• Om iFokus
  • iFokus-bloggen
  • Intressesajter
  • Starta en sajt
  • Support
  • Logga in med Facebook
  • Bli medlem
  • Logga in
iFokus Hoppas du har en bra dag!
Reworking iFokus
  • Om sajten
  • Lexikon
  • Länkar
  • Medlemmar
  • Sök
  • A A
Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen Personliga berättelser Allmänt viktsnack Bantningsmetoder och preparat Bulimia Nervosa Ifokus och sajtinformation Kost Köp/sälj/bytes Läs- och sevärt
Kaloriräkning...
10 svar

ManU77
2014-01-17
Äpple Cider Vinäger - Diet
7 svar

Bantningsmorsan
2014-01-08
Maten som gör dig fet
18 svar

Lilja3
2013-12-26
Förändring
8 svar

Stormblomma
2013-09-01
Stolt
4 svar

dermot
2013-06-15
shapeup
12 svar

Vovvie94
2013-05-19
Gratis coaching
0 svar

Sjöstjärna
2013-05-08
Orsaker till övervikt
0 svar

Siggebus
2013-02-18
Mål?
18 svar

Zorro_Tiger
2013-01-15
Går bara upp
163 svar

**Malin**
2013-01-14
Vad tycker ni om detta?
16 svar

Nali
2013-01-06
Min viktblogg, gå ner 23kg
7 svar

theroadtohappiness
2013-01-04
Min blogg
5 svar

bestronganddoit
2012-12-31
Bra podcast viktminskning och vetenskap
0 svar

Lojs
2012-10-30
Artikel om socker-ute på nätet
3 svar

Joanna76
2012-08-12

Nästa »

Mediciner Off topic Operationer Personliga berättelser Recept Träning Träningskompisar sökes! Viktrelaterade sjukdomar Ätstörning; Utan närmare specifikation (UNS)

DNP: bantning med dödlig utgång.

I medier har det nyligen uppmärksammats om ett fall där en kvinna dog efter att ha använt bantningsmedlet DNP. Hon är dock inte den första att gå denne väg till mötes vid användning av DNP. DNP är ett känt dödligt bantningsmedel som läkemedelsverket varnade för redan 2013. Läs mer »

Den "o"viktiga frukosten

Frukost eller inte frukost. Lägger frukost ved på brasan eller förser den en bara med extra kalorier? Artikeln rör en intressant studie som kan ge svar på frågan. Läs mer »

Liverapportera med mobilen på iFokus

Dela med dig av dina äventyr direkt på mobilen! Läs mer »

Dukan-metoden

En diet som består av 4 olika faser med målet att man ska nå sin idealvikt inom lagom långt tidsspann och därefter kunna behålla sin vikt livet ut. Inget kaloriräknande, utan en konkret lista på 100 livsmedel som kan ätas obegränsat. Läs mer »

Sajtregler på Viktminskning

Innan du skriver på sajten vill vi att du läser igenom och godkänner våra regler. Läs mer »

Jag lider av en ätstörning, men är ändå överviktig

Till utseendet ser jag ut som en ganska vanlig ungdom. Men endast få som umgås med mig vet vad jag går igenom. Men min familj vet ingenting, fast jag tror att dem vet, Dem borde veta att någonting är fel med mig! Den dagen när jag är tillräckligt stark, ska alla få veta. Min sjukdom är BED - Binge Eating Disorder , med andra ord, jag är en hetsätare. Fast om jag får säga själv, så är jag mer lik en Bulimiker. Läs mer »

Tävling!

Äntligen är det dags för tävling här inne hos oss på viktminskning.ifokus! Första pris är en bok om vår vardagliga hälsa från Brombergs förlag. Läs mer »

LCHF

Low Carb High Fat, eller LCHF, är en diet som under de senaste åren blivit mycket populär bland personer i behov av viktnedgång, diabetes och många andra sjukdomar. LCHF har fått ta en hel del kritik och har av en del hävdats vara direkt skadlig för kroppen. Men området är inte helt utforskat och dieten har för många förändrat deras liv mot det bättre. Läs mer »

Glykemiskt Index (GI)

Glykemiskt Index är ett populärt mått för olika livsmedels blodsockerpåverkan. Måttet togs ursprungligen fram för att underlätta för diabetiker men blev snabbt populär även hos icke-diabetiker. Idag används GI exempelvis för att definiera "långsamma" och "snabba" kolhydrater. Men det finns stora problem... Läs mer »

iFokus mot mobbning

Mobbning (även kränkande särbehandling) innebär att en eller flera personer utsätts för systematiska uppsåtliga handlingar som anses hotfulla eller störande inom en social grupp. På iFokus har vi kommit överens om att inte tolerera mobbning. Läs mer »

Från min verklighet

I den här artikeln får vi följa ytterligare en människas historia med ätstörning. Ett utdrag från hennes verklighet. Läs mer »

Resan upp och ner igen

Viktminskning är inte bara resan nedåt. Ibland går det också upp. Hur tar man sig tillbaka till nedförsbacken? Läs mer »

Viktväktarnas produkter

Viktväktarna är bara en av många som erbjuder sina egna produkter. Här kommer jag att ta upp de som jag har testat, och betygsätta dem. Läs mer »

Nya inlägg på iFokus

• Vad minns du från 1989?
  • Pokémon VHS och DVD Filmer
  • Undvik julens faror
  • Atlas bur till katt.
  • Bocken på besök
  • Pokémon Anime Episod 152
  • Förkylning ?
  • Tarmprolaps
  • - Visa fler -
Om iFokus Mobilversion Annonsera Kontakta oss Support Användaravtal Skrivregler Cookies
iFokus logo

LONDON - NEW YORK - PARIS - MILANO - TOKYO - HONG KONG - RESTEN AV VÄRLDEN

© Copyright Internetfokus i Sverige AB

Tillbaka till toppen