Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 2585 ggr
Spruca
0

Förbränning i vila

Idag har jag varit väldigt trött så jag har typ bara kollat på tv hela dagen. Men jag vill inte gå upp i vikt så jag undrar om någon vet ungefär hur många kalorier man bränner av att bara lata sig 🤔 Tänkte äta typ 1000 kcal idag, kommer jag att gå upp av det tror ni? Har ingen aning så är jätte tacksam för svar <3

Spruca

Spruca
0

Någon ? :/

Spruca

[Majbot]
0

Du kommer inte gå upp i fett på en dag om du skulle äta lite mer, håll dig iaf på kring 1500. Hur mycket äter du i vanliga fall?

Spruca
0

Olika… Runt 1500 då också skulle jag tro

Spruca

KesoMonstret
0

Om ditt kcal intag består mest av socker så kanske du lägger på dig beroende på din kroppstyp, och ifall du lägger på dig lätt. Annars så tror jag nog inte någon gått upp bara på en dag.

[Majbot]
0

#3 Ät på som vanligt och ta nya tag imorgon. Det enda som kommer hända är att du lägger på dig vattenvikt med stor sannolikhet.

Spruca
0

Oj, gick faktiskt ner i vikt :/

Spruca

Fridaaaa
1

#6 Du skrev ju detta igår.
Man kan skilja från en dag till en annan.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Spruca
0

7# Va…Fattar inte vad du menar?

Spruca

Fridaaaa
1

#8 Vad är det som är oklart?

[Majbot]
0

Jag tror Frida försöker säga att vikten kan pendla +-1 kg från dag till dag. Tex därför ska man inte väga sig varje dag utan kanske 1 dag/vecka.

Fridaaaa
1

#10 Ja det var så jag menade 🙂 Skrev på mobilen innan, därför blev det lite konstigt hehe

[Majbot]
0

#11 :)

Jenna_Nord
0

Jag har kollade upp min viloförbränning förra året, och då var det runt 1700. Normalt är väl 1500 för en tjej. Så äter man inte över det så är det nog inte allt för troligt att man går upp i vikt på en dag.

Mvh Jenna

Spruca
0

11 # Oki, fattar nu :D 

13 # Oj, vad bra :)

Spruca