Annons:
Etikettallmänt-viktsnack
Läst 4278 ggr
Fridaaaa
10/11/15, 5:08 PM

"sitter fast"

Var så duktig och gick ner och hade inte mycket kvar, sedan vt jag inte riktigt vad som hände men började gå upp igen, stoppat det dock men sitter fast och går inte ner, inte gjort på evigheter nu.

Vet inte vad jag ska göra :(
Är kosten främst. (nej inte LCHF!) Motion blir det med promenader och cykling.

Hade 2-3 kg innan nu är det 6-7 kg :(
Ja jag mäter mig också. Men händer inget neråt där heller :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Bill&Bull
10/11/15, 5:23 PM
#1

Det brukar vara en period då man stannar för kroppen vant sig så då kan man behöva förändra något tex en annan träningsform och variera med.

||My Love For Animals Is Immortal||

Fridaaaa
10/11/15, 5:26 PM
#2

#1 Varit så länge nu, känner mig så omotiverad just nu när det inte händer någonting :( Speciellt när det gått så pass lång tid nu utan skillnad :(

Är som sagt kosten som är a&o, utgör typ 80% av viktminskningen.
För mig ska träning vara roligt, annars ger det inte så mycket för mig, men inte hittat något mer jag tycker är roligt, som jag har råd med :( Kan bara köra hemmaträning i någon form.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Aniara14
10/11/15, 9:15 PM
#3

För att gå ner i vikt och behålla det, så mer eller mindre måste man äta en stor andel grönsaker, minst hälften av allt man äter, för att det är det enda som innehåller bara lite kalorier. Men eftersom du inte gillar dom flesta grönsaker så blir det ju svårt/omöjligt för dig att följa den rekommendationen.

Det är ju i alla fall jättebra att du är aktiv och ute och går och cyklar, så borde åtminstone den eventuella hälsorisken med övervikten vara väldigt liten.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Fridaaaa
10/11/15, 9:17 PM
#4

#3 Nja måste anser jag inte, jag gick ner innan utan att äta minst hälften grönsaker, vet andra som lyckats med :)
Börjat dock med lite fler men äter gurka, majs, viss sallad och även viss wook :)

Ja jag är inte överviktig, men har kärlekshandtag kvar som jag vill bli av med som inte vill bort :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Aniara14
10/11/15, 9:24 PM
#5

#4 Ja, det kanske är möjligt i vissa fall för vissa personer att gå ner i vikt utan särskilt mycket grönsaker i kosten, men att sen också behålla den lägre vikten på lång sikt och helst hela livet är nog mycket svårare eller kanske omöjligt, skulle jag tro.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Fridaaaa
10/11/15, 9:25 PM
#6

#5 Omöjligt tror jag absolut inte. Jag gjorde det innan jag träffade sambon, så borde inte vara omöjligt nu heller :) 
Kalorier in kalorier ut oavsett om det är massa grönsaker eller inte :) Tror absolut man kan gå ner samt behålla vikten utan att äta massor av grönsaker, men är vad jag tror och vet :) 
Är ju så: olika dieter passar olika människor :)

Hade gärna ätit fler sorters grönsaker,om jag hade kunnat. Har kämpat för att försöka lära mig men längre än såhär kommer jag tyvärr inte, inte just nu i alla fall.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Aniara14
10/11/15, 9:41 PM
#7

Om du vet precis hur du ska gå ner i vikt och behålla den lägre vikten utan att äta mer än lite grönsaker, då är ju problemet löst, då är det ju bara att göra så.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Fridaaaa
10/11/15, 9:44 PM
#8

#7 Finns anledning till att jag "sitter fast", hade det varit så simpelt hade jag inte suttit fast utan gått ner i vikt….

räknade kalorier innan men sedan stannade det av, började reglera och sedan gick det åt pipan :/ Samt extremt trött på att räkna jämt också :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Aniara14
10/11/15, 9:53 PM
#9

#8 Ja, men vad jag menar är att du känner ju dig själv och din kropp och dina reaktioner bäst, mycket bättre än någon av alla oss andra här. Så om du inte själv klarar att gå ner i vikt och sen behålla den, så är det ju ännu svårare eller helt omöjligt för nån annan utomstående att säga hur du ska göra.

Det här med att man "måste" äta mycket grönsaker är ju bara för att det, såvitt jag vet, är det enda i matväg som innehåller tillräckligt lite kalorier. Nästan allt annat innehåller ju mer eller mycket mer kalorier/energi. Och man måste ju faktiskt äta en viss mängd mat i hekto/kilo varje dag för att inte behöva gå hungrig hela tiden.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Fridaaaa
10/11/15, 9:58 PM
#10

#9 Jag går dock inte hungrig. Är inte stor i maten heller. I regel fått kämpa många dagar för att ens komma upp i bra antal kalorier per dag.

Men vill helst inte körapå denna dieten mer dvs räkna kalorier :/

Håller dock inte helt med dig, bara delvis och man måste ju kunna be om råd & tips vad man kan prova istället? Annars skulle ju inte PT, sånahär forum mm behöva finnas.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

jossan...
10/11/15, 10:07 PM
#11

jag tycker att tipsen du fått är bra och du agerar väldigt avvisande kring dem vilket är synd… Jag tror att du borde byta träningsform eller öka mängden träning. Släng in lite styrka bara, det finns miljoner övningar och videos på internet. Det kan värka tråkigt innan man börjat men om man sätter ett mål eller följer någon utmaning så brukar det motiver och göra allt mycket roligare!

Gud vad bra jag stavar…

Fridaaaa
10/11/15, 10:10 PM
#12

#11 Vilket har jag agerat avvisade till? ingenting vad jag kan se. I princip inga tips har getts. Ändra kost eller träning är endamen inte vad/hur annat än "mer grönsaker" typ.
Promenader och cykling kan jag inte ta bort då jag utför det med hundarna.Kan bara lägga till men inte byta.

Styrketräning är ingenting för mig (styrketräning förmig är situps, hantlar mm) .Tränings ska vara roligt för att det ska ge så mycket som möjligt anser jag. 
Vet inte dock vilken annan träning jag skulle lägga till, inte råd attåka iväg på det jag vill träna :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Aniara14
10/11/15, 10:33 PM
#13

För att gå ner i vikt och förbli där, så måste man antingen minska intaget av kalorier/energi, eller öka uttaget, eller helst både och. Men exakt hur det ska göras, det kan nog ingen annan än du själv komma fram till.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Annons:
Fridaaaa
10/11/15, 10:35 PM
#14

#13 Det är det jag försökt senaste tja halvåret som ingenting har hänt… Men har inte hjälpt, lägre kcalintag än vad jag legat på som lägst är inte bra för kroppen (legat som lägst på 1200 kcal, men minst 1300 kcal per dag behöver min kropp för att må bra, speciellt till det jag rör mig dagligen) så vetinte vad jag ska göra :/ Ligger jag på över 1600 kcal ökar jag :/ Så tro mig, har försökt :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Aniara14
10/11/15, 10:56 PM
#15

Det där med att väga all mat och räkna kalorier tycker jag verkar så himla jobbigt och tråkigt så det har jag aldrig hållit på med. Jag tycker det är mycket enklare att bara äta lagom portioner av sån mat som jag vet innehåller lite kalorier. Enligt vissa kostexperter så kan man i stort sett äta fritt utav allt som ligger under 50 kcal/100 gr utan att gå upp i vikt. Fast det blir ju svårt förstås om man som du inte gillar dom flesta grönsaker.

Ett bra tips för att undvika mängder av onödigt fett är att koka maten istället för att steka allting. T ex att göra en mager fisksås och sen koka fiskfiléer direkt i den går utmärkt, och man sparar disk dessutom vilket alltid är trevligt. 🙂

Det finns massor av recept där det står att man ska bryna saker i fett först och sen lägga över i en stor gryta och tillaga färdigt tillsammans med övriga ingredienser, där kan man lugnt hoppa över fettbrynandet och istället lägga i det i grytan direkt. Blir ingen märkbar smakskillnad, men betydligt färre kalorier.

Man kan ju också strunta i att hälla över oljedressing på sallader, och istället ha nåt mer kalorisnålt alternativ, t ex filmjölk, mixad ananas, pressad apelsin osv.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Fridaaaa
10/12/15, 12:00 AM
#16

#15 tyvärr är det inte mycket varken jag eller sambon äter kokt :( Brukar steka i olja eller göra i ugnen :) Dressing på sallader har jag sällan :) Toppenbra tips och råd :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

jossan...
10/12/15, 6:35 AM
#17

det finns så mycket mer styrketräning! men om du inte vill så kan jag inget göra, hur mycket som helst som inte kostar ett öre.

Gud vad bra jag stavar…

Fridaaaa
10/12/15, 9:43 AM
#18

#17 det var exempel! Sa inte att det bara var det som är styrketräning…. Vet att det finns mer som inte kostar, inte sagt något annat. Ska bara komma på mer vad man kan göra som passar mig. Inte alltid så lätt att komma på :/ speciellt när det man vill göra inte går :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Devya]
10/12/15, 10:20 AM
#19

Hur är det, kan du jogga eller springa?

Det har jag upplevt är en stor kaloribrännare oberoende vad någon säger om saken. Jag vägde som minst då jag sprang och jag kunde omöjligtvis gå upp i vikt hur än mycket jag åt (hade en tid problem med att jag inte kunde gå upp i vikt). Endast då jag slutade att springa så gick jag upp i vikt igen.

Fridaaaa
10/12/15, 10:23 AM
#20

#19 Nja jag har försökt börja jogga men knäet har inte velat alla gånger trots knäskydd (läkare är inte lönt, redan varit till dem, de hjälper inte ett smack).

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[Devya]
10/12/15, 10:29 AM
#21

#20 Har du problem med knäna på något vis då?  Typ fått en skada i dem någon gång i tiden?

Första gångerna jag sprang så fick jag jätteont i knäna i en hel månad men sen försvann det så då började jag springa igen och efter det inga mera problem med knänan. Det kan också bero på att jag sen började också stretcha 10min före jag gick och sprang och 10min efteråt. Om du också ser till att ha ordentliga skor och springer inte på asfalt så är det mindre risk för att du får ont i knäna.

Om du inte kan springa eller jogga så kanske du kan powerwalka någon timme om dagen, men jag vet inte hur pass effektivt det är i slutändan.

Fridaaaa
10/12/15, 10:40 AM
#22

#21 Ena knäet gör ont vid viss ansträngning, varit så flera år, läkaren säger "inget fel", är sedan jag red, vet inte om det blivit något av det eller vad det är.

Här finns bara asfalt eller större grusvägar :/
Pw gör jag med hundarna ibland, varierar lite tempo och sträcka där med dem :) Och går i lite olika terräng i skogen och så :)
Ja andra skor kan jag tyvärr inte inhandla :( Har ett par joggingskor men hur bra dem är vet jag dock inte :P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

NoEnd
10/12/15, 2:53 PM
#23

Jag tror att din kropp är så van vid det du gör och att det ät därför det inte blir någon mer förändring. Jag tycker att du ska börja träna och inte bara motionera, så får kroppen nya utmaningar. 

På kost-fronten tycker jag att du ska sluta helt med godis/läsk/chips och liknande, samt försöka äta mer nyttigt om du inte redan gör det. Eftersom du inte vill minska kalorierna så får du ju ändra på det du äter istället.

Fridaaaa
10/12/15, 2:59 PM
#24

#23 Har legat som lägst på 1200 kcal, hände ingenting, under 1200-1300 mår jag skit för kroppen får inte i sig tillräckligt, i förhållande till vad jag rör på mig :(
Så handlar inte om "vill" som sagt utan vad kroppen mår bra på eller inte. Äta under det är inte bra för kroppen heller för den delen.

100% sluta med det fungerar inte för mig, blir bara jobbigare och svårare, Men jag äter väldigt lite av det på helgerna och överskrider aldrig kaloriintaget.
Försöker äta så nyttigt jag kan. 

Vet bara inte vad jag ska köra på mer än promenader och cykling. 
För mig är cykling träning, och promenader delvis träning också beroende på vad man gör. Men vet som sagt inte vad jag ska köra på utöver det. Styrketräning är inte min grej, så något annat än det :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

oh-la
10/12/15, 9:23 PM
#25

Ett sätt att börja så smått är ju att skriva matdagbok under ett par veckor. Och börja väga och räkna igen. Har själv kört med kcal och räknat, slutade räkna för att det blev jobbigt och tyckte att jag ju hade koll på hur mycket man skulle ta. Stannade helt och började snarare gå upp i vikt. Visade sig att kollen jag trodde jag hade inte var något vidare. Så länge som man räknar är man jätteduktig, förman har koll på allt man äter, sedan slinker det lätt med en matsked med pasta, eller potatis när man slutar och helt plötsligt får man i sig mer än man fått från början.

Fridaaaa
10/12/15, 9:39 PM
#26

#25 vill helst inte räkna mer utan vill helst körapå något annat. Att räkna och väga minsta lilla blir bara jobbigt psykiskt för mig :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Elsaharr
10/12/15, 11:49 PM
#27

Gillar du gympa? Isåfall kanske du kan gå på gruppass om det finns där du bor :) Annars finns det ju mycket på youtube man kan följa :)

Zingo ;D

Annons:
[LadyK]
10/12/15, 11:59 PM
#28

Jag tycker helt klart det låter som om du behöver lite styrketräning, muskler kräver mer energi även i vila så man ökar förbränningen av kalorier på det sättet. Kul, nja, jag älskar att lyfta, asa och dra men det är ju inte för alla klart. Men en del kan man göra hemma utan kostnad. Squats tex börja med helt vanliga och när det känns lätt kör med lite tyngd på. 18 kilos hundmatsäckar är lysande vikter. Armhävningar (börja på knä), vanliga situps, tricepslyft med hjälp av en stol mm mm. Jag kör alltid något av dessa i reklamen när jag sitter framför tv:n. Bra övningar som ger snabba resultat om man bara håller igång ett tag. Plankan är bra för magstödet och man kan snabbt öka i tid. Har även en app, seven min, som jag kör igenom en gång om dagen, bra övningar som använder kroppsvikten och inget mer.

Elsaharr
10/13/15, 8:43 AM
#29

#28 Seven min använder jag också! Väldigt bra pepp-app tycker jag! :)

Zingo ;D

Fridaaaa
10/13/15, 9:44 AM
#30

#27 Som sagt behöver jag hemmaträning. Kan inte vara iväg mer än vad jag är nu.
Och gillar inte att träna i grupp tyvärr. Finns inga gratisgympapass heller.

#28 Tyvärr är armhävningar osv ingenting för mig, vill gå ner det sista osv ja men den typen av träning är verkligen ingenting för mig, hur mycket tid jag än ger det, hade alltid ångest när vi skulle ha sånt i skolan :/

7-min appen har jag haft, men gillade inte den :/

Träning för mig ska vara rolig. Nej allting i livet är inte roligt det vet jag om,men detta är något jag ska hålla på mig under en lång tid, och  ska inte kännas som en börda varje dag om ni förstår hur jag menar.

Sedan tror jag kosten behöver ändras främst,vetdock bara inte hur, vill inte räkna kcal som jag gjort nu.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Elsaharr
10/13/15, 10:53 AM
#31

Hur ör det med sockret?

Zingo ;D

Fridaaaa
10/13/15, 11:13 AM
#32

#31 Sockret? Menar du äta eller diabetes?
Jag kör inte helt sockerfritt nej, men försöker att inte köpa att för mycket produkter med mycket socker i.
Dock svårt med 100% sockerfritt, då jag inte vill ha sötningsmedel….

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

NoEnd
10/13/15, 12:57 PM
#33

#24 Nej under det bör du inte ligga såklart, det har du helt rätt i. Då gäller det väl att äta mer nyttigt. Vad äter ni ungefär på en vecka?

Såklart blir diet jobbigare och svårare i början, förmodligen har du ett beroende av socker isåfall. Men det ÄR svårt att ta sig ur, jag vet. Men jag tror att det kan hjälpa dig och varför är det så viktigt att få fortsätta med det? Köp inte hem sånt för några veckor tills kroppen vant sig ordentligt.

Elsaharr
10/13/15, 2:44 PM
#34

#32 Ja jag menade ifall att det kan vara sockret som var boven :) Bra att du undviker det som du gör i alla fall :)

Zingo ;D

Annons:
Fridaaaa
10/13/15, 3:05 PM
#35

#33 Supersvårt att svara på.  Men kan säga ungefär hur det kan se ut (varierar mellan detta då):

Frukost: Laktosfri fil med hallon eller banan i och kokt ägg
Glutenfritt knäckebröd med t.ex makrill, ost eller skinka på och te
Mannagrynsgröt (dock sällan pga gluten)

Lunch: oftast rester från gårdagen.
Omelette
Pulversoppa

Middag: Stekt kycklingfile med wook
Stekt kött med sås och potatis plus någon grönsak
Korvstroganoff med ris

Mellis: Frukt eller bär.

Mjo visst är det svårt men inte rätt läge att sluta med det helt då det påverkar mig i skolan när jag slutar med det 100%  :/ Jag blir sjukt trött första veckorna, sämre humör osvså som man kan bli och det påverkar studierna myckt, redan provat nämligen, så just nu är inte läge att sluta 100% med det, däremot minska mer på det än vad jag har gjort kan jag ju testa, om det är mycket mer jag kan minska på hmm…

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

oh-la
10/13/15, 4:21 PM
#36

Testa att sätt ett mått på portionerna. Generellt behövs inte mer mängd mat än en knytnäve, eller vad som får plats i din kupade hand. Ät på små tallrikar istället för vanliga stora och ät riktigt långsamt. Man vänjer sig snabbt vid för stora portioner, tack och lov vänjer man sig snabbt vid mindre också. Vill du ha mer, gör en enkel sallad med det du gillar. Ät godis och snacks en dag. Det som blir över ställs undan. Om man slutar gå ner är ju det enklaste att ge sig på portionsstorlekarna. Man skulle göra det för att banta ner jycken, så det funkar för oss tvåbenta också :)

Fridaaaa
10/13/15, 4:24 PM
#37

#36 Äter på små tallrikar redan och alltid långsamt :) 
Äter godis och sånt max 1-2ggr/vecka, beroende på om jag ätit på det dagen innan, fasta dagar, och liten mängd bara.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

jossan...
10/13/15, 6:06 PM
#38

svårt att säga vad du är ute efter, inget duger ju lixom… Finns lixom ingen gratis, enkel, snabb och rolig mirakelmetod som inte är nämnd vad jag vet… Du säger att du vill ha en ändring i kosten men så fort det föreslås så är din kost redan perfa och när det kommer till träning så är det inget du vill ändra på, vad är du ute efter? Säger inte att du uttryckt dig exakt så men det är så detta sammanfattat låter i mina öron.

Gud vad bra jag stavar…

NoEnd
10/13/15, 6:30 PM
#39

#35 Hm, jag skulle nog antingen testa någon diet eller byta det ni redan äter mot nyttigare alternativ. Tillexempel ris mot Quinoa, pasta mot bönpasta, potatis mot grönskaket osv. Det finns mängder av nyttiga recept på google och det ät väldigt enkelt att få fram.

Annars finns ju 5:2, 16:8, GI och viktväktarna som du kan testa på.

Fridaaaa
10/13/15, 6:41 PM
#40

#39 inget som kostar extra utöver Maten har jag råd med. Testat 5;2 och 16;8 men mådde skit. Klarar mig inte på så lite kcal dem dagarna som 5:2 har :( Ja jag gillar inte så många sorters grönsaker, äter redan dem jag gillar. Ja jag har kämpat flera år med det men kommer inte längre än såhär med grönsaker :( #38 lägg ner det snacket direkt i tråden och skriv inte alls om du tänker ha den attityden! Aldrig aldrig sagt att ingenting duger! Har redan testat vissa saker och inte råd eller tid med träning som inte sker hemma, ingenting jag kan ändra på! Och har aldrig påstått att kosten är perfekt eller att jag inte vill ändra något med träningen. Så sitt inte och hittar på Saker! Svarar inte dig mer om du inte tänker vara seriös och trevlig.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Elsaharr
10/13/15, 6:42 PM
#41

http://www.kostdoktorn.se/viktnedgang/svart-ga-ner-i-vikt

Hittade en sida, vet dock inget om sidan eller om tipsen som står där, men det kan ju vara värt att länka iaf 🙂

Zingo ;D

Annons:
NoEnd
10/13/15, 7:06 PM
#42

#40 Ni kanske får omprioritera era kostnader lite så att ni kan köpas nyttigare mat isåfall? För om du inte kan minska portionerna, äta mer grönsaker, sluta med sötsaker, testa någon diet eller räkna kalorier så finns det ju ingenting på kostfronten du kan ändra. Isåfall så är det ju träningen du får ta tag i.

[Devya]
10/13/15, 7:22 PM
#43

När försökte du senast jogga/springa?

Om du inte har skadat ditt knä så tror jag att smärtan i knäet uppstår om du inte har ordentliga skor på dig och att du eventuellt inte stretchar ordentligt. Ett par ordentliga skor kan du ju spara undan pengar för. Sådant är inte omöjligt oberoende hur pass lite pengar som ni får. :) Jag lyckades spara pengar trots att jag en tid endast fick 4400kr i månaden (hälften gick till hyran).  Inget är omöjligt, handlar bara att prioritera.

Fridaaaa
10/13/15, 7:43 PM
#44

#42 Vi har viss matsumma vi köper för varje vecka.
Och laktosfritt samt glutenfritt kostar en del. Men vi lagar mycket från grunden och försöker köpa så mycket nyttigt som möjligt, vilket går inom den matkostnad vi har :) Så massa onyttigt och så äter vi inte nu, men har inte råd att lägga pengar på tex viktväktarna eller gym t.ex. Så är inte så att vi köper massa onyttigt :)

#43 Senast i sommar provade jag.
Vi sparar redan det lilla vi kan till annat nödvändigare, skor är tyvärr inte så hög prio på nu, finns annat som är mer prio på :(
Men har hyfsade skor, fick för något år sedan. De är gå & joggingskor.
Och knäskydd.  Kan jogga lite då och då under promenad, men inga längre sträckor. Vet inte om det beror på att vi mest ha hård mark att jogga på med? 
Stretcha gör jag kanske inte så supernoga. Ja jag brukar slarva en del med det, tyvärr, glöms ibland bort :P

Sedan när snön kommer så är det svårt att ut och jobba med på ishala vägar som är dåligt plogade :/ Så träning inomhus hade varit det bästa med att variera med :/

#41 Kostdoktorn förespråkar LCHF & periodisk fasta.LCHF pajar min mage av :/ (ja jag har provat det redan) och periodisk fasta blev för lite kcal föratt min kropp skulle palla med det, tråkigt nog :( Men tack ändå för länken :) Läst på den sidan innan ed :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Elsaharr
10/13/15, 8:28 PM
#45

#44 Okej, synd att det inte var något för dig 🙂

Men bra att du håller igång ändå, det är ju bättre än inget alls. 

Brukar du titta på TV? Då kanske du kan hoppa hopprep, ligga på mage med bena upp i luften oss, (you name it) i reklamen? Då kanske du känner dig mer motiverad?

Zingo ;D

Fridaaaa
10/13/15, 8:30 PM
#46

#45 Hoppa hopprep finns det inte plats för inne, då river jag allt haha! Men utomhus går det ju att göra det :) Hade ett hopprep och hoppade ett tag men slarvade bort det, och inte köpt nytt sen hehe xD
Nej sällan jag tittar på tv, film ibland på datorn och så.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Elsaharr
10/13/15, 8:39 PM
#47

#46 Haha okej :) Men ute går det ju haha xD

Zingo ;D

Fridaaaa
10/13/15, 8:40 PM
#48

#47 Ja när vädret tillåter går det ju :) bra träning :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Elsaharr
10/13/15, 8:42 PM
#49

#48 Ja du får passa på innan kylan kommer! :D

Zingo ;D

jossan...
10/13/15, 8:43 PM
#50

jag är seriös och jag lovar att jag inte skriver så som jag gör för att vara taskig, mera för att jag nr: 1 inte riktigt kan förstå vad du vill ha för tips och nr:2 för att det är lite tråkigt att du har så negativ attityd kring så många av svaren. Om det var så att du inte menar att verka avvisande så tror jag att det skulle hjälpa att läsa igenom det du skriver eftersom att det kan vara svårt för någon som inte vet från början vad du menar att veta om du skriver en sak och menar en annan.

Gud vad bra jag stavar…

Fridaaaa
10/13/15, 11:33 PM
#51

#50 återigen har jag inte haft negativ attityd i tråden en enda gång annat än i den kommentaren. Man är inte negativ för att man inte använder smileysar eller redan provat saker och ting. Men du själv har varit väldigt negativ och trist attityd mot mig utan anledning. Men slutdiskuteray! Återgår till tråden. Jag har inte skrivit en sak och menar en Annan. Vet vad jag skrivit och inte skrivit. Men som sagt inte sagt en sak och menar en Annan. Vill gå ner det sista, vet bara inte hur, testat mycket :( och eftersom ekonomi och tid styr med kan jag inte göra vadsomhelst heller :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Trixter
10/14/15, 8:12 AM
#52

I ts skriver du att det är främst kosten du vill ha hjälp med. Ok, kan du tänka dig att dra ner på kalorierna under en period? Eller äta mer kalorier under en period? Allt för att chocka igång kroppen. Kan du försöka få i dig lite mer fett? Fett bränner fett, får man i sig för lite kan vikten stanna av.

Fridaaaa
10/14/15, 8:49 AM
#53

#52 Ja kosten är ca 80% av viktnedgången.
Jag har testat att ligga som lägst på 1200 kcal, och hjälpte ingenting, och under det går inte för kroppens skull. Legat på mellan 1200-1600 kcal.Ligger jag över 1600kcal ökar jag direkt :/  Men jag vill ha annan diet än KCAL räkning.
(ja jag vet att det är oavsett diet kcal in kcal ut). Så ändra kcalintaget har jag gjort flera gånger under tja över ett halvår nu :(

Vet inte vilka mer fetter jag ska äta, har troligtvis IBS så magen tål inte allt för mycket fett för min del, därav att LCHF inte fungerade för mig :(
Äter lax t.ex med bra fetter. Enstaka gånger nötter (men är så mycket kcal så sällan blivit det. Fler bra fettkällor med naturliga fetter? (ej advokado).

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Trixter
10/14/15, 9:01 AM
#54

Jag har också ibs och för mig funkar lax, cashewnötter men det bästa för mig är kokosfett. Man kan steka i det, göra smoothies, ha på mackan eller bara äta som det är. Annars brukar jag steka i olivolja eller rapsolja.

Fridaaaa
10/14/15, 9:03 AM
#55

#54 Kokosfett gillar jag tyvärr inte alls och magen tycker sådär om det :/
Ja lax och nötter fungerar magen på men äter jag redan :)
Steka i rapsolja gör jag ibland 👍

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[Devya]
10/14/15, 10:36 AM
#56

#44 Då är det högst troligen där som problemet ligger, du stretchar inte tillräckligt. Jag fick också problem med mina knän då jag slarvade med att stretcha. Jag kunde stretcha lite smått och sen körde jag bara på. Det tyckte mina knän absolut inte om. Sen då jag började med ett 10min program före och efter joggandet så var det inte längre något problem.

Så försök med det här fast, det här gjorde så att alla mina problem försvann.  https://www.youtube.com/watch?v=mgu6poYC-lk

Waow
10/14/15, 12:04 PM
#57

Det är inte val av metod som är grejen, det är hur länge man håller på. Man kan inte köra ett tag och sedan bara hålla vikten liksom magiskt. Man måste hålla på hela tiden. Testar Neverflab nu, verkar riktigt sunt.

Fridaaaa
10/14/15, 7:30 PM
#58

#57 Jag vill hitta en diet man kan köra på hela tiden, jag tror inte på tillfälliga dieter och dessutom svårare att hålla vikten när man går över till annat sen igen. Då är det bättre att köra på samma hela tiden, om du förstår hur jag menar?
Vad är Neverflab? Är det tillskott eller pulver så går det bort direkt :) Jag är emot allt sånt. Vill lägga pengarna på riktig mat :)

#56 Ska kolla det och se om det fungerar :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Devya]
10/14/15, 8:42 PM
#59

#58 Det är iallafall alltid värt att prova så fint om du testar! Jag hoppas att det fungerar för dig. :) 

Jag var just ute och sprang och jag var så förvånad. Jag har haft 9mån uppehåll och min kondition var i bättre skick än någonsin. Jag är så överlycklig just nu! Har också just stretchat ordentligt för att undvika problem. :)

Fridaaaa
10/14/15, 8:47 PM
#60

#59 Ja det är det absolut värt att testa :)
Frågan är bara om det är lönt att sätta igång joggande nu, då jag inte kommer ha möjlighet att direkt jogga i vinter sen om det blir snö och halt :( (urusla vägar och uruselt skottat, och halt blir det) :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Aniara14
10/14/15, 9:06 PM
#61

#59 Verkar inte som att det råder nån enighet om att stretching är nyttigt, nödvändigt och hjälper till att förebygga skador och andra problem. Själv har jag aldrig provat det, utan tror mera på vanlig uppvärmning före träning och motion.

"Myten om stretching

Det påstås att man stretchade redan i det antika Grekland och i Romarriket, framför allt som en del av soldaternas förberedelser. Men i modern tid kom den stora stretchboomen tillsammans med gympingtrenden på 80-talet.

Så varför stretchar vi då? Ja, när SVT frågar runt på ett gym i centrala Stockholm så är svaret att stretchning sägs hjälpa mot både träningsvärk och skador. Och så tänker nog de allra flesta av oss – men vad säger forskningen?

Mikael Mattsson, idrottsfysiolog vid Gymnastik- och idrottshögskolan i Stockholm, har koll på de senaste rönen:

– Om man stretchar före en träning, så kan man till och med bli sämre. Titta på en höjdhoppstävling till exempel, du skulle aldrig se någon där stretcha före tävlingen, eftersom muskeln blir sämre på att hoppa då. Och det finns ingenting som tyder på att det skulle hjälpa mot träningsvärk eller skador. Och det andra med stretchningen är väl att det verkar inte finnas några bevis för att effekten efter stretchning håller i sig."

#60 Köp halkskydd med rejäla broddar som sitter under både häl och framfot. Så minskar du risken att halka omkull och skada dig sen när det blir halt och isigt, och det gäller även om du inte ska jogga utan bara gå som vanligt.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

jossan...
10/14/15, 9:13 PM
#62

jag har för mig att man ska värma upp innan träning och sretcha efter eftersom att musklerna drar ihop sig nör man tränat och när de då bygger upp dig själva igen så kan man annars bli stel. har aldrig hört något om att stretcha innan. Men jag är inget proffs direkt.

Gud vad bra jag stavar…

Annons:
Fridaaaa
10/14/15, 9:53 PM
#63

#61 Såna broddar har jag redan som man kan ta av och på skor :) Men de biter tyvärr inte värst bra i halkan :( Har det när jag går närmligen
Och sedan går det enbart att jogga på asfalt i princip vintertid här och det är inte så bra för knäet mm :( Nackdel :( Men kan ju påbörja så smått och se :)

Verkar vara delade meningar till stretching då hmm vi fick alltid höra i skolan och även på ridningen när jag red att det är viktigt att stretcha före och efter?

#62 Ja uppvärmning ska man alltid köra innan :) Sånt är jag noga med.
Men verkar vara delade meningar där kring streching xD
Enbart uppvärmning innan fungerar inte för mitt knä tråkigt nog :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

jossan...
10/14/15, 9:59 PM
#64

och sedan så ska det vara bra att tänja lite på musklerna innan, inte stretcha utan para tänja lite lätt, men jag vet inte hur mycket det hjälper för knäet. Men att stretcha innan hade ju tydligen fungerat för #59 och då är det nog värt att testa.

Gud vad bra jag stavar…

Aniara14
10/14/15, 10:08 PM
#65

#63 Bra att du har skaffat broddar, för det är ju verkligen jättestor skillnad till det bättre att ha såna på sig när man är ute på vintern.🙂

Om du märker att du blir sämre i knäet så fort du försöker jogga, så tycker jag inte att du ska göra det alls, för då kanske du blir så dålig att du inte kan gå ut och gå överhuvudtaget, och då blir det ju jätteproblem eftersom ni har hundar som måste få komma ut på promenad varje dag.

Dessutom vore det ju inte nån fördel för din viktnedgång heller om du skulle bli sittande inomhus i en stol med ont knä. Det ser man ju många som har börjat träna och motionera jättekraftigt efter att ha levt ett mestadels stillasittande liv, och sen överansträngt och skadat sig så dom inte kan fortsätta med nån motion alls, och därefter gått upp massor i vikt. Ingen bra idé alls, tycker jag. Bättre att ta det lite försiktigt och fortsätta med cykling och promenader. Upp eller ner i vikt beror nog ändå mest på vad man äter, eller snarare inte äter… (he he)

An ounce of prevention is worth a pound of cure

[Devya]
10/14/15, 10:09 PM
#66

#61 Om jag har skadat mig så har det oftast varit pga att jag har inte stretchat. Forskningen får säga vad den vill men jag vet av erfarenhet att min kropp mår betydligt bättre av att stretcha. Som t.ex. då jag ska styrketräna. Går jag direkt på det så knakar det farligt i mina axlar och andra leder och jag får ont i flera dagar efteråt och i värsta fall i över en månad. Stretchar jag så upplever jag inte alls samma obehag eller smärta. Så hur förklaras det då?

Det kommer en massa "forskning" hela tiden. Det finns en massa som säger motsatsen att stretchning är bra och såklart ska det väl också finnas sådant som säger att det är dåligt.

Elsaharr
10/14/15, 11:15 PM
#67

Är det helt uteslutet att gå till vc igen? Det måste ju ligga något bakom dina knäproblem. Jag har själv problem med mitt knä då jag har överbelastat och gör nu övningar för att det ska bli bra igen.

Zingo ;D

Fridaaaa
10/15/15, 10:08 AM
#68

#65 Ja de är guld värda och kan jag ha på vilka skor som helst :)
Ja skador vill jag inte risker xD Men får påbörja smått igen och avbryta om jag känner att det inte går.

#67 Ja det är uteslutet. Redan varit där flertalet gånger och de hjälper ingenting. Så tänker inte spendera fler pengar på att inte få hjälp, tyvärr.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Waow
10/16/15, 1:27 PM
#69

Promenader kan bränna mycket kalorier det också, inte att förakta. Dock skonsammare mot knän. Hade knäproblem av jogging en gång. Glukosaminer funkade inte alls, stretching hjälpte lite, men promenader verkar vara det som läkte ut det. Knäna får liksom stimulans att producera nya membran eller nå't. Att vila helt gjorde det värre i mitt fall.

Annons:
Fridaaaa
10/16/15, 1:32 PM
#70

#69 Ja det har många gått ner på :) Samt man får frisk luft med, kan gå i skogen, upp och ner för backar mm 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
10/26/15, 7:38 PM
#71

Händer fortfarande ingenting på vågen eller måtten :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Devya]
10/27/15, 5:22 AM
#72

#71 Vilka tips tog du till dig efter senast du skrev då?

dejtbar
10/27/15, 8:14 AM
#73

#71 Vill du säga din längd och vikt? Jag tänker att du kanske redan väger lagom, bara det att du skulle vilja bli ännu smalare.

Fridaaaa
10/27/15, 9:04 AM
#74

#73 Vikt och längd säger ingenting till dig ändå hur min kropp ser ut. Två personer med samma längd och vikt kan se helt olika ut.
Smal för mig är inget positivt. Jag har en målvikt jag vill nå, som jag legat på innan som jag trivdes bra med, fortfarande normalviktig. Har lite kärlekshandtag till som jag vill ha bort.

#74 Påbörjade joggning så smått men fungerade inte alls för knäet, vet inte om jag vågar chansa mer.  Provat en video på youtube med övningar inne men det var definitivt inget för mig (gav det 2-3 ggr) :/ 
Skött maten (viktigast, utgör runt 80% av viktminskning) men icke :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Elsaharr
10/27/15, 11:46 AM
#75

Jag skulle säga ifall man redan äter bra och vill gå ner mer (du verkar ju tycka att du äter bra) så är rörelse alternativet.

Även fast träning inte är så kul alla gånger, så kommer det ju vara värt det när man väl har nått sitt mål. Avbryter man träningen för att det inte är kul verkar man inte vara tillräckligt motiverad, för du verkar ju ha testat det mesta redan.

Zingo ;D

Fridaaaa
10/27/15, 11:54 AM
#76

#75 Mjo men när man nått sitt mål ska man hålla i det också, så slutar man då med den träningen är risken att man går upp det igen, eftersom träningen minskar igen. Är så jag tänker i alla fall. Och träning ska vara rolig anser jag,  man ska aldrig känna i princip ångest och kännas dödstråkigt att göra det :) 
Det ger mer också om man tycker det är roligt :) 

Nja håller inte med.Motivationen för att gå ner det sista finns defintivt där annars hade jag gett upp för länge sedan, däremot behöver jag hitta annan form av träning eller hitta annan diet att köra på helt enkelt. Frågan är bara vad och hur.
Och hade jag inte varit motiverad hade jag inte provat vissa saker flertalet gånger heller. Då hade jag inte gett det en chans.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Elsaharr
10/27/15, 12:07 PM
#77

Men om du inte tänker att träningen är träning då?

Bor du nära mataffär, skola osv? Då kanske du kan börja cykla dit eller något om du inte redan gör det? 🙂

Zingo ;D

Fridaaaa
10/27/15, 12:20 PM
#78

#77 Svårt att inte tänka så. Som t.ex ridning eller fara runt i skogen med hundarna tänker jag inte på att det är träning men är för att det är roligt.
Men när det inte är roligt (ja jag har försökt tänka positivit osv) så blir det ändå att man tänker på det undermedvetet :/ Så är tyvärr inte så simpelt alla gånger :/

Nej måste köra, 3 mil till skolan, 1 mil till närmaste affär :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Elsaharr
10/27/15, 12:32 PM
#79

Du kan inte köpa en stegräknare och sätta en mål för hur mycket du ska gå per dag? 🙂

Zingo ;D

Fridaaaa
10/27/15, 12:34 PM
#80

#79 Har stegräknare på mobilen som jag använder dagligen :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Elsaharr
10/27/15, 12:36 PM
#81

#80 Toppen 👍

Zingo ;D

Fridaaaa
10/27/15, 12:39 PM
#82

#81 Där kan man ställa in hur många steg man minst vill gå dagligen :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

NoEnd
10/27/15, 1:54 PM
#83

Tycker du det är jobbigt med styrketräning? Alltså blir du snabbt/lätt andfådd och trött av det?

Annons:
Fridaaaa
10/27/15, 1:58 PM
#84

#83 Jag blir snabbt trött och anfådd ja. Men är inte pga det jag inte gillar det om det är det du tänker på? 
Jag har bättre kondis än styrka.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

NoEnd
10/27/15, 2:11 PM
#85

#84 Jag tänkte att de flesta som tycker träning är så tråkigt att de inte kan tänka sig att träna trots att det är tråkigt, oftast inte gillar det pga att dom tycker att det är jobbigt när de blir så snabbt trötta. Säger inte att det är så för just dig, men det är en otroligt vanlig anledning.

Fridaaaa
10/27/15, 2:13 PM
#86

#85 Aa du tänker så, nej är inte pga det för min del.  Styrketräning har aldrig varit min grej, inte ens i skolan.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Devya]
10/28/15, 5:25 AM
#87

Synd att det inte fungerade att jogga för dig, men nu har du iaf testat.

Synd också att styrketräning inte är din grej för annars så skulle du kunna hålla på med sådant och få fettet omplacerat på din kropp och få mera muskler. Man går ju inte nödvändigtvis ner i vikt av styrketräning men man får en mycket snyggare kropp. Jag själv har börjat styrketräna det här året och jag trodde nog aldrig att jag skulle börja på med sådant, men min kille fick mig in på det spåret. Nu styrketränar vi tillsammans och det är otroligt roligt. De första gångerna var det jobbigt och kämpigt men nu ser jag alltid fram emot det. :) Det är så skönt att märka hur man blir starkare och starkare, så det är nog något som jag verkligen rekommenderar. Jag personligen tycker det är mycket mera praktiskt att få en tonad och stark kropp istället för att endast gå ner i vikt.

Fridaaaa
10/28/15, 10:36 AM
#88

#87 Ja jag har försökt många gånger nu och verkligen försökt men det fungerar inte :( Känns bara jobbigt psykiskt, i alla fall med den formen av styrketräning :(

Har ingen att träna med och kan inte gå till gym.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

NoEnd
10/28/15, 1:43 PM
#89

#86 Du kan inte tänka dig att faktiskt styrketräna ändå? Vad kan du annars tänka dig för slags träning? För om du säger att du sköter kosten bra nu så är det ju träningen du måste ändra på.

Fridaaaa
10/28/15, 2:47 PM
#90

#89 som sagt så ren styrketräning nej. Mår bara psykiskt dåligt av att veta att jag måste göra det. Spelar ingen roll hur motiverad jag än är alltid varit så för mig :/ Den träning jag vill helst finns inte ekonomin till :( så ingen aning vad jag mer kan testa :/ Ja jag tycker att jag sköter kosten men något måste ju vara fel där känns det som eller i motionen /träningen :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Elsaharr
10/28/15, 3:43 PM
#91

Cykla mer då?

Zingo ;D

Fridaaaa
10/28/15, 3:52 PM
#92

#91 När snön kommer sen kommer jag i  princip inte kunna cykla alls :( 
De plogar inte speciellt bra här och däcken är inte så bra till vinterväglag :/ Men kan göra det innan dess :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

NoEnd
10/28/15, 5:26 PM
#93

#90 Då kanske du kan köra Zumba eller Aerobic några gånger i veckan? Eller simning och vattengympa om du har det i närheten. Annars är ju boxning bra träning också!

Vad har du testat för dieter annars? Och vad var dåligt med dom? 🙂

Fridaaaa
10/28/15, 5:32 PM
#94

#93 Testat LCHF men fungerade inte magen på, Paleo passar inte mig kostmässigt (vill inte utesluta mejeriprodukter t.ex), 5:2 och 16:8 mådde jag dåligt på fastetiderna, får långt mellan maten och att äta 500 kcal på en dag som 5:2 har två gånger per vecka gick inte, för hade ingen energi och magen mådde inte bra :(
Plus nu räkna kcal.

Simning har jag funderat på men blir inte så ofta pga kostnad :( Boxning är för dyrt också :( 

Zumba har jag provat enstaka gånger, aerobic går det att göra på liten yta hemma?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

NoEnd
10/28/15, 8:12 PM
#95

#94 Har du problem med magen? Några diagnoser eller så? Då kan det förstås vara svårare, vet själv hur det är. 

Aerobic borde gå att göra på en mindre yta, men det beror såklart på hur liten yta du tänkt?

Fridaaaa
10/28/15, 8:46 PM
#96

#95 Misstänker att jag har IBS men inte fått diagnos. Men haft strul med magen sedan jag var liten. (ja jag har varit hos läkare innan för det) Så är vissa saker magen reagerar på extra mycket :( Som gluten, laktos, kål och lök t.ex :/

Usel på hur stort det är xD Men måste köra efter program på datorn så får bli i sovrummet, några kvm rörelseyta :) Hur många vet jag dock inte :) 
För när jag testat aerobic var vi överallt känns det som :P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Devya]
10/29/15, 5:30 AM
#97

Då snön kommer så får du extra motion genom att pulsa genom snön! Det vill säga om det kommer ordentligt med snö.=P

Men försök gå längre promenader/powerwalks och oftare. 

Jag förstår inte vad som är problemet om du äter rätt och även motionerar men ändå inte går ner i vikt. Har aldrig hört talas om att det ska vara så problematiskt. Om jag ser till att äta rätt och motionerar ordentligt så rasar jag i vikt direkt.

Annons:
Fridaaaa
10/29/15, 9:25 AM
#98

#97 Kan inte gå mycket oftare de dagar jag är i skolan :( Speciellt inte nu när det blir mörkt snabbt (bor ute i skogen i princip, inga lampor och vildsvin mm i skogen, väldigt mörkrädd med :/), Så det går inte att utöka mycket mer nu under höst & vinter tyvärr :( Så behöver mer någon inne :/

Som jag skrev JAG tycker att jag äter rätt, när jag räknar KCAL men verkar jag inte att göra, och talat med vissa andra och de säger att det är svårt att hitta rätt kcalmängd för sin kropp men har provat flera olika nivåer :( Och funderat på andra dieter men vet inte vilken jag ska prova :/ (ja jag vet att alla bygger på kaloriunderskott)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Kininälskaren
10/29/15, 10:17 AM
#99

Jag fattar inte vad som är problemet. Du säger att du äter bra. Vi ger dig massvis med förslag men inget verkar duga. Antingen är det för jobbigt, tråkigt, dyrt, ingen plats, du kan inte osv… De flesta frågar och tackar för svar, men nä, inte här, för här ska alla andra lösa problemen. Herregud det är bara det att göra några styrketräningar om du verkligen vill gå ned. Eller gå till läkaren igen. Och få knät fixat, man måste faktiskt anstränga sig lite här i livet, i alla dina andra hjälptrådar duger nästan ingen ting heller. Du verkar ha en väldigt negativ inställning till det mesta. Bara för att armhävningar och situps är tråkigt måste inte all styrketräning vara det. Men du säger redan innan att nä jag gillar inte det innan kanske ens har prövat den övningen. Kom på en lösning själv om du bara tänker dissa alla förslag. Nu kommer du antagligen bara svara med jag tar inte åt mig osv, men du väljer ju själv, det handlar om att ge och ta för sig själv också om du fattar

NoEnd
10/29/15, 11:53 AM
#100

#96 Äter du några mediciner för det? Det finns mycket som hjälper för IBS. Annars tycker jag faktiskt att du ska ta tag i det och gå till läkaren igen.

Några kvm ska nog inte vara några problem. Sök på youtube så lär det komma fram mängder av olika videos.

[Devya]
10/29/15, 12:41 PM
#101

#99 Fast om du stör dig så pass mycket på hennes trådar så ignorera dem istället?

Fridaaaa
10/30/15, 2:47 PM
#102

#99 Läs tråden igen så ser du att dina påståenden inte stämmer. 
Och som jag dessutom skrivit i tråden HAR jag varit hos läkare och de säger att det inte är något fel. Och allting kan man inte bara "fixa" för att man går till läkare, tror man det så lever man tyvärr i en fantasivärld.  Läkarna hjälper ingenting, de kan inte göra mer än vad de redan har gjort. 
Så som sagt läs tråden igen, massa påståenden som inte stämmer.
Och ett stort nej jag har inte dissat alla förslag. Dissa är om man vägrar ens försöka. Har man däremot försökt eller inte har möjlighet pga t.ex ekonomi eller tid ja då är det definitivt inte att dissa.  Dissa är något helt annat.
Men tar inte åt mig av osanningar ändå.

