Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1242 ggr
Pelle Långlös
0

Går jag ner i vikt?

Jag har skapat mig en egen utmaning om att inte äta godis på ett år.  Mitt pris blir bättre hälsa och tänder men jag hoppas även på att jag börjar gå ner i vikt nu. Jag kommer inte att ändra på något annat. Jag äter min mat och jag är tyvärr ganska svår att träna just nu pga myalgi (smärta i musklerna som blir värre vid träning).

Tror ni att jag kommer att gå ner i vikt? Jag brukade äta godis varje dag.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Zureel
0

Om du inte ersätter godiset med nåt annat så självklart borde du gå ner i vikt. Kanske bara hålla lite koll så du inte omedvetet ökar andra kolhydratkällor.

Pelle Långlös
0

Äter knappt andra kolhydratskällor än godiset. Äter jag någon mat så blir det utan ris/pasta/potatis. Men ibland tar jag ris eller pommes i ugn till maten.

Än så länge har jag inte lagt till något annat än maten jag äter.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Zureel
0

Det låter bra lycka till det är starkt av dig att lägga ner godisätandet själv är jag inte där ännu men hoppas kunna göra ett mindre uppehåll en bit fram. Jag har ingen erfarenhet av att sluta äta godis men jag hade ett totalt läsk uppehåll på 2-3 månader och när det var över smakade läsk inte alls lika gott som innan så förhoppningsvis ska det vara lätt att skippa godiset efter ett tag.

Pelle Långlös
0

Lycka till själv. :-)

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[rumelle]
0

Om du tidigare ätit godis dagligen så lär du nog gå ner i vikt, men det beror förstås på hur många kalorier du har fått i dig dagligen. Man kan ju äta godis varje dag men ändå hålla sig inom ramen får vad kroppen behöver. Men i vilket fall som helst borde du ju gå ner en del vätska första veckan eftersom socker binder vätska.

jasmina.p
0

jag brukade äta godis/glass/läsk ah allt för säkert 1000kcal dagligen… men nu har jag varit helt utan i 2dagar, kännes helt sjukt haha på ett bra sätt alltså :) ska fortsätta hela sommaren ut och sen bara gotta mig liiiite på helger för jag antar att jag är mer strikt då än om jag skulle göra så nu :)

ätit regelbundet i dessa 2 dagar och jag har inga cravings på godiset märker jag, har bara vanan att äta det. Hoppas och ber till gudarna nu att jag kan hålla det här :) kan du kan jag osv (: Lycka till!

http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!

Bläcket
0

Ja, det är jag helt övertygad om att du kommer göra! Godis är den värsta gödarmaten som finns, du kommer att märka skillnad om du kan hålla dig borta från det. Inte bara på vikten, utan du slipper ångesten man får när man ätit för mycket godis, problem med tänderna, onödiga blodsockersvägningar och lägga pengar på något onödigt…

Bara fördelar mao lycka till du kommer fixa det galant!

Pelle Långlös
0

Jag brukar äta för lite mat då jag fyllde upp magen med godis. Kanske åt mat för 5-600 kcal om dagen och resten godis och läsk.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *