Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: kost
Läst 5421 ggr
[Qeeze]
0

Kalorisnålaste produkterna?

Hej på er! Jag skulle verkligen behöva hjälp med att hitta dem kalorisnålaste varumärkes produkterna på följande: bröd, flingor samt juice!

[rumelle]
0

Leta efter produkter som inte innehåller tillsatt socker. Dock brukar både bröd, flingor och juice normalt innehålla mkt kalorier. Det bästa är nog att göra eget eller hålla sig undan sådant. :)

Zureel
0

Om det ska vara riktig juice lär den ligga över 40 kcal per 100 ml men om du inte är emot sötningsmedel finns det flera multivitaminjuicer på 1-2 liters förpackning som ligger omkring 10 kcal per 100 ml. Har inga specifika märken eller sorter i huvudet när det gäller bröd och flingor mem det brukar inte skilja jättemycket i kcal tycker jag det man får titta på är om det är bra kcal eller inte. Ett exempel när jag jämfört cornflakes och frosties så har de samma kcal per 100 gr men cornflakes har ett bättre närinngsinnehåll.

[Majbot]
5

Flingor och juice är inget bra om du vill gå ner i vikt eftersom de alltid lyckas tryckas i en massa mög i dem. Detsamma för bröd. Om du jämför näringsinnehållet på bröd från affär eller sådant som du bakar hemma/köper på konditori så skiljer det säkert 30 ingredienser. Bröd du gör hemma består ju i princip av bra mjöl, vatten, jäst, minimalt med socker för jäsningens skull (ev inte detta om du gör surdeg) och krydda (?). Det du köper i affären är proppat med sötningsmedel och Eämnen. 

Dvs lär dig tycka om mörkare bröd som kommer från kungmarkatta (är det bästa om du ska köpa bröd i affär) och skippa juice (innehåller massvis med socker(tillsatt) och kcal/dl eftersom en liter juice är gjort på 2 kg apelsiner. Det är då bättre att äta en apelsin eftersom du i längden blir mättare. Flingor har också samma näringsvärde som en kartongbit. Käka gröt istället.

KesoMonstret
0

Se upp för allt bröd som har socker bland ingredienserna, eller annat såsom honung eller socker med olika täcknamn.

Jenna_Nord
0

Är special k också dåliga flingor att äta om man försöker gå ner i vikt? Enda flingorna jag gillar (älskar!), tycker inte om gröt, förutom risgrynsgröt men antar att det inte heller är så nyttigt.

Mvh Jenna

Zizza
0

Om du nu vill ha något till den naturella yoghurten eller filen så tycker jag att du kan ta och stoppa i frusna bär(som är upptinade lite lätt förstås) :) smakar sött! 
Man kan nästan tro att de är sockrade fast de endast är naturligt socker ;)

Mvh. Sanne & Djuren

KesoMonstret
0

#5 #6 Bär och nötter skulle vara så himla gott med en naturell yoghurt! :)

karamell
0

Själv gillar jag inte naturell yoghurt, inte ens med bär. Jag kör på vaniljyoghurt, mycket godare! :)

[TheMiko]
0

#4 så gott som allt bröd innehåller socker i någon form, annars får man ingen jäsningsprocess. Jästen förbrukar sockret för att just jäsa. Undantaget surdegsbröd där jäsningsprocessen är annorlunda.

Zizza
0

#8 Vaniljyoghurt är precis som det låter.. yoghurt som de har stoppat in massa socker i för att få de att smaka vanilj och sött :) 
Ett tips är att kolla på Kcal mängden i naturell yoghurt och sedan kolla på vanilj yoghurten.. det är otroligt stor skillnad, se även sockermängden. 

Onödigt mycket socker får man i sig :) just saying!

Mvh. Sanne & Djuren

[Majbot]
0

#8 Om du har svårt för att inte äta yoghurt så ät kesella med bär i istället, det är bra proteiner i det samt inte proppat med socker som yoghurt är.

karamell
1

#10 Det har jag faktiskt inte tänkt på :p

#11 Tack för tipset ska kolla det nästa gång jag är i affären :)

Fridaaaa
0

Bästa är att baka själv. Då blir det inte massa kemikalier osv, och man ser tydligt vad det är för innehåll 🙂

Jag har kollat bland flingorna och bara hittat 1 sort som inte innehåller socker. Och det är paulines.
Müsli har jag inte hittat än så länge någon utan socker i affärerna (dock inte kollat på exakt alla).

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.