#100 Nej äter inga mediciner. 
Har varit hos läkare mer än en gång och just nu har jag inte råd att gå så mycket mer till läkare och känns inte lönt heller när de ändå inte hjälper en. IBS är dessutom svår diagnos att sätta. Och kosten skiljer sig mellan olika personer med IBS.  Och så länge jag sköter maten sköter sig även magen.
Sökt på youtube redan :( Men hittar bara massa engelska, försökt följa det men bäst ärpå svenska, lär mig bättre nämligen genom att lyssna & kolla samtidigt :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
10/30/15, 3:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#103

😉

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

angest
10/30/15, 4:27 PM
#104

För mig var det så att när jag hade 4-5 kg kvar att gå ner så ville inte kroppen det. Jag var normalviktig men ville ändå gå ner 4-5 kg till. Det enda som lyckades för mig då var att ändå minska kalorierna lite. Det var inte kul men jag åt mindre portioner och blev inte riktigt mätt och gick då ofta hungrig mellan måltiderna. Men det var det enda som fick de allra sista kilona att försvinna.  Sen….. det intressanta var att när jag gått ner mina kilona så ökade jag på de där kalorierna igen så att jag åt mig mätt, och då tänkte jag att nu går jag väl upp 5 kg igen….. men det gjorde jag inte! Sen vet jag inte om det beror på att jag kör LCHF eller om det beror på nåt annat ( ja jag vet att du inte vill äta LCHF men kanske funkar det med din kost med?)

Annons:
NoEnd
10/30/15, 6:13 PM
#105

#102 Det finns receptfria mediciner mot IBS också som kan funka, beror lite på vad du har för olika problem. Själv äter jag 7 olika, dock receptbelagda mediciner mot diverse magproblem, bl.a IBS. Det finns en bra grupp på Facebook som heter IBSfri om du vill bli medlem där. :)

Ett tips är att du kollar på hela videon på engelska först innan du börjar, så borde det inte vara så svårt? Det är ju mest basic engelska i dessa videos.

Fridaaaa
10/31/15, 11:39 AM
#106

#105 Jo det vet jag om att det finns. Ja jag är redan medlem i den gruppen :) 
Jag har svårt att koncentrera mig på att försöka översätta engelska samtidigt som jag ska försöka göra övningarna :/ Jag och engelska går verkligen inte ihop tyvärr :( 

#104 Jag har minskat ner till 1300 kcal som mest, under det så får jag inte i mig tillräckligt, blir trött, orkeslös, orkar inte motionera ordentligt :( Och vill inte räkna kalorier mer, så extremt trött på det, tar så mycket energi och tid att göra det :(
Ja jag har testat LCHF men magen fixar inte det för 5 öre :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

NoEnd
10/31/15, 2:24 PM
#107

#106 Jag menade att du skulle kolla på klippet en gång innan du börjar träna, så du kan pausa och översätta om du skulle behöva det, och sen tränar du.

Fridaaaa
10/31/15, 2:45 PM
#108

#107 Känns väldigt hattigt? Ska försöka i förstahand hitta på svenska, så jag slipper det och kan ha 100% fokus på att träna igenom passet istället för massa pauser osv, tycker att det är så mycket bättre :) Men alla är vi olika! :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

NoEnd
10/31/15, 3:27 PM
#109

#108 Menar fortfarande inte så, kolla på klippet UTAN att träna först, så lär du dig vad dom säger. Sen tränar du självklart utan att pausa emellan. 😛 Men ja, lycka till med letandet.

Fridaaaa
10/31/15, 3:53 PM
#110

#109 Jo förstod att du menade det men jag och engelska som sagt är inte speciellt bra vänner, och har mycket med skola, djur mm så känner att jag inte har tid eller ork till att sitta och göra det och memorera det :) Då försöker jag hellre att hitta något vettigt på svenska eller komma på något annat vettigt att göra inomhus :)
Nämligen redan försökt köra till engelska filmer.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[LadyK]
11/1/15, 2:32 AM
#111

Jag kan nog hålla med om att du har en tråkig inställning till tips och råd. Gör som du vill du vet ju ändå bäst vad som funkar för dig.

Annons:
Fridaaaa
11/1/15, 8:33 AM
#112

#111 bättre att inte kommentera alls. Nej jag har inte tråkig inställning till tips. Har provat flertalet av dem redan. Anser att man inte har tråkig inställning då. Skillnad om jag inte hade velat prova någonting alls

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

jossan...
11/1/15, 4:17 PM
#113

#112 ladyK hr rätt att uttrycka sin åsikt med och istället för att bli irriterad så kanske du bör ta åt dig och tänka på din attityd.

Gud vad bra jag stavar…

Fridaaaa
11/1/15, 4:24 PM
#114

#113 Jag har ingen attityd, så behöver inte ändra på den. 
Ja alla har rätt till åsikt men man ska inte kränka/nedvärdera andra för den sakens skull, då är det bättre att hålla tyst. SPeciellt när man fått saker om bakfoten.
Men återigen inget som ska diskuteras i tråden, tar bara upp onödig plats, respektera detta.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

jossan...
11/1/15, 4:48 PM
#115

Jag tror absolut inte att det var riktat som rn kränkning mot dig och jag kan garantera att ingenting som jag har skrivit är det. Man kan ta saker på olika sätt och du verkar välja att ta det som något negativt. Mitt tips är att du försöker se det mera som något positvt, bättre för alla.

Gud vad bra jag stavar…

[Devya]
11/1/15, 7:14 PM
#116

Varför kan inte de som irriterar sig på ts läsa andra trådar istället? Just nu verkar det som om de flesta verkar vilja skapa problem i onödan. 

Skapa inte konflikter i onödan. Just nu har ni kommit helt OT.

jossan...
11/1/15, 11:11 PM
#117

fast attityden just nu gynnar inte ts viktnedgång #116 så jag tycker inte att det är så värst OT faktiskt.

Gud vad bra jag stavar…

[Devya]
11/2/15, 5:06 AM
#118

#117 Men vadå? Hon har ju testat en del av de råd som har getts till henne. Sen är det väl inte vår sak att grubbla över hennes viktminskning, vi ger råd och sen får hon jobba med sin egen vikt.

Annons:
jossan...
11/2/15, 8:08 AM
#119

jag kan erkänna att snacket om attityden inte gynnar stämningen i tråden och tänker därför sluta med det men du gör inte saken bättre heller direkt.

Gud vad bra jag stavar…

[Devya]
11/2/15, 8:50 AM
#120

#119 Det är inte jag som började gå off topic i tråden och det var det som jag själv blev störd på. Visst, jag borde väl inte ens ha nämnt något om saken men det börjar bli lite störande att se hur folk jämt och ständigt hoppar på ts och det är alltid om samma sak, hennes attityd. Som sagt, om folk inte orkar med hennes attityd så kan man lätt gå till andra trådar istället. Så det kan ni ju börja tänka på ni som stör er på ts och vill kommentera hennes attityd.

Aniara14
11/2/15, 9:07 AM
#121

Det verkar ju som om ts inte kan ändra på nåt när det gäller kost och/eller motion, och då kanske det vore lika bra att helt enkelt ge upp ambitionen att gå ner i vikt, åtminstone i dagsläget?

Den s.k. Sinnesrobönen kanske kan passa in på ts viktsituation?

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden."

An ounce of prevention is worth a pound of cure

NoEnd
11/2/15, 4:13 PM
#122

#110 Då kanske du helt enkelt får skippa detta med viktnedgång och lära dig vara nöjd med dina extra kilon istället. Klart det är svårt att gå ner det sista om du inte är villig att kämpa lite och göra andra prioriteringar. Det är lätt att skylla på mycket, men vill man verkligen så kan man, så du får nog tänka ordentligt och sen bestämma dig om du verkligen VILL gå ner dina sista kilon.

Fridaaaa
11/2/15, 4:56 PM
#123

#122  Vägrar har dem kvar. Avskyr dem. Och är bara ivägen. Till de kläder jag ibland vill ha också ser det jättedumt ut med valkar som "Hänger" utanför :(
Jag skyller inte på något. Inte gjort en enda gång.
Jag kämpar hela tiden, och lyckades gå ner nästan till målvikt sen vet jag inte vad som hände. Har testat flertalet olika saker och eknomin & tid kan jag dessvärre inte styra :( Jag kämpar verkligen dagligen med detta :/ Och dessutom testat flera olika dieter, träningsformer och så.

#121 Nej jag mår dåligt av att ha denna vikten/utseendet som jag har nu. Nej jag har inte dåligt självförtroende/självkänsla. Den har blivit mycket bättre senaste åren och är detta sista jag vill bli av med för att bli nöjd med mig själv och min kropp.

#120 tack ❤️ Du är en av de vänliga i tråden, som är trevlig och hjälpsam, uppskattas verkligen! 🌺

Till er andra: Jag har inte haft någon speciell attityd i tråden. Jag har skrivit neutralt, besvarat de som varit trevliga på ett trevlig sätt, sedan är det vissa här som helt plötsligt börjat ha negativ attityd däremot istället för att bara besvara saker och ting på ett trevlig sätt.
Och som Devya skrivit, så har jag redan provat flertalet tips. Varför ska jag prova det om igen när det inte fungerat innan av olika anledningar? Finns det ju ingen mening med. Och som sagt: ekonomi och tid kan jag dessvärre inte styra.

Kosten har jag ändrat och har bett om råd mer än en gång hur/vad jag kan ändra där i och testa för diet samt andra träningsformer som jag inte redan har provat.
Finns träningsformer jag vill köra men som inte går pga ekonomi och tid, vilket är extremt tråkigt. Och sedan känslig mage och ekonomi begränsar tyvärr mer än vad jag själv hade önskat.

