på hemsidan https://www.modifast.se/sv/info/anvanda-modifast.html

RobinEH
2019-08-30 15:00
#2

Poängen med dessa är ju att möta ditt näringsbehov av vitaminer och mineraler samtidigt som mängden energi minimeras. Tar man deras LCD choklad som exempel så ger den 860kcal och 100% av det rekommenderade dagsintaget av vitaminer och mineraler vid deras rekommenderade dagsintag med 4 påsar. Måltidsersättningarna har inte lika koncentrerade mängder av vitaminer och mineraler.

Att kombinera olika typer av kost-/måltidsersättningar och mat kommer inte direkt att förstöra poängen med dem, men tänker man använda sig av dessa produkter under en längre tid så borde man se till så att man får i sig tillräckligt med vitaminer och mineraler. Tanken med kostersättningarna (LCD) är att ge ett lågt energiintag och därmed snabb viktnedgång, därmed finns det ett spelrum att lägga till mat och samtidigt kunna minska i vikt om man skulle känna för det. Tar man avsteg från dessa kostprogram så är det bra att tänka på åt vilket håll man tar avsteg.

De har exempel på hur man kan kombinera mat och ersättningar på deras hemsida https://www.modifast.se/sv/info/forslag-trappa-ner-vanlig-mat.html

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Upp till toppen
Annons: