Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etiketterallmäntfettproblem
Läst 164 ggr
SkräpKorg
2023-09-05 15:00
0

Fett problem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sedan en tid tillbaka så har jag som en limpa av fett på magen. Gud vet hur jag fick den. Men jag känner mig skit när det är så, så jag försökte få bort den. Först försökte jag banta men alla vuxna tvingade mig att äta. Jag fattade inget. Jag går mellan niotusen och tolvtusen steg varje dag, äter bra mat och försöker att inte stoppa i mig för mycket socker men blir ändå fetare och fetare, tappar motivationen och mår sämre och sämre. Jag har ändå en lite konstig kroppsform, mycket fett på vissa ställen och jättebenig på andra. Hur ska jag lösa detta? Jag vill inte visa min kropp så jag tecknade en bild. Det är mycket fett i områdena med grönt runt .

Jag drivs av hästkrafter, äter som en häst och står upp när jag sover…
Vem är jag? 🤪

SkräpKorg
2023-09-05 15:30
0

Snälla hjälp

Vem är jag? 🤪

Sindri
2023-09-05 16:34
1

Är du i tidiga tonåren?
Vissa hormoner behöver fett för att fungera, speciellt könshormoner.
Kroppen kan samla på sig extra energi för att orka med den stora utveckling som sker i tonåren.
Jag tycker du skall ta det med ro några år till, men det är aldrig fel att undvika eller äta väldigt lite av, socker och andra snabba kolhydrater. De finns t ex i bröd, läsk, pasta. Ät mycket grönsaker och frukt.

Fridaaaa
2023-09-05 16:53
4

Kroppen förändras
Och helt naturlig process det du beskriver som händer med kroppen.

Lyssna på de vuxna och ät.
Njut av livet

Jag tycker det är tragiskt att folk ska ta till sig den ohälsosamma "size 0" :(

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

• Redigerat 2023-09-05 16:54 av Fridaaaa
SkräpKorg
2023-09-05 17:04
1

Det är så klart. Tack för svaren får väl stå ut ett tag till och fortsätta utan att krångla med det. 👌🌺❤️🍎

Vem är jag? 🤪

Suddgummit
2023-09-05 18:48
5

Jag slår vad om att din kropp är jättefin! Om du är kvinna är en liten bula på magen normalt (vi har mer som ska skyddas därinne). Att promenera och äta bra är kanon! Men att äta godis och ha filmkväll är precis lika viktigt! 😉 Så ge din kropp lite kärlek. ❤️ (Jag vet att man lätt matas med att kroppen behöver förändras, många ggr för att andra tjänar pengar på det. Men oftast behöver inte kroppen förändras alls utan är vacker och bra precis som den är! Så ge dig själv en kram och kolla in lite kroppspositiva konton på t ex instagram så du ser hur olika vi kan se ut!) 😊

• Redigerat 2023-09-05 19:26 av Suddgummit
SkräpKorg
2023-09-06 17:24
0

#5: tack!!! ❤️❤️❤️🌺🌺🌺

Vem är jag? 🤪

[Devya]
2023-09-10 06:35
2

Om du har ritat av här hur du ungefär ser ut så tror jag att ditt problem sitter enbart i huvudet. Det är tyvärr inte ovanligt att unga tjejer får felaktiga ideer om deras kroppar.

Vi ska ha lite fett här och där, det är helt normalt. Du är inte överviktig och du har inga " fett problem". Det är så viktigt att du får dessa "fett problem" ur ditt huvud så att du inte får någon ätstörning. Tro mig, du vill inte få en ätstörning för sådant hänger ofta med dig hela livet.

Då jag var ung så kunde jag få sådana där tankar om mig själv men jag tvingade bort dem för en ätstörning var det sista jag ville få. Jag rekommenderar att du försöker göra detsamma för det låter som sagt som om du ser helt normal ut och har bara råkat haka upp dig på sådant som faktiskt bör finnas på din kropp.

Va glad och nöjd över din kropp. Lite fett är inte farligt men en ätstörning vil du inte få för det kan vara livsfarlig.

Var snäll och vänlig mot din kropp. <3