Så nu håller sig alla till tråden. Vill inte se enda OT kommentar till! Vänligen respektera detta, tack på förhand! Scrolla förbi och låt bli att kommentera istället.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Birmarag]
11/2/15, 5:06 PM
#124

Jag älskar att läsa ts trådar, då det alltid slutar på exakt samma sätt. Ts vill att andra ska lösa diverse problem med en massa begränsningar, och i princip alla förslag är på något vis fel. Mycket underhållande ;)

Fridaaaa
11/2/15, 5:09 PM
#125

#124 RESPEKTERA! Ja nu kanske jag "Låter" otrevlig med vad är svårigheten? Tror du att det blir bättre av att hacka på mig? Nej precis. Så respekta och lägg ner tack! Palla att hålla på och hacka

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[Birmarag]
11/2/15, 5:14 PM
#126

#125 du är ofta själv ganska otrevlig i dina trådar mot alla som inte tycker exakt som dig, eller så slänger du in en spydig ";)" efter din kommentar. Skriver inte för att hacka, utan hoppas att du själv sätter dig och läser igenom vad du skriver i ALLA trådar. Hur ofta har du faktiskt blivit hjälp i dina måååånga trådar du skapar? Vill du verkligen ha hjälp? Kritik tål du uppenbarligen inte iallafall. Oavsett är det mycket underhållande att läsa. :)

NoEnd
11/2/15, 5:15 PM
#127

#122 Okej, då verkar det verkligen viktigt för att att få bort dem iallafall. Jag förstår att ekonomin kan vara svår att styra, men att du inte har tid? Ta av tiden du sitter här på iFokus, eller när du egentligen ska kolla på en film/TV, eller gå upp en halvtimme tidigare på morgonen. Vad finns det för träningsformer du VILL köra men som du inte har tid för egentligen? 

Sen att du blir väldigt styrd av din mage, det finns hjälp där också som sagt. Vad har du testat för att underlätta ens? Har du testat några mediciner?

Fridaaaa
11/2/15, 5:18 PM
#128

#126 Jag brukar väldigt sällan vara otrevlig. Aldrig otrevlig mot hjälpsamma människor. Kan bli "otrevlig" däremot mot dem som visar noll respekt, (som du just nu), som inte talar sanning osv. Men aldrig mot hjälpsamma trevliga personer, aldrig. 

Men respektera nu, släpp det och fortsätt inte tjafsa om det när jag bett det snällt mer än en gång.

Jag tål kritik, rättvis kritik, Men jag avskyr onödigt tjafsande, och osanning. 
Och avskyr hackande. Återigen scrolla förbi och skriv inte alls, fungerar för många andra ink mig själv. Istället för att vara negativ ocht jafsa och sedan påstå att jag är negativ. Då är ju personen i fråga inte bättre själv eller hur?

Diskussionen är 100% avslutad!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
11/2/15, 5:21 PM
#129

#127 Har inte tid/möjlighet att åka iväg. Hemmaträning är en sak men inte att åka iväg på träning. Är redan iväg i skolan och måste vara hemma hos djuren också. Är det jag syftar på med tid. Hemma som sagt är det inga problem. Bor långt ifrån många träningsformer också.  Inte råd att lägga den kostnaden på bensin och sedan för att utföra träningsformen tyvärr.

Jag har redan talat med läkare ang min mage. Mer än en gång. Mer kan jag inte göra där. Jag har provat receptfria läkemedel. Men så länge jag utesluter vissa saker i min kost så fungerar magen som den ska. Dvs utesluter gluten, laktos, lök och kål. Helst så lite koffein med som möjligt. Då brukar det rulla på.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

NoEnd
11/2/15, 5:29 PM
#130

#129 Dock skrev du ju att du inte hade tid med att översätta engelska träningsvideos till svenska? Det har ju ingenting med att åka iväg att göra. Vet inte vad du vill ha för tips när du bara kan köra hemmaträning, inte kan springa/jogga, inte kan cykla nu i vinter, inte kan ha någonting på engelska och styrketräning tycker du är tråkigt. Det finns liksom ingenting kvar om du inte kan göra lite uppoffringar.

[Birmarag]
11/2/15, 5:32 PM
#131

Återigen detta jag menar. Förstår inte VARFÖR man startar flera dussin trådar när man ändå har bortförklaringar till det absolut mesta :) men! Underhållande.

[Birmarag]
11/2/15, 5:32 PM
#132

Vad har du egentligen tagit till dig av i denna tråd? Min kommentar är nr 132 :)

Annons:
Fridaaaa
11/2/15, 5:33 PM
#133

#130 Ja för det tar evigheter för mig och sedan memorera vad de sa. Jag suger verkligen på engelska och efter en dag i skolan är jag inte speciellt klar i huvudet och orkar sitta och göra det tyvärr. Ja det tar upp mycket tid för mig om jag skulle göra det, tid som jag kan lägga på träning, förstår du hur jag menar? Jag hade väldigt svårt på engelskalektionerna i skolan :/
Jogga/springa kan jag inte pga knäet, har redan försökt flertalet gånger.

Finns inget jag kan uppooffra av det du skrev.  Har inga vinterdäck till cykeln plus då urkassa vägar när snön kommer sen :/ (nackdel med att bo på landet).
Styrketräning har jag med försökt flertalet gånger också :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Devya]
11/2/15, 5:40 PM
#134

Har du testat på det här: https://www.youtube.com/watch?v=ZJ8Zdj0OPMI

Jag tycker att det där är ett helt fantastiskt bra program! Man blir supersvettig och helt utmattad och det tar endast 30min. Gör det varje dag fast det kan pina och plåga dig en hel del! Jag gjorde det och fy tusan va jobbigt det var men nu klarar jag av det utan några problem plus att jag fick fina magmuskler på köpet. :D

NoEnd
11/2/15, 5:42 PM
#135

#133 Har du kollat på olika träningsvideos? Det är ju i princip bara korta meningar och att dom räknar. Annars kanske du faktiskt ska ta tag i och träna upp din engelska? Det är som sagt otroligt basic engelska i dessa videos. Det finns även bänder där dom inte pratar någonting alls. Testa dessa istället?

Men om du säger att du inte kan göra några uppoffringar så måste du ju förstå att du förmodligen inte kommer gå ner mer.

Fridaaaa
11/2/15, 5:49 PM
#136

#135 Det är inte bara att "träna" upp när man har svårt med det. Vissa har mer problem att lära sig språk än andra, jag är en av dem. Alltid haft svårt med det, syrran är tvärtom.
Några olika har jag kollat, men på dem jag sett har de förklarat alla rörelser osv på engelska. Inte sett någon där de bara räknar och säger få korta meningar dock. Kan du länka till någon sån video?

Man kan inte offra något som inte finns att offra eller hur?  Skolan och djuren liksom kan jag inte bara skippa. Säg något jag skulle kunna offra för att kunna gå ner i vikt? Som jag inte redan provat? Jag kommer inte på något.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Birmarag]
11/2/15, 5:50 PM
#137

#136 all tid du lägger på iFokus skulle nog kunna vara tid du kan använda för att gå ner i vikt tänker jag rent spontant

Fridaaaa
11/2/15, 5:52 PM
#138

#137 Jag sitter inte så mycket vid iFokus när man slår ihop tiden på en dag. Gör annat under tiden i regel samtidigt som jag gör det slumpmässigt. 
Men som sagt är hemmaträning som gäller. Har djuren med att tänka på, de kan inte vara ensamma hur mycket/länge som helst.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Devya]
11/2/15, 5:53 PM
#139

#136 Den videon jag linkar så behöver du i princip bara kolla vad de gör och sen gör du samma sak. I början babblar hon litegrann, som man alltid gör i intron av träningsvideor och sen säger hon bara några få ord och chit chattar med de som tränar. Det är jättelätt. Jag brukar inte ens ha på ljudet då jag gör övningarna. :)

Det enda du behöver veta om videon är att den ena tjejen tränar mera avancerat medans blondinen tränar som man gör om man är nybörjare. :)

Annons:
Fridaaaa
11/2/15, 5:54 PM
#140

#139Missade den, my bad, ska kolla in när jag kommer till datorn ev senare ikväll 🙂👍

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

NoEnd
11/2/15, 5:59 PM
#141

#136 Självklart är det inte så lätt. Man man lär ju sig inte genom att undvika det. Koppla orden till rörelserna du får se så förstår du säkert vad dom menar. Sök på Zumba for beginners och kolla bland de översta videosarna. 

Du skulle väl tillexempel kunna offra att du måste ha videosarna på svenska, eller att du ens måste lyssna på vad dom säger. Stäng av ljudet och ha egen musik. Du ser ju exakt allt vad dom gör. Eller så kanske du faktiskt kan ha tråkigt och köra styrketräning några gånger i veckan. Eller så passar du på att cykla varje dag tills snön kommer. 

Hur har du ens tänkt att gå ner i vikt om du inte kan göra något?

Fridaaaa
11/2/15, 6:03 PM
#142

#141 Fast jag lär mig allra bäst genom att lyssna och kolla samtidigt :/ Är så jag fungerar nämligen :/ Är just därför jag hade velat ha på svenska. Provat nämligen på engelska men där har de babbla en massa som jag inte fattat :/ 
Får söka på det när jag kommer till datorn sen :) Se om jag hittar där de förklarar kort och enkelt och visar tydligt :)

Jag gör ju saker, jag är ute dagligen med hundarna, försöker sköta kosten,  cyklar när det går bland annat. Så sitter inte bara och gör "ingenting". 

Fast styrketräningen handlar som sagt inte främst om "tråkighet" utan att jag får ångest över att ens veta att jag "måste" göra det. Försökt tänka om men kommer smygandes omedvetet :( Alltid varit så :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Devya]
11/2/15, 6:08 PM
#143

#142 Det jag vill tillägga är att du behöver inte egentligen veta alls något av det som sägs i den video som jag linkade. Du lär dig inget av att lyssna på deras babbel utan du lär dig endast att göra som de gör. :) De flesta träningsvideor som jag har kommit över har fungerat på det viset. :) Jag tror det är mycket viktigare att lyssna på videor där det handlar om styrketräning eftersom de ger råd i dem videor om hur man ska göra dem korrekt.:)

Fridaaaa
11/2/15, 6:11 PM
#144

#143 Ja jag har kollat på styrketräningsvideos främst när jag sökt på youtube. Livrädd att göra fel, träna fel :/ Det är ju inte bra det heller.
Men bra att veta att det inte är på samma sätt i annat än styrketräningsvideos 👍

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
11/2/15, 6:12 PM
#145

Är synd att tränings"spel" till xboxen ligger så väldigt högt i pris ännu :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Elsaharr
11/2/15, 11:34 PM
#146

Vi har ju just dance hemma, riktigt kul men dock till Wii. Ska finnas till andra "märken" också tror jag. Riktigt kul men väldigt jobbigt! Dock rätt dyrt tror jag :/

Zingo ;D

Annons:
Fridaaaa
11/2/15, 11:50 PM
#147

#146 allt sånt är dyrt till xboxen :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Trixter
11/3/15, 10:44 AM
#148

Gå upp 1 timme tidigare och ta en promenad. Parkera bilen en bit från skolan och gå sista biten. Hitta en backe och gå upp och ner några gånger. Har ni trappa i huset? Upp å ner för den isåfall. Kolla igenom internet och försök hitta nån svensk träningsvideo, dreamfilm t.ex. Ha en fastedag i veckan och ät bara några hundra kalorier. 1 dag klarar man av och kroppen tar inte skada. Eller tvärtom, ha en dag i veckan där du äter mer kalorier ca 2000 kanske. Finns det någon träningsanläggning på skolan? Utnyttja den isåfall. Försök att spara ihop 200kr i månaden, det är vad ett autogiro kostar på friskis. Försök att hitta begagnade träningsspel till Xboxen.

Fridaaaa
11/3/15, 11:19 AM
#149

#148 Tack för tipsen!
Men promenad kör jag redan dagligen då jag har hundar :) Och kan enbart köra hemmaträning då jag är iväg på dagarna i regel så måste hem till djuren samt varit inskriven på gym men ingenting för mig. Tyvärr inte råd att lägga undan 200 kr till sånt just nu, annat som måste prioriteras före och kan inte binda mig heller till något. 
Kollat begagnade redan men finns typ inget sånt till xbox one (sambons) idag och mycket köps digitalt till dem numera :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Trixter
11/3/15, 11:27 AM
#150

Men den här tråden har blivit galet lång och jag tror ärligt talat att du har fått alla tips man kan få när det gäller viktminskning. Det finns inga gömda hemligheter som inte blivit upptäckt än. Ett tips utan att vara otrevlig är att försöka ändra inställning, visst du har testat allt tidigare men testa igen då. Gå igenom svaren du har fått och ta till dig något. Att tappa kilon är inte alltid lätt och bekvämt.

Fridaaaa
11/3/15, 11:31 AM
#151

#150 Jag har inte varit otrevlig. Jo mot dem som varit otrevliga mot mig men inga andra. Bara för att man inte har smileys är man inte otrevlig. Och som jag skrev högre upp så är sånahär diskussioner inget jag tänker ha i tråden.

Har jag inte påstått att det är heller att det är. Jag har kämpat som ett djur för att gå ner det sista men ingenting händer. Har provat olika dieter och gett flera träningsformer en chans. De träningsformer jag helst vill kostar mer än vad min ekonomi tillåter.

Varför ska jag prova något som jag mår dåligt på? (om du tänker kosten?) det är det ju inte värt, inte heller att skada knäet ännu mer. Vad mer tänkte du att jag skulle testa som jag redan testat? 
Inget fel på min inställning. Hade det varit det hade jag inte provat så mycket som jag har gjort, hade inte ens gett det en chans.
Men de diskussionerna är avslutade och fortsätter inte här. Och vänligen respektera det tack.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Vårnatt]
11/3/15, 1:05 PM
#152

#149 Ju mer du är ute och går desto mer förbränner du ju? Visst om du är ute och går med hundarna, men om du vill gå ner med så måste du ju röra på dig mer om inte annat? Varför inte gå upp tidigare och gå mer då ( som även är skonsamt emot kroppen? :)

Trixter
11/3/15, 1:18 PM
#153

#151 Jag menade inte att du var otrevlig utan jag ville klargöra att JAG inte menar att låta otrevlig när jag skrev att du skulle ändra inställning. Vilka träningsformer är det du helst vill hålla på med?

Annons:
NoEnd
11/6/15, 1:27 PM
#154

#142 Om vi vänder på frågan istället, vad KAN du göra? Den elstan borde vara mycket kortare än vad du inte kan göra. Så om du säger vad du kan göra så blir det nog lättare att hjälpa dig.

Christina48
11/29/15, 5:54 AM
#155

Väldigt lång tråd det här o min reflektion är att Frida är ju ung, 25 år bara och det borde inte vara svårt att tappa några kilon. Själv var jag lätt underviktig i den åldern och mådde bra med det. Att låta bli att äta några dagar kan göra susen och om man väljer ett tillfälle när man inte behöver vara 100 procent fokuserad … Sen kan jag också tycka att lägg fokus på något annat än mat och motion. Det kan bli för mycket. Jag tror mig veta att det lätt blir för mycket mat när man bor på landet. Brist på annan stimulans enligt min mening.

Fridaaaa
12/1/15, 5:57 PM
#156

#155 Jag måste äta dagligen, och regelbundet. Annars fungerar inte min mage eller huvudet som det ska. 

Jag äter inte för mycket mat och definitigt inte brist på "stimulans"; känns som att du har lite förutfattade meningar om hur det är att bo på landet eller uppfattar jag dig fel?
Är dessutom i skolan flera dagar/vecka, i stan samt går i byn bland annat.

Fokuserar på skola, hushåll och djur också bland annat. Men släpper jag detta helt kommer jag öka direkt. 

#154 Hemmaträning som inte belastar knäet allt för mycket och som inte kostar. Är det jag kan göra i träning,

När det kommer till kosten så kan jag inte äta fet eller stark mat = klarar inte magen. Samt måste ha gluten&laktosfritt, ingen lök eller kål.
Annars är det fritt fram med mycket. Men kan inte fasta, det har jag provat mer än en gång men då fungerar inte vardagen eller mitt mående dem dagarna

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Christina48
12/4/15, 5:19 AM
#157

Dra ner på stärkelse eller uteslut helt. Jag tror nog att du kan vara utan mat någon eller några dagar ibland t ex lördag söndag när du inte behöver läsa läxor. Testa ska du se. Det är lättare än du tror.

[Devya]
12/4/15, 5:26 AM
#158

#157 Njaaa, jag har testat det och det slutade med att jag började spy och skaka istället. Så jag tror nog vad jag vill om det där"lättare än du tror"…. Jag tänker aldrig fasta igen.

Christina48
12/4/15, 5:39 AM
#159

Det handlar inte enbart om vad man äter utan hur man tillgodogör sig det man tar in. Om du inte redan tränar cardio är det en god idé. Det gör inte bara att blodet för ut näringsämnena till de minsta kapillärerna utan också att aptitregleringen fungerar bättre.

Fridaaaa
12/4/15, 10:05 AM
#160

#157 Återigen: Nej fasta fungerar inte för mig! Jag mår skit, magen fungerar inte som den ska ect. Jag kan inte ut och rasta hundarna som jag ska osv. Så fasta är inte rätt metod för mig.
Jag har redan provat som sagt med fasta. Äta bara 500 kcal fastedagar och "vanliga" intaget annars, men fungerar ej för min del. 
Alla fungerar vi olika.

#159 Kan man köra cardio hemma? Har ingen utrustning.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Fridaaaa
12/4/15, 10:08 AM
#161

Gått ner typ max 1 kg sedan jag startade tråden, sedan är det fast igen hmm

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Unibrow
12/5/15, 12:54 AM
#162

#161, har du kollat in fitnessblender på youtube?  dom har en massa övningar och program, med eller utan utrustning som passar både nybörjare och mer avancerade atleter. Är fattig student så när jag var tvungen att ge upp gymkortet började jag med det istället. Kan göras i princip var som helst, jag kör på köket då man kan klara sig lätt på 2x3 meters utrymme. Finns också många varianter på övningar och olika sorters träningar.

Fridaaaa
12/5/15, 10:15 AM
#163

#162 Nej det har jag inte kollat in :) Är de lätta att förstå trots att det är engelska? (gissar att det är det med tanke på namnet) Jag & engeska = kasst haha! 
Men får kolla in det ikväll :)

Ja gym är dyrt och ändå inte min grej :) (varit på gym tidigare), samt tiden hemifrån så enbart hemmaträning som gäller just nu 👍

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Unibrow
12/5/15, 1:03 PM
#164

#163 antingen så har dom en sekundnedräknare eller så räknar man reps, vilket brukar stå innan. Dom har dessutom en person som utför övningarna så det är bara att härma. Jag brukar inte lyssna på vad dom säger utan härmar bara då jag gillar att spela riktigt hög musik för att komma in i det bättre, så det ska nog gå bra :)

Fridaaaa
12/5/15, 1:16 PM
#165

#164 Ok får kolla upp det senare 